OstatníWorld of Tanks

WN8 a MM

Malý pohled na nový MM a studie do vyrovnanosti týmů z hlediska WN8
Nejdříve vás uvedu do problematiky

Od nepaměti hráči nadávají na MM a sestavení týmů. Když byla doba kamenná ve WoT, byl MM +4 tiery. Ani já tuto dobu nepamatuji a to hraji s malými přestávkami sedm dlouhých let. Je vidět, že Match Making + 2 tiery je s hrou spjatý již dlouho. Postupně si prošel vývojem, například po přidání dělostřelectva, kdy ve verzi 0.7.0 nebylo nezvyklé potkat šest dělostřelců na každé straně. Dnes je to maximálně šest v obou týmech dohromady. Lehké tanky měly upravené sestavování týmů, kdy mohly potkat vozidla až o tři úrovně vyšší. To je také dávná historie, změna přišla přidáním LT deváté a desáté úrovně. Poslední výrazná změna nastala nedávno, respektive dvě změny. Přidání šablon a jejich následná úprava. To by pro rekapitulaci vývoje Match Makingu mělo stačit.

Teď již se podíváme na nový MM v datech

I když mám statistiku rád a rád si různé statistiky dělám, nejsou tato data moje, ale hráče p_n_s. Jeho statistiky zahrnují bitvy od tieru 5 až do tieru 10. Ze statistik krásně vyplývá, jaká je pravděpodobnost, že jako hráč budete na top tier či jako low tier. Po zavedení nového skládání týmů se znatelně zlepšily tanky na 8 úrovni, kdy je pravděpodobnost necelých 35%, že bude to jen potrava, tedy pokud pojedete více úrovňovou bitvu, jelikož z více jak 40% budete jezdit jednoúrovňové bitvy. Teoreticky tedy z 1000 bitev na tieru 8 budete více jak 400 x v jednoúrovňové bitvě a ze zbylých 600 her budete ve víceúrovňových bitvách, cca ve 350 bitvách z celkového počtu budete low tier. Sedmičky jsou na tom o poznání hůře, tam by to bylo z 1000 bitev polovina jako nejnižší tier. Na šestkách je to přes 200 bitev jedno úrovňových a přibližně 500 x jste opět jako potrava. Pokud vás další data zajímají, zde přikládám tabulku autora statistiky.

 

Týmy a WN8

Když už víme, jak to vypadá se sestavením týmu co se týče tříd techniky, můžeme se podívat na sestavení týmů dle WN8. Pokud se podíváme na WN8 na tabulku, viz níže, zjistíme zajímavou věc. V dlouhodobém průměru jsou týmy vyrovnané, sloupce C a F. WG není schopen rozlosovat týmy tak, aby byl tým vyrovnaný dle hodnocení, kupříkladu WN8, v každé bitvě. Dalo by se říci, že kdyby se rozdíl hodnocení blížil více k nule, mohly by se stát bitvy zajímavější pro hráče (sloupec K). Více by se taktizovalo. Ale podle rozlosování hráčů do týmů je rozhodnuto v 70% o výsledku bitvy, jak vyplývá ze statistiky (sloupeček N až Q), nikdo ale nedokáže dopředu říct, kdy těch 70% dostanete. Vždy je 30% šance, že i když máte slabý tým, tak můžete vyhrát. Tato tabulka vyvrací tvrzení o stálém dostávání špatných týmů. Ale potvrzuje rozhodování bitev podle nalosování, přesto není nikde pevně stanoveno, že je to pravidlo.
Pozn. Očištěné WN8 znamená, odpočítání aktuálního WN8 hráče p_n_s

 

Shrnutí

Statistika mne celkem příjemně překvapila, potvrdila se vyrovnanost týmů z dlouhodobého hlediska. Match making, dle dat, nepracuje s žádnou tajnou konstantou a míchá týmy opravdu náhodně, jen kdyby se doladila ta vyrovnanost v jednotlivých hrách. Škoda, že statistika neodpovídá na další otázku a to je množství turbo her (15:0 – 5). Třeba se dočkáme někdy příště.  Pocit, že dostáváte stále špatné týmy je způsobena spíše psychologickým efektem, než MM tak, jak jej WG připravil. Velice děkuji za poskytnutí dat hráči p_n_s. O problematice můžete diskutovat v komentářích a nebo přímo ve vláknu na fóru.

Zdroj:

DoktorKevina

Předražená sekretářka co zaskakuje na chvíli na HN. Zakládající člen stránky HeatNews.cz, vášnivý hráč WoT a jiných her.

0 0 votes
Article Rating
2 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments