OstatníWorld of TanksZábava

World of Tanks – Halloween – historie zábavného eventu

Halloween ve World of Tanks: jak to všechno začalo. (Historie režimů, od roku 2017)

Herní událost „Naděje“ je komplexní struktura mechanik a designových řešení. Nebylo tomu tak ale vždy a to, co vidíte dnes, je výsledkem mnohaletého vývoje režimu. Přestože další herní událost na počest Halloweenu nebyla vždy přímým pokračováním loňské verze, ideové spojení zůstalo zachováno již od prvního speciálního režimu.

Vraťme se tedy do roku 2017 a podívejme se, kde to všechno začalo!

 

Invaze Leviathana (2017)

První ze série „halloweenských“ herních událostí Invaze Leviathana kombinovala dva režimy najednou: hráči proti umělé inteligenci (PvE) a hráči proti hráčům (PvP).

 

„Invaze“

Zajímá nás především režim „Invaze“. V něm se na předělané mapě „Charkov“ z ukázky z roku 2017 muselo pět hráčů postavit Leviathanovi a jeho přisluhovačům.

Leviathan – pán světa zničené technologie, se snažil spolu se svými přisluhovači proniknout do světa živých. Úkolem hráčů je zničit obra a jeho armádu a zabránit jim v průchodu portálem.

V tomto režimu se hráči poprvé seznámili s multi-turretem – unikátní tanky Franken a Stein mohly střílet z několika děl najednou, což vyžadovalo správné umístění vozidla pro dosažení maximální palebné síly. Leviathan byl zase skutečnou pozemní bitevní lodí, vyzbrojenou nejen hlavní baterií děl, ale také pomocnými děly na bocích. Aby byli hráči úspěšní, museli útočit na nepřítele na zranitelných místech a zároveň se vyhýbat zpětné palbě. Pokud při střelbě dostali poškození, výdrž tanku mohli obnovit pomocí opravných sad, které získávali po zničení přisluhovačů.

Leviathanova invaze ještě neměla mnoho fází, respawnů po zničení a žádné schopnosti, které by mohly zvrátit průběh bitvy najednou. Jen Leviathan v zoufalé snaze odolat házel miny a snažil se využít každé příležitosti, aby se přiblížil k bráně a dostal se do světa živých.

 

„Věčný boj“

Alternativou k režimu „Invaze“ byl režim „Věčná bitva“, ve kterém bojovaly dva týmy po 15 bojovnících podle pravidel náhodné bitvy. Akce se odehrávala na unikátní mapě „Inferno“ a pouze na výše zmíněných vícevěžových tancích Frankie a Stein.

Temná fronta (2018)

V novém roce čekal na hráče zcela nový typ herní události – „Temná Fronta“. Nebyl v ní žádný Leviathan ani jiný klíčový nepřítel. Tento svět byl plný úplně jiných nebezpečí. Dostat se z něj lze jen vítězstvím.

Hallowen event 2018-2019, hraní s MT-25 který zrovna odhalil skupinu nepřátel

Úkolem oddílu bylo nasbírat dostatek zelené hmoty pro výzkum a poté ji doručit do Skladiště. Hmotu bylo možné získat několika způsoby. Jejím hlavním zdrojem byl nepřítel ovládaný umělou inteligencí. Od bojovníků byla vyžadována opatrnost: horda povstalců ožila, sotva ucítila hráčův příjezd. Klíčem k přežití byla neustálá připravenost k ostrým manévrům a palbě za jízdy.

To však nebyly jediné způsoby, jak získat potřebnou hmotu. Roztroušená po celé mapě v malém množství se objevuje jako svítící zelené sloupy, které je těžké přehlédnout. Hmotu mohli hráči získat také aktivací tajemné archy. Nicméně „Temná fronta“ by nebyla taková, kdyby v sobě neukrývala spoustu temných překvapení. Uvnitř Archy bylo možné najít jak hmotu, tak anomálii, která náhodně měnila parametry hráčova tanku. A zdaleka ne vždy šlo o zvýšení výkonnostních charakteristik – taková je odměna za hru se štěstím v cizím a neznámém světě.

MT-25 – MT-Revenant

Projít portálem a dostat se do Nebelburgu bylo možné pouze na speciálně vybaveném MT-Revenantu – MT-25, který byl přepracován pro vědecké účely. Na rozdíl od událostí předchozího roku neznamenalo zničení tanku konec expedice. Hráč dostal novou techniku, aby mohl pokračovat v boji spolu se svými bratry ve zbrani. V Temné Frontě byli hráči omezeni pouze časem na dokončení mise.

V režimu se objevil postup. Skládal se ze 13 úrovní, které se otevíraly s každým novým dnem akce, a k jejich dokončení musel celý hráčův tým sesbírat zelenou hmotu.

Dějová složka se starala o atmosféru režimu a také o motivaci k pokračování v operacích: v Nebelburgu se otevřel tajemný portál, z něhož vytékala zelená hmota. Měla úžasné vlastnosti a dala se využít jako velmi účinný zdroj energie. První výprava nebyla příliš úspěšná: posádka strávila na druhé straně příliš dlouho a zbláznila se. Od tohoto okamžiku vstoupili do hry hráči. Museli se stát součástí druhé expedice, dokončit misi a neopakovat chyby předchozích posádek.

 

Mirny-13 (2020)

„Mirny-13“ shromáždil a znásobil to nejlepší z herních akcí minulých let. Je to stále stejný režim pro pět hráčů bojujících proti vozidlům řízeným umělou inteligencí, jen lepší a větší.

Výzkumné týmy zaznamenaly ve městě Mirny-13 masivní elektromagnetické a radioaktivní anomálie. Obyvatelstvo se evakuovalo a vědci zaznamenali selhání elektrických spotřebičů a zvýšenou úroveň radiace. Poté se krajina změnila: v zemi se objevily zlomy, z nichž vytryskla neznámá látka podobná ropě.

Když se situace stabilizovala, zorganizovali vědci průzkumnou misi. Pro výjezd na Mirny-13 připravili 5 specializovaných strojů s možností jejich přizpůsobení. Stroje měly přežít v extrémních podmínkách Mirny a dokázaly se místním obyvatelům ubránit. Pomohly jim v tom anomálie: při zachování faktoru náhody výhradně zdokonalovaly techniku.

Mirny-13 není tak jednoduchý, jak se zdá. Volotové, grandiózní a děsivé stavby tyčící se nad budovami, mají situaci napravit, ale nakonec ji téměř zhoršili. Sebrané a dodané mirium nejenže neumožňovalo návrat zpět, ale přeneslo se do jakési jiné dimenze, kde přístroje odmítaly fungovat, viditelnost se často blížila nule a krajina se měnila čím dál víc. Teprve po čtvrtém takovém přechodu se mohl oddíl vrátit na základnu.

Každá fáze přináší nové výzvy

Nejen kvůli snižující se viditelnosti, ale také kvůli objevení se nového nepřítele. Podmínky se však měnily jak v rámci bitvy, tak globálně: před startem si hráč mohl vybrat jednu ze tří dostupných úrovní obtížnosti. Čím vyšší, tím silnější nepřítel a tím hodnotnější odměna za vítězství.

Hlavním rysem režimu je nesmrtelný nepřítel, před kterým můžete pouze utíkat. Je velký jako čtyřpatrový dům, chrání ho silný pancíř, kterým by nikdo nepronikl, a jeho dvě děla způsobují kolosální poškození. Počínaje druhou fází byl neustále na bojišti a až do poslední fáze nepřestal hráče pronásledovat.

Mimo bitvu museli hráči sbírat materiály s útržky historie, aby si mohli plně prohlédnout obraz dění a rozluštit tajemství uzavřeného města. Události hry „Mirny-13“ se dále rozvíjely o 12 měsíců později, v režimu „Halloween“ roku 2021.

 

Mirny: Naděje (2021)

Ať už pro nás uplynul rok, v režimu „Mirny: Naděje“ se děj rozvíjí týden po události „Mirny-13“. Vědci našli způsob, jak zničit Nesmrtelného, o což se s různou mírou úspěchu hráči pokoušejí právě teď.

Zbytek režimu zůstal stejný, i když prošel mírným vylepšením. WG aktualizovalo složení vybavení, které je k dispozici pro výpady. Přepracovali také spotřební doplňky: „Zvýšení výkonu motoru“ je nyní ve výchozím nastavení k dispozici pro všechna vozidla a dva typy spotřebních doplňků opravují poškozené moduly. K dispozici jsou také nové typy nepřátelských vozidel, další fáze a nové odměny, z nichž hlavní je prémiový tank VII King Tiger (C) – (captured – tedy ukořistěný).

Zdroj:

Šádis

Mladý začínající redaktor se špatným smyslem pro humor kterého baví psaní. Věnoval se hraní hry World of Tanks, kterou dnes zapne už jen občasně. Hra, která je jako droga.

5 2 votes
Article Rating
2 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments