OznámeníWorld of Tanks

Co nás čeká v roce 2021 – Q & A s vývojáři

Během avizovaného „Streamu ke konci roku 2020“, který proběhl v sobotu 12. prosince, jsme měli možnost zhlédnout více než dvouhodinovou Q&A relaci („otázky & odpovědi“ – pozn.) s Artemem Safronovem, výkonným producentem hry. Záznam z tohoto vysílání naleznete na oficiálním YouTube kanále World of Tanks. Samotná Q&A relace začíná přibližně od času 3:40:00.

Pokud však nemáte čas sledovat záznam streamu, níže vám přinášíme výtah nejdůležitějších bodů. Jedná se o neoficiální (přesto snad zcela správný) překlad seznamu uveřejněného na stránce The Daily Bounce, doplněný o informace z ruské obdoby streamu. Nutno podotknout, že některé informace nejsou příliš detailní, protože zatím se vývojáři nemohou podělit o více než zevrubný popis.

Upravování výbušné munice 2.0

  • Poškození HE granátu se bude vypočítávat na základě přesného místa dopadu střely. Díky tomu bude hrát síla pancíře zásadní roli.

  • Cílem úprav je, aby hráči museli mířit, pokud s tímto typem granátu chtějí způsobit větší poškození. Jinými slovy, čím silnější bude zasažený pancíř, tím méně poškození tank utrží.

  • Vývojáři hodlají „eliminovat“ praxi, kdy „střílení HE dá vždycky poškození“.

  • Představný pancíř bude vůči HE munici hrát výraznější roli než nyní.

  • Úpravy HE munice budou testovány na Sandboxu, aby byla jistota, že jde o správný krok.

Upravování třídy dělostřelectva 2.0

  • Dělostřelectvo bude mít nové typy střel:

    • První typ bude zaměřen na ochromování, výše poškození bude pevně nastavená, s větším poloměrem výbuchu.

    • Vlastností druhého typu bude menší poloměr výbuchu, bez přítomnosti ochromení, zato s větší hodnotou poškození.

    • Poslední typ bude způsobovat standardní poškození, bez ochromení.

  • Trajektorie jednotlivých druhů střel se bude různit. U prvního typu bude oblouk větší, takže bude potenciálně možné zasáhnout cíl ukrytý za překážkou. U druhého bude trajektorie obdobná jako u prvního, nicméně oblouk střely bude o něco menší. Poslední typ granátu, tedy AP, bude pálen pod nízkým obloukem, avšak střela poletí rychleji.

  • Myšlenkou těchto úprav je přinést hráči při hraní této třídy různé zážitky.

  • V situacích, kdy máte nabito a chcete změnit typ munice, se čas přebíjení zkrátí.

  • Vývojáři zvažují, zda nepřidat „Šestý smysl proti dělostřelectvu“. Fungovat to má tak, že hráč, na kterého artilérie vystřelí, dostane několik vteřin (aby to razantně nezměnilo dosavadní hratelnost) před dopadem granátu upozornění. Díky tomu bude mít příležitost „uhnout“.

  • Další výraznou změnou SPG má být představení palebného režimu (jaký mají kupříkladu švédské stíhače). Dělostřelectvo by mělo být schopno pálit výhradně v tomto režimu.

  • Trasírky projektilů se vrátí do hry, navíc budou barevně zvýrazněny. Tím bude snadnější vypátrat pozici nepřátelského dělostřelectva a provést protiúder.

  • Dojde k implementování ukazatele „oblasti výbuchu“, aby hráč artilérie snáze pochopil, zda výbuchem granátu zasáhne i kýžený cíl za překážkou.

  • Na minimapě se budou zobrazovat značky, které vás informují, kam dělostřelectvo vypálilo. Tato značka označí pouze oblast, nikoliv konkrétní místo. Zatím není rozhodnuto, za jak dlouho po výstřelu tato značka bude mizet, přesto ale poskytne důležitou informaci.

Posádky 2.0

  • Schopnosti a dovednosti budou mít 75 úrovní.

  • „Šestý smysl“ bude výchozí a pro všechny.

  • Posádka bude jenom jedna. Už nebude platit žádné tři, čtyři, pět nebo šest členů na každý tank.

  • Jednu posádku bude možné vytrénovat pro nasazení až ve tří tancích. Používat ji v prémiových tancích stejné třídy a národa bude možné i nadále.

  • Dojde k představení instruktorů posádky. Ti přinesou dodatečné body k určitým schopnostem/dovednostem, a to i nad rámec limitu, který určuje, jaké úrovně může daná dovednost či schopnost maximálně dosáhnout.

  • Přepracováním systému posádky neztratíte žádné schopnosti či dovednosti. Přechod na nový systém proběhne tak, abyste o úsilí vložené do posádek nepřišli.

  • Jedineční členové posádky, např. vánoční nebo ženské postavy, budou mít v novém systému svůj účel. Možná jako posádkoví instruktoři s užitečnými bonusy?

  • Více informací o způsobu přechodu a konverzních poměrech bude uveřejněno až v prvním Sandboxu.

Úpravy Battle Passu

  • Battle Pass bude zahrnovat tři tanky namísto dvou.

  • Pokrok v Battle Pasu bude rozdělen na jakési akty, tedy separované části.

  • V určitých fázích Battle Passu budou k dispozici nové možnosti volby, aby se hráčům výběr zpestřil.

  • Nový styl za Battle Pass obdržíte už v úvodních fázích postupu, nicméně bude mít své úrovně. Jak budete postupovat Battle Passem, na stylu se budou zobrazovat další a další prvky.

  • Body do Battle Passu bude možné získat také hraním v režimu Hodnocených bitev, nikoliv jen v náhodných bitvách jako doposud.

Učení se map

  • Hráči si budou moci procvičovat mapy. Tento „režim“ bude fungovat obdobně jako Výcviková místnost, ale nabídne více možností. Kupříkladu umožní hráčům se naučit, jak hrát v určité oblasti. Bude to funkce dostupná pro všechny – nováčky i veterány.

Italské těžké tanky

  • Přijdou v rámci aktualizace 1.11.1, nic nového.

  • Nová mechanika těchto tanků má být jednoduchá i pro nováčky, nicméně její pochopení může dát trochu zabrat.

  • Můžete vyměnit poškození za minutu za potenciál zásobníku, nebo počkat a o poškození za minutu nepřijít. Tím se ale můžete připravit o šanci dorazit nepřítele.

  • Čím déle čekáte, respektive čím „blíže“ jste k úplnému nabití, tím větší bonus získáte, pokud vypálíte dříve.

České tanky

  • K těm toho nebylo nic moc řečeno. Zkrátka přibude nová větev československých těžkých tanků.

  • V rámci této větve pravděpodobně bude také prémiový tank sedmé úrovně.

Nové mapy

Události

  • Událost “Poslední Waffenträger” byla pro Wargaming velkou zkouškou. Hráčům se událost obecně líbila, příští rok se vrátí. Dojde k několika drobným vylepšením, žádné výrazné úpravy nebudou.

  • Také Ocelový lovec se příští rok vrátí. Začne na začátku roku a bude v něm představeno několik změn.

  • V roce 2021 se dočkáme i Frontové linie, jež projde změnami. K nim ale zatím není více informací.

  • Letošní halloweenský režim byl po loňském fiasku trhákem. Vrátí se i příští rok.

Další informace

  • Bude představen nový systém vyhledávání četařů. Ten umožní zařadit se do fronty a najít náhodného spoluhráče na hraní v četě. V garáži se vám mimo jiné zobrazí ostatní tanky dotyčného hráče.

  • Příští rok se s několika změnami vrátí Souboj týmů. Do Souboje se zapojí čtyři noví kontributoři (Dakillzor, Circon, Orzanel, NewMulti2k) a čtyři menší (MartyVole, L4ny-, Pamboum, Eekeeboo).

  • Vývojáři nechtějí prozrazovat, jaké další národy budou uvedeny do hry, neboť jejich implementace do hry vyžaduje spoustu času a práce.

  • Rok 2021 přinese nové větve tanků ke dvěma národům, nic víc k tomu řečeno nebylo. (z poznámky Harkonnena, autora originálního výtahu: jednou větví mají být ČSR tanky a druhá bude s největší pravděpodobností britská. Z důvěryhodného zdroje prý ví, že mají jednu větev kolových vozidel a jednu Vickersů/Chieftainů. Mohly by také přibýt švýcarské tanky, ale nejdříve v roce 2022).

  • V roce 2021 proběhnou úpravy některých tanků, nebylo řečeno jakých.

  • Přidávat další úrovně vozidel (11. a 12.) není v plánu.

  • Měnit nebo vylepšovat Výcvikovou místnost není v plánu.

  • Implementovat match-making, jež by zohlednil hráčské schopnosti, taktéž není v plánu.

  • Vývojáři momentálně nechtějí do hry přidávat další kolová vozidla, a to z důvodu negativní odezvy hráčů. (z poznámky Harkonnena, autora originálního výtahu: Což je zvláštní, protože jednu větev kolových vozidel už mají připravenou k uvedení)

  • Režim Domácí fronta by se mohl vrátit, vývojáři mají několik nápadů. Nebylo ale řečeno nic konkrétního.

  • Přepracování munice je prozatím „v režimu spánku“, úpravy budou přicházet po částech. Nejdříve proběhne přepracování výbušných granátů a dělostřelectva a na ostatní munici dojde, jakmile si tyto změny dostatečně sesednou.

  • Chystají se úpravy v systému plánků. V blízké budoucnosti by mělo být možné konvertovat jejich fragmenty.

  • Jakkoliv měnit RNG není v plánu.

  • Pokud se to ukáže jako nezbytné, „neoblíbené“ tanky by mohly být během roku upraveny.

  • Vývojáři přemýšleli, zda letos nepřidat Osobní mise 3.0, ale neudělají to. Chtějí, aby každá kampaň přinesla něco nového a unikátního.

  • Implementovat do hry kouřové granáty není v plánu. Jde hlavně o herní výkon, který by mohl klesnout, pokud by je použilo více hráčů ve stejný okamžik.

  • Není v plánu implementovat garáž, kterou by bylo možné si uzpůsobit podobně, jako je tomu nyní během Sváteční operace.

Jaké změny vás zaujaly a nejvíce se na ně těšíte? Je naopak něco, co ve vás vzbuzuje obavy a je vám třeba líto, že to vývojáři zavrhli? Nebo vidíte palčivější stránky hry, kterým by se vývojáři měli příští rok přednostně věnovat? Řekněte nám v komentářích!

Pro HeatNews zpracoval Mr_Missclick.

5 2 votes
Article Rating
37 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments