1.14 je tady, včetně drobných chybiček

Radosti a problémy nové aktualizace

Aktualizace přinesla novou mapu, v naší jazykové verzi nakonec pojmenovanou jako “Útočiště”. Bohužel je hlášeno množství případů, kdy hráči na této mapě našli chybné textury nebo kolizní model. Takže pokud se váš tank částečně nebo úplně propadne do terénu, projedete stěnou, najdete místo, kudy jde skrz betonovou stěnu vidět nebo i střílet, případně se setkáte s jinou chybou, neváhejte pořídit screen a pošlete jej na herní podporu nebo jakékoliv jiné místo, o kterém si myslíte, že je schopné vaši zprávu předat vývojářům. Mít zapnuté ukládání replayů a přiložit k takové zprávě i replay s popisem času a místa, kde jste chybu objevili, bude ještě užitečnější. Je to jeden z mála způsobů, jakým můžete k vylepšení hry opravdu reálně přispět. V minulosti se podobnou cestou dočkaly opravy desítky takových míst na spoustě map. Takže smysl to opravdu má.


Pro tank T-34-85 Rudy bylo vypnuté polní vylepšení. Nová funkce u něj způsobovala nepředvídatelné komplikace – bohužel zde nemáme podrobnosti. Chyba je samozřejmě nahlášená,  její oprava má vysokou prioritu (mělo by to být opraveno dnešní mikroaktualizací). Zda je taková věc opravdu způsobená konfliktem s jinou unikátní funkcí, kterou tank má, tedy možností vozit v něm posádky dvou různých národů, se nám nepodařilo ověřit.  Ale je dobré, že to WG tuto funkci připomíná. Mnohonárodnostní tank máme ve hře už dlouho a stále je osamocený, a přitom by se využití přímo nabízelo u mnoha dalších strojů. To už ale odbočuji…  Majitelé tohoto premiáčku se tedy budou muset bez polních úprav obejít. Doufejme pouze dočasně.


Je možné, že jste se po příchodu aktualizace 1.14 setkali se situací, kdy se vám v rozhraní neotevírají karty jako “KLAN” “OBCHOD” “SKLAD” nebo “Rekrut Program”. Případně se na kartě jen donekonečna točí kolečko načítání. Chyba by měla být nahlášená a snad se v blízké době dočkáme opravy mikroaktualizací. Je to způsobené přímo samotným prohlížečem, ve kterém se karty mají zobrazovat. Teoreticky by vám prozatím mohlo pomoci zakázat hardwarovou akceleraci prohlížeče v nastaveních. Najdete to v Nastavení, záložka Grafika (druhá část) a dole je “Hardwarová akcelerace prohlížeče”, kterou je potřeba vypnout. Oprava se projeví až po restartu hry. Pokud vám s problémem tento postup pomůže, bude to fajn, pokud ne, je nám to líto a budete muset počkat na oficiální patch.


Pokud jste chtěli využít tréninku na mapách, nově zavedené funkce v aktualizaci 1.14, a čekáte dlouhou dobu ve frontě, nejedná se o chybu. V první řadě je potřeba přihlédnout k tomu, že novinku si po zavedení chce vyzkoušet velké množství hráčů. A pokud čekáte ve frontě dlouho, hra vás zřejmě zařadila mezi zkušené veterány. Režim je totiž primárně určen nováčkům a ty také systém do bitev s boty pouští přednostně. Podle mého názoru je to správný a k nováčkům vstřícný krok. Osobně bych nečekal, že to bude mít WarGaming takto ošetřené. Takže zde palec nahoru za domyšlený detail. Bohužel není známo, kde je přesně hranice mezi nováčkem a veteránem.

Co už ale tak dobře domyšlené není, je situace, kdy se v takové výcvikové bitvě převrátíte na bok a nebo zůstanete bezmocně zaseknutí na nějakém místě na mapě, boti vám v takové situaci nepomůžou a systém vás jen dokola vyzývá. abyste pokračovali jízdou k další značce. Ale jak? Bohužel nijak. Hra sice má z jiných eventů naprogramované a opakovaně vyzkoušené funkce, které dokáží tank v takové situaci postavit zpátky na pásy, do režimu, který má učit začátečníky pohybu po mapách, ale taková funkce přidana nebyla. Takže pokud se do takové nešikovné situace dostanete, nezbývá než úplně opustit bitvu. Tak snad časem WG ošetří i tohle, vždyť právě u nováčků je předpoklad, že nebudou mít jízdu ještě úplně zvládnutou a na bok se dokáží překlopit častěji než zkušení veteráni.

Za úsměvnou zprávu můžeme považovat fakt, že v tomto režimu uvidíte svůj tank naprosto holý, bez kamufláže nebo případného 2D nebo 3D stylu, i když pro běžné bitvy jej takto zkrášlený máte. Mělo by se to stávat, pokud jste na daném tanku ještě ten den nehráli. Stačí tedy s příslušným strojem odehrát hru v náhodných bitvách a až teprve potom přepnout do testování map a vida – kamufláž nebo 3D styl je zpět!

A na závěr – možná chybička, možná úmysl, ale na dlaždici, kde je zadání misí pro tento režim, je omezený čas na jejich splnění. Ale spěchat nemusíte, máte na to rovných 30 let. Do poloviny roku 2051 je času dost, takže čas vás rozhodně netlačí.


S aktualizací se objevila výroční garáž.  Bohužel je to už po několikáté stále ta samá, tedy nábřeží a park v Minsku, poblíž Cirku a slavného památníku. I ten kostýmovaný pán ve sci-fi zbroji tam zůstal, i když už není tak aktuální jako v době, kdy jsme ho viděli poprvé. Osobně mi recyklace starých garáží vůbec nevadí, ba právě naopak je příjemnou vzpomínkou na předchozí zážitky ze hry. Motiv by ale měl být přizpůsobený všem změnám a funkcím, které za tu dobu do hry přibyly, což výroční Minský park bohužel není. Pokud totiž budete chtít hrát v četě se svými přáteli, jejich vozidla po boku toho vašeho neuvidíte. Kdepak, vše pěkně po starém, jen v tabulce. Tak snad alespoň ta tabulka zůstane na místě, kam ji posunete a nebude se otravně vracet po každé bitvě zpět na střed obrazovky, jako to dělá v klasické garáži. Nebo už ne?


Možná se vám nezobrazují správně názvy některých nových československých těžkých tanků ve výsledkové listině. Případně se vám nezobrazují tyto názvy vůbec. Bohužel tady vám s amatérským dočasným řešením neporadím. Pokud se vám projevuje, prozatím se s tím budete muset smířit. O chybě se ví a je nahlášená vývojářům k opravě.


S radostí vám můžeme oznámit, že nejsme jedinou jazykovou mutací kde se v oficiálních WarGaming článcích a dalších materiálech objevují s železnou pravidelností překlepy a chyby, jak pravopisné tak faktické. Na tento nešvar si totiž začali více stěžovat i naši východní sousedé. Nebudu si dělat patent na neomylnost, také se mi často podaří poskládat písmenka tak, jak rozhodně být nemají. Takže místo ošklivého posměšku spíš popřeju autorům oficiálních článků v budoucnosti přesnější úhoz na klávesnici a korektorům bystřejší oko.

A až přijde Frontová linie a vy v instrukcích k eventu najdete obrázek, kde se po letní mapě prohání tank 4.tieru Alecto, neděste se, že k 8 a 9 tieru do “frontovky” přidali i takové mrňousky. Stroje jiných tierů se tam – prozatím – opravdu nedostanou a jedná se pouze o chybičku. Vývojář, který snímek pořizoval, si totiž v testovacím režimu Alecto do hry vzít může, ale v ostré herní verzi to pochopitelně nejde.


Skrytá úprava fyziky pohybu, o které jsme informovali nedávno, má, zdá se, dopad i na vlastnosti kolových vozidel. Informují o tom hráči z RU regionu. Od aktualizace by tedy EBRy a ostatní kolovozítka měly mít menší problémy při najetí na nerovnosti a šikmé překážky.  Budeme sledovat, zda WG uzná změnu jako nechtěný buff a jestli bude situaci nějak řešit.

 

 

Závěrem bych hře rád opožděně pogratuloval k jedenáctému výročí a vzpomněl si na tu spoustu herních zážitků, které s ní mám. Na poměry herního světa je 11 let už vcelku požehnaný věk, hra už jde brát jako “elegantní stará dáma”. A tak se přimlouvám, abyste její drobná zaškobrtnutí a vrtochy brali s rezervou a přimhouřili nad nimi oko. Také se o to budu snažit, slibuji. Vše jde brát s humorem, bez zloby, odlehčeně. Nebo alespoň s úctou ke “staré dámě”.

 

5 3 votes
Article Rating
2 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments