Posádka 2.0 – verdikt vývojářů (aktualizováno)
Tak už se ke hře asi nevrátím, jak to tak vypadá.
Posádka 2.0 definitivně přijde do hry. Alespoň takový závěr jsem si udělal z rozhovoru s vývojáři konaném minulý týden. Otázky kladli SuperTesteři, tedy hráči RU regionu speciálně vybraní tak, aby co nejvěrněji svými schopnostmi kopírovali složení hráčů v náhodných bitvách. Tedy v menším množství hráči zkušení a zdatní jak v herní teorii, tak v praxi, a větší množství těch více či méně slabších. Do jaké míry dokáží ti slabší SuperTesteři, neovládající zcela precizně herní mechaniky, posoudit dopad tak závažných změn jako je Posádka 2.0, se neodvažuji odhadovat.
Děkuji všem za reakce a hlavně za připomínky a konstruktivní kritiku – děkuji za upozornění na místa kde mi překlad „uletěl“ a rozhodně nebyl přesný. Omlouvám se, určitě tak závažná věc chtěla více pečlivosti a přemýšlení. Ne vždy je „rychle“ ta správná cesta. Nyní máte před sebou druhou, upravenou verzi překladu, kde jsou staré, nepřesné a nevyhovující věty označené oranžově, a nové a doplněné věty modře. Děkuju že čtete pozorně, věnujete svůj čas dění kolem hry a držíte si natolik perfektní přehled, a můžete tedy mě, amatéra, opravovat a napomínat. Pokud najdete další místa která podle vás vyžadují opravu, neváhejte kontaktovat kohokoliv z redakce nebo napsat komentář. Díky
Na otázky odpovídaly osoby nejpovolanější, hlavní vývojáři Posádky 2.0 Igor Svetikov, hlavní designér Posádky 2.0, člověk, jenž je za celou tuto věc odpovědný, vedoucí herního designu (Game Design Lead) kyjevské pobočky WarGamingu, a Jurij Filippovskij, vedoucí oddělení herního balancování z minské centrály. Jednalo se o uzavřenou komunikaci, což znamená, že odpovědi vývojářů byly otevřenější.
O Posádce 2.0 hovoří jako o hotové věci, u které se pouze doladí detaily. Zároveň z rozhovoru vyplývá obrovský tlak vydat nový systém posádek co nejrychleji. A v závěru se dozvídáme i reálný důvod k takovému zásahu do hry. A teď už k tomu, co v rozhovoru zaznělo.
Funkci, která umožní resetovat dovednosti pro instruktory, nestihli vývojáři včas dokončit. Pokud by se pokusili tuto funkci dotáhnout do finální podoby před touto iterací Sandboxu, pravděpodobně by testování muselo být o nějaký čas odloženo. Funkce se dokončuje a pravděpodobně bude vydána později. Jak přesně bude funkce vypadat, ještě nebylo řečeno.
Instruktoři by měli být nedostatkovým a vzácným zbožím, a proto by neměla být funkce resetování jejich dovedností dokončena ve spěchu.
Vývojáři nechtějí, aby se spuštěním Posádky 2.0 bylo ve hře instruktorů příliš mnoho.
Pokud by hráč byl schopen jedinečné instruktory převádět kamkoli chce, a to i v rámci stejného národa, snížila by se potřeba jedinečných instruktorů jako takových.
Instruktoři byli vytvořeni proto, aby hráčům nezmizeli jedineční členové posádky. Placený obsah starých posádek je tedy ve hře zachován a kompenzovat jeho ztrátu není důvod.
Instruktoři jsou zároveň vytvořeni jako monetizační komponenta. Budou i nadále distribuováni jako odměny za Battle Pass, Osobní a speciální mise, a jako součást placených balíčků s tanky. Tedy stejnými způsoby, jako šli dříve získat jedineční členové posádek.
Podle vývojářů by se skiny pro posádku měly v budoucnu stát cennější. Co konkrétně by na skinu posádky bez jakýchkoliv efektů ve hře mělo být cenné, neuvedli.
Počet hodnocení „dislike“ u videa, kde WarGaming uvádí Posádku 2.0 podle vývojářů, NENÍ INDIKÁTOREM toho, jak moc se hráčům nový systém posádek nelíbí. Všechna rozhodnutí o tom, jestli posádky přijdou a v jaké formě, jsou přijímána POUZE na základě dotazníků a hlasování od hráčů, kteří si sami osobně otestovali změny na Sandboxu.
Názory hráčů na forech jsou v tuto chvíli obecně POZITIVNÍ. Většina hráčů, kteří psali negativní hodnocení, si změny neotestovala. Praxe údajně vývojářům ukázala, že hráči, jimž se změny líbí, o svém názoru nepíšou vůbec nic. (pozn. autora: Mlčící většina je tedy podle tohoto vyjádření opravdu započítána jako pozitivní zpětná vazba.)
Zavedení schopnosti posádky, jež snižuje RNG z +/- 25% na nižší rozptyl, bylo provedeno jako experiment, inspirovaný požadavky hráčů na snížení vlivu RNG ve hře. Osobní názor vývojářů je, že současné RNG ve hře je naprosto v pořádku.
Pokud po příchodu Posádky 2.0 klesnou statistiky dělostřelectva, provedou později změny srovnávající situaci. Jinak pro dělostřelectvo neplánují žádné speciální výhody perky / schopnosti posádky.
Posádka 2.0 bude po vydání dále vylepšována.
Na přeškolení vašich posádek na nový systém budete mít jen omezený čas. Všichni členové posádky, které po vydání Posádky 2.0 nepřevedete na nový systém, se za určitou dobu změní na výukové knihy, bez ohledu na to, kolik zkušeností a výhod tito členové posádky mají. Buď posádku překonvertujete, abyste ji neztratili, nebo se z ní stanou učebnice. Systém je shodný s tím, jak se převedou všichni vaši přebývající radisté v kasárnách.
Konverze posádek je nevratná.
Všechny nepotřebné posádky bude možné konvertovat na učebnice a ty použít na vaši primární posádku.
Vývojáři budou případné problémy Posádky 2.0 dále řešit.
Údajně je snazší ztratit všechny nakreslené obrázky posádek než pozornost publika. Posádka 2.0 je nedořešený problém. Je snazší ztratit všechny nakreslené obrázky (myšleno pravděpodobně celou práci na projektu) než publikum.(myšleno pravděpodobně hráče) Přes dílčí ztráty bude Posádka 2.0 stejně dokončena a vydána. Ale Posádku 2.0 stejně doděláme a někdy vydáme.
Vývojáři záměrně vytvořili body přidávané instruktory tak, aby nebylo možné díky nim odemknout speciální skilly. Při převádění instruktorů z posádky na posádku by to dělalo problémy.
Pokud by vývojáři umožnili zvolit si jakoukoli speciální dovednost z kterékoli větve, jakmile hráč dosáhne 30 investovaných bodů do jakýchkoliv dovedností, snížilo by to variabilitu.
Posádka „zapomíná“, jak ovládat její staré tanky, protože hra je komerční projekt a společnost si musí vydělat peníze. Proto se za možnost trénovat posádku na další tanky stejného národa bude platit.
Dovětek autora článku: Zde se již otevřeně hovoří o tom, že Posádka 2.0 je nevyhnutelná, že do hry přijde přibližně v té podobě, v jaké jste si ji mohli vyzkoušet na Sandboxu, a dokonce i o tom, že hlavní motivací jejího vzniku je monetizace. Monetizace instruktorů, monetizace posádek, monetizace přeškolování. Rád bych na tomto místě pozdravil všechny, kteří psali „je to jen sandbox, to do hry vůbec nemusí přijít, zbytečně panikaříte“ a podobně. Snad vám tedy ztráty čtvrt milionu zkušeností posádky při každém přechodu na další tank budou vadit méně než mě a hru si i tak budete nadále užívat. V komentářích vidím že se najde dost lidí kteří budou hrát a projekt ochotně a s radostí financovat, což je fajn. Alespoň některým hráčům se změny z poslední doby trefily do vkusu. Na závěr pro ty, kteří vládnou cyrilicí a pochopí psanou ruštinu, přidávám náhodný vzorek „pozitivní zpětné vazby“ od hráčů RU regionu na „vkontakte“ – což je takový tamní facebook. ( na vyžádání překlad obrázku – text 1 : Děkujeme nepotřebujeme Posádku 2.0. Takový nerf není nutný. – text 2 : Dnes jsem si zašel zahrát na sandbox. Na jeden tank mi převedení posádky trvalo 20 minut. Nepotřebujeme to. Udělejte více map, opravte aby granáty nepadaly do země a to stačí. – text 3 : Sakra, nesahejte na posádky, WG neničte hru )