Rejnokův nedělní připínáček
Neděle je tady, hodiny odbily poledne a přichází i tradiční připínáček.
Nejprve bych chtěl podotknout, že Připínáček je mou osobní záležitostí, názory zde prezentované jsou jen a jen moje. Nemám patent na rozum a v tom, co píši, se mohu mýlit, nicméně ve chvíli, kdy svůj názor píši, si za ním stojím, protože ho mám podložen svými zkušenostmi a vnímáním světa, vnímáním hry. Pokud se mnou nesouhlasíte, je to vaše právo. Budu rád, když se ozvete a napíšete třeba do komentářů, že se vám to či ono nelíbí, vnímáte to jinak a dokážete vysvětlit, proč tomu tak je. Uvítáme nejen ty, kteří mají podobný pohled na svět, ale i ty, kteří vidí věci jinak. Vždy je fajn, když si člověk může rozšířit obzory a naučit se něco jiného dalšího. Takže uvítám všechny, které hra zajímá a chtějí se k čemukoli vyjádřit.
A teď už k tomu, co se stalo či stane. Asi jsme všichni zaznamenali aktualizaci 1.14, která přinesla do hry mimo jiné novou větev československých těžkých tanků. Tady bych rád zmínil jednu drobnost, pokud chcete získávat zkušenosti na získání sedmičkového těžkého tanku se Škodovkou T 25, nezapomeňte si zkontrolovat, jestli nemáte zaškrtnutý zrychlený výcvik posádky, abyste se nedivili, že nepřibývají zkušenosti. Možná si řeknete, že je to hloupost, ale ne každý si to v tu chvíli uvědomí.
O aktualizaci jsme psali před pár dny, kdy jsme zmínili i několik drobných chybiček a také pár způsobů, jak je opravit. Problém u Rudyho by již měl být vyřešen pátečním mikropatchem. Já Rudyho nemám, takže nemohu otestovat.
Co mě zaujalo je režim mapování. Jde o nový režim, který hráčům ukazuje, jak hrát vybrané mapy a nejčastější místa bojů. Sám jsem si jej vyzkoušel a mám pár poznámek. Režim jako takový je velmi dobrý nápad. Líbí se mi, že se myslí na normální příležitostné hráče, kteří nemají moc zkušeností s hrou. Z tohoto pohledu je to krok kupředu a chválím. Co, ale pochválit nemohu, je provedení onoho průvodce hrou. O co jde? O palebná místa. Tato místa jsou mnohde umístěna tak, že při nejlepší vůli hráč nemá šanci střílet na nepřátelský tank. Přikládám obrázek, kdy z vyznačené palebné pozice je tank za domem, takže není ani viditelný.
Podobná situace nastává u spotovacího systému. Tank je viditelný v okamžiku, kdy najede na palebnou pozici, což je akceptovatelné vzhledem k tomu, co je cílem Mapování. Problém vidím v tom, že nejde jen o to, že je odhalen protivníkův tank, ale zároveň jste odhaleni i vy před nepřítelem. Opět přikládám obrázek ze hry, kdy mě odhaluje nepřítel, který je schován za rohem přes dům. Myslím, že i zde by měl být zachován podobný princip, který je ve hře.
Co se týče odhalování, ještě musím zmínit jednu věc. V tomto režimu se mi nepodařilo nasimulovat střelbu zpoza keře. Jinými slovy bez ohledu, jak daleko jsem stál za keřem nebo několika keři, vždy se mi rozsvítila žárovka a nepřátelská umělá inteligence mě odhalila. Myslím, že to je škoda. Systém střelby přes keře by měl být základní informací pro všechny hráče a kde jinde si jej vyzkoušet, než v souboji s boty. Bohužel zde tento systém nefunguje. Stejně tak jsem se cíleně snažil zničit pásy nepřátelským stíhačům tanků tak, aby se nemohli na mě otočit a střílet. Bohužel ani toto se mi nepodařilo. Za několik cvičných bitev jsem ani jednou nezničil pás TD, které se tak na mě vždy otočilo a mohlo střílet. V souvislosti se střelbou nepřátel ještě musím zmínit, že jejich laserová ukazovátka střelby nejsou přesná. Mnohdy ukazatel míří mimo tank, ale přesto vás nepřítel zasáhne. Jde o detaily, ale proč by neměly být dotažené, zvláště, když mají hráče učit základní mechaniky hry. Z mého pohledu je to škoda, že se nevyužívá možný potenciál.
Ještě mi dovolte se vrátit k Supertestu. Koncem týdne se na něm objevil nový britský prémiový tank osmé úrovně. Psali jsme o něm včera. Jeho zajímavostí je použití HE munice. Nevím, jak vám, ale mě tohle přijde jako docela výsměch. WG nejdříve zničí HE munici a následně vydá tank, který je na ní v podstatě závislý podobně jako KV-2 a její prémiová verze KV-2R. Opravdu má smysl vydávat tank, jehož předností je poškození HE municí? Koupili byste si jej v dnešní době? A aby toho nebylo málo, tak ještě máte možnost se v dotazníku vyjádřit, jak se vám ten tank líbí a jestli byste si jej přáli mít ve hře. Odkaz na dotazník jsme také zveřejnili v již zmíněném článku. Opravdu bude WG přikládat význam dotazníku, který vyplní někdo, kdo nemá možnost si věc, které se dotazník týká vyzkoušet? Jakou vypovídající schopnost může onen výsledek mít? Nedá mi to, abych si nepomyslel, odkud pochází ona pozitivní zpětná vazba na různé z mého pohledu „kontroverzní“ otázky. Asi chápu oněch 70% pozitivních reakcí. Zde si dovolím citovat z jednoho jiného fóra, pro mě nezaručenou informaci, nepodařilo se mi ji dohledat, nicméně zapadá do oné rovnice zpětná vazba. Cituji:
“ … bavil sa s nejakým týpkom ktorý robí priamo v Minsku ohľadom zmien atď atď. a zašlo to k tomu, že odkiaľ berú oni info na základe ktorých menia veci. Tak tí, ktorí hrajú klanovo alebo si zapnú ofiko fórum alebo nejaký stream, je tak malé množstvo, že všetky pripomienky, ktoré im dávame sú pre nich bezpredmetné, pretože sme minorita.
To na základe čoho oni robia zmeny v hre a odkiaľ berú feedback sú dotazníky v hre od ľudí, ktorí si tú hru zapnú pár krát za týždeň, pretože tých je majorita… “
Pak se mi spousta věcí jeví trochu jinak. Neznám pozadí a hlavní zdroj příjmů WG z WoT, nicméně to vypadá, že nejvíce platí ti, kteří si zahrají jen občas. Zapnou hru, uvidí, že je nějaký prémiák, je koupím si ho. Hmm nebaví mě to, jdu dál. Ale peníze už tam zůstanou. Dnes už asi není moc v módě zůstat věrný jedné hře. A zřejmě to bude důvod, proč WoT činí změny, které se množství věrných nelíbí.
Ale abych nebyl jen negativní, chcete si hrou své oblíbené hry něco vydělat? Můžete ještě dnes. Můžete si sestavit tým a zúčastnit se turnaje požádaným společností Grunex ve spolupráci s LG. Více informací naleznete na tomto odkazu.
A jak už se i tady stalo tradicí, závěrem si opět dovolím připomenout letní soutěž, kterou pořádáme společně s RanZarem. Soutěž je v plném proudu, takže nezapomeňte sledovat jak naše stránky, tak Ranzarův kanál na YT.