WOTB: Devítkové tanky a jejich úpravy
Kde nám co upravili k lepšímu a co naopak k horšímu? Podívejme se spolu na tanky, které prošly změnami v nové aktualizaci.
Tyto změny by měly zlepšit hratelnost tanků a pomoct jim lépe zastávat roli v bitvách. Řada došla i na pár premium či collector /sběratelských/ tanků a dvě osmičky.
USA
T-95: došlo ke zvýšení rychlosti tanku 16 -> 20 km/h
přidali mu nový motor o síle 800 hp, přičemž poměr výkonu na hmotnost je 9,17 hp/t a jeho výzkum stojí 23 750 XP
prodloužila se doba nabití 14,9 -> 15,5 s
M46 Patton: topová konfigurace kanon + věž má snížený rozptyl na 100 m – 0,38 -> 0,36
T92E1: byla upravena úsťová rychlost APCR/HEAT/HE nábojů 690/920/690 m/s -> 920/880/750 m/s
AE Phase I: rozptyl na 100m se snížil z 0,39 na 0,37
M-V-Yoh: změny u kanonů – 105mm T140 reload klipu 28,1 -> 23,0 s
– 105mm T140A -„- 24,8 -> 19 s
– 120mm T123E2 rozptyl 0,4 -> 0,38
zaměření 2,55 -> 2,9 s
Německo
WT auf. Pz. IV: zrychlil z 38 na 40 km/h, ale bylo mu ubráno na dohledu (255 -> 250 m)
kanony mají prodloužený čas nabití – 15 cm PaK L/29,5 15 -> 16 s
– 15 cm PaK L 38 14,5 -> 15,5 s
Leopard PTA: má zhoršený rozptyl na 100 m (0,32 -> 0,33), ale nabíjí rychleji o 0,3s (8,5 -> 8,2s)
KpfPz 70: průbojnost na základních APCR granátech se zvedla z 240 na 245 mm
JagdTiger: lehce se zhoršil rozptyl na topovém děle (0,33 -> 0,34)
VK 45.02 (P) ausf. B: rotace podvozku ve stock/top konfiguraci se snížila 17/20 -> 15/18 °/s
pancíř korby (horní + spodní bočnice, šikminy blatníků, za pozorovatelnou řidiče) zesílil ze 104/104/52/52 na 120/110/110/104 mm a na věži (okruží věže/mantlet) 104/220,5 mm -> 208/265 mm
E50: zhoršil se rozptyl top děla (0,3 -> 0,33), ale zkrátil se čas nabití (8,82 -> 8,5 s)
SSSR
Obj. 704: zvýšilo se množství HP z 1500 na 1750
rotace podvozku při otáčení se zlepšila (stock/top) 22/26 -> 25/28 °/s
přebíjení topového děla se prodloužilo 14 -> 15,5 s
IS-8: rychlost klesla z 50 na 45 km/h
top setup věž + kanon má snížený rozptyl (0,38 -> 0,36)
ST-I: taktéž pokles rychlosti (40 -> 38 km/h)
T-54: 100mm D-54 na top věži má snížený rozptyl na 100 metrů – z 0,39 na 0,37
Britské tanky
Centurion Mk. 7/1: topová děla mají zhoršenou disperzi – 0,32 -> 0,36 / 100 m
dostal silnější opancéřování topové věže – za mantletem 165 -> 254 mm
– boky 165 -> 178 mm
– mantlet samotný 0 -> 152 mm
– šikmé pláty 51 -> 92 mm
prvky mantletu pro obě děla mají 234 mm
Tortoise: středový pancíř u kabiny posílil o 25 mm (229 -> 254 mm)
čelní pancíř po obou stranách sjednocen na 203 mm (171,5/152,4 mm původně)
posílila i přední strana velitelské kopule (101,6 -> 203 mm)
plát mantletu se zvedl (101,6 -> 254 mm)
Rozptyl na top děle se zhoršil (0,31 -> 0,35), ale nabíjení zrychlilo (7,7 -> 7,3 s)
FV 4004 CONWAY: Celková hmotnost tanku (stock/top konfigurace) vzrostla ze 49,82/50,82 t na 51,82/52,8 t.
Conqueror: došlo k zesílení pancíře topové věže (předek, „líce“, boky) 158/116/93 -> 178/152/106 mm
Japonsko
Type 61: celkový dohled klesl z 270 na 260 m
topová věž posílila takto: předek/boky/zadek 70/60/40 -> 152/84/60 mm
veškeré prvky mantletu mají 158 mm
šikmé pláty čela věže 40 -> 75 mm
horní/spodní „líce“ věže 40/60 -> 127 mm
vrch a spodek velitelské kopulky 60/45 -> 127/92 mm
Čína
WZ-111-1-4: v prvé řadě se mu snížila rychlost z 50 na 45 km/h (stejně jako u IS-8)
zlepšil se rozptyl top gunu na 100 m – 0,4 -> 0,38
Francie
AMX 50 120: má sníženou rychlost rotace podvozku o 8° na obou konfiguracích (25/28 -> 17/20 °/s)
top gun zaměření 2,1 -> 2,6 s, a přebití klipu 25 -> 24 s
AMX 50 Foch: celková hmotnost narostla z 50,18t na 52,68 t, a zrychlilo se přebíjení (8,2 -> 7,3 s)
Evropský mix
Škoda T50 (Československo) – snížil se rozptyl na 100 m na topovém děle 0,37 -> 0,36
a také se snížila doba zaměření v konfiguraci stock/top věže – 2,3/2,1 -> 2,1/1,9 s
Emil II (Švédsko) – zrychlilo se otáčení podvozku stock/top 15/20 °/s -> 16/21 °/s
Hybridní národy – T-55A – střední část předku věže posílena ze 180 na 210 mm a z pancíře kolem mantletu se stala clona
A na závěr tu máme ještě dvě osmičky po úpravách.
Britský Turtle Mk. I , jehož horní a přední panely kabiny jsou silnější o 51 mm (152 ->203) a americká TS-5 dostala silnější bočnice na předku, místo 120 mm tak chrání předek tanku 140 mm pancíře.