Modifikace za hranouWorld of Tanks

Modifikace za hranou – díl 2

V minulém díle jsme si řekli nějaké základní informace o tom, co je a co ještě není “zakázaný” mód. Dnes se už dostaneme k tomu, co ve hře existuje a s čím se setkat můžete.

Připomínám, že používání zakázaných modifikací je trestné, a pokud by někomu v jejich používání nebránily osobní morální zásady a smysl pro fair-play, stále je šance, že si jej časem najde WarGaming anticheat systém.

Aimbot je cheat, který za vás sám míří a vyhledává cíle.

Aimbot v té podobě, jak je známý z některých stříleček, ve WoT neexistuje, nepřesvědčíte server, že sázíte naprosto přesně jeden headshot za druhým. Aimbot tu má trochu jiný princip. Ty úplně jednoduché prostě jen míří automaticky na nepřítele, lehce pokročilejší pracují s tloušťkou pancíře a vybírají si na nepřátelském tanku místa, která lze snadno probít, a dokáží předměřovat přesně podle rychlosti vaší střely a rychlosti jízdy nepřítele. Nejpokročilejší verze umí mimo cílení na slabší pancíř ještě hledat šanci poškození konkrétních modulů nebo členů posádky, pokud to je možné.

Lze v nich navolit pořadí priorit, například poškození bedny s municí, vyřazení nabíječe, zničení pásů, vyřazení velitele – a aimbot sám podle možnosti vyhledá cíl s nejvyšší prioritou a nejvyšší šancí na zásah. Obsahuje též funkci blokování výstřelu – pokud je šance na úspěšný zásah a probití příliš malá, prostě nedovolí vystřelit a počká na výhodnější situaci. Jako protiváha aimbotu je ve hře „všemocný a všemi oblíbený“ RNG neboli Random Number Generator – a jak jsme si už řekli, ten pracuje na straně serveru a tedy nejde ovlivnit. Rozptyl děla a částečně i rozptyl průbojnosti je tedy jakousi přirozenou ochranou proti aimbotu, která má samozřejmě svá omezení. Platí, že na blízký cíl bude mít RNG menší vliv a tedy aimbot bude účinnější, na větší vzdálenost naopak RNG účinnost aimbotu snižuje výrazně.

Odhalit tento cheat lze přímo v bitvě velmi obtížně, jediné, čeho si můžete všimnout, je podezřelé cukání děla, když aimbot vyhledává nejvhodnější cíl. Zato z replaye je to poměrně snadné. Vždy totiž platí, že pohled kamery musí na cíli být dříve než zaměřovač děla – třeba jen o nepatrnou chvilku. Prostě se hráč nejprve musí na cíl podívat a až teprve poté se na to místo zaměří dělo. Pokud v replayi na cíl nejdříve míří dělo a až teprve poté jej sleduje pohled kamery, nebo je dokonce pohled hráče nehybný a zaměřovač si nezávisle na něm vyhledává vhodné cíle, sledujete replay cheatera.

ilustrační foto

ilustrační video

Zakázaná verze Autoaim Plus zachytává do herního autoaimu nepřítele v situacích, kdy to herní mechaniky nedovolují.

Autoaim Plus je příkladem modifikace z „šedé zóny“ – některé jeho varianty jsou legální, jiné zakázané. Vodítkem pro jejich rozlišení může být definice z oficiálního webu WoT – tedy že legální modifikace nesmí umět víc, než čistá hra bez ní. Znamená to, že u legální varianty je potřeba k zachycení nepřítele do herního autoaimu, aby zaměřovač byl v okamžiku zachycení uvnitř červeného obrysu nepřátelského tanku.

Pokud sledujete replay, kde hráč zachytává nepřítele do autoaimu a přitom je jeho zaměřovač mimo nepřátelský tank, jedná se o zakázanou variantu. Té k zachycení stačí mířit někam přibližně nepřátelským směrem, podobně jako tomu je u kolových vozidel. Zakázaná varianta též umí zachytit nepřítele do autoaimu, aniž by byl přímo vidět, tedy skrz textury, za skálou či domem. U některých zakázaných variant chybí hláška posádky o zaměření nepřítele. Kromě videa přímo zde můžete tento cheat vidět i v mém starším pátrání v replayích, kde ho od času 2:15 popisuji a vysvětluji rozdíl mezi legální a zakázanou verzí.

ilustrační video

Laserová ukazovátka přesně ukazují, kam který nepřítel míří.

Pokročilejší varianty zobrazují laser pouze u těch nepřátel, kteří míří přibližně vaším směrem. Jedná se tedy o cheat, jenž vám přesně ukazuje, který soupeř vám věnuje pozornost, kdy je možné bezpečně vyjet a střílet a varuje vás před nebezpečím. Pokud chcete tento cheat odhalit, budete muset věnovat velkou pozornost chování hráče a srovnávat to, co dělá, s děním na bojišti. Jako typický příklad můžu uvést situaci, kdy hráč někde stojí a číhá na příležitost a pak bez zjevné příčiny zajede do krytu – a při pečlivé obhlídce situace najdete v okolí nepřátelský tank, který na hráče začal mířit a hráč mu přitom nevěnoval pozornost. (ilustrační foto)

Tundra odstraní zobrazování křoví a podobných prostřelitelných překážek.

Uživatel tohoto cheatu tak má ve sniper pohledu volný a ničím nerušený výhled na svůj cíl. Zatímco poctiví hráči, kterým ve výhledu brání křoví, musí „lovit“ kurzorem červený obrys nepřítele a hledat, kde přesně je škvíra mezi domy, konec skály nebo horizont, cheater vše vidí jasně a zřetelně. V arkádovém pohledu jsou všechna křoví normálně viditelná, takže nic nebrání využívat je k vlastnímu maskování. Cheat pochopitelně nemá vliv na hodnoty dohledu a kamufláže. Odstraní jen viditelný model křoví na straně klienta. Pro server tam křoví stále je a stále poskytuje kamuflážní bonus.

Odhalit tento cheat přímo v bitvě je opět problematické, v replay o dost snazší. Přesto ne každý, kdo neomylně střílí skrz křoví škvírkou mezi kameny, je cheater, může mít jen detailně nastudované mapy, případně jen to konkrétní místo. Rozlišit cheatera a poctivého hráče v replayi jde podle pohybu kurzoru myši. Poctivý hráč, který ví o nějakém místě, kde jde skrz křoví střílet, bude kurzorem hledat to správné místo, cheater, který křoví nevidí, bude mířit najisto. (ilustrační foto)

Zobrazování modulů vám přesně napoví, kam který tank střílet pro vyřazení jednotlivých členů posádky nebo konkrétních modulů, nejčastěji munice.

Zde je potřeba rozlišit mezi legální variantou a cheatem. WarGaming toleruje, pokud dáte svým tankům jiný skin, jiný povrch. Varianta zobrazující umístění modulů na povrchu tanku jako součást kamufláže by tedy teoreticky měla být legální, i když dost nevzhledná. Proti pravidlům je ale rozhodně varianta, jež zobrazuje moduly ve 3D, tedy jejich přesnou polohu uvnitř tanku. Rozeznat použití tohoto cheatu v bitvě i v replay od znalostí a vědomostí hráče je prakticky nemožné. Není možné určit, jestli hráč polohu modulů zná a ví, kam mířit, nebo jestli mu napovídá cheat.

O dalších podvodných programech si povíme v následujícím dílu.

3.3 3 votes
Article Rating
21 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments