OznámeníWorld of Tanks

Přemýšlení nad italskými tanky

Noví těžcí Italové by měli přijít do konce roku. Přesné datum nevíme, jejich statistiky se stále ladí a vizuální modely na dostupných obrázcích u některých vypadají velmi „pracovně“, bez jakýchkoliv detailů a finálních textur.

Takže víme, že například stroje jako Fiat 2000 se ve hře prozatím neobjeví. Linie má přinést od 8.tieru další vylepšení nabíjecího systému, a už to samo o sobě ji dělá pro některé hráče kontroverzní. Staré klasické zásobníky sice také mohly „vysypat“ velké množství poškození během krátké doby, ale pak byly po celou dlouhou dobu nabíjení naprosto bezbranné, neškodné, a stávaly se snadnou kořistí. Doba nabíjení zásobníku byla stejná, ať už hráč vystřílel všechny náboje nebo nechal přebíjet po vystřelení prvního granátu.  Tato nevýhoda podle mě dokázala poměrně slušně balancovat jejich ničivý potenciál. Je pravdou, že se nám postupem doby zásobníkové tanky trošku „přemnožily“ a už dávno nejsou výsadou Francouzů a několika málo Američanů. Jaký to má vliv na rychlost bitev, a díky momentální palebné převaze zásobníků na velmi rychlé a jednoznačné porážky/vítězství, nechám na vašem posouzení.

Zásobníky na výsluní

Pak se nám ale zrodil dobíjecí systém. Ten kombinoval jak výhody neustálé připravenosti tanku střílet, tak ničivý potenciál zásobníku. Není divu, že si premiové Progetto získalo takovou obrovskou oblibu. Výhody zásobníku zůstaly a nevýhody byly zredukované na minimum. Pořád tu ale byl jakýsi balanční prvek – čím více granátů v zásobníku chybí, tím delší je čas nabíjení. Stále tu tedy máme nějakou, byť minimální, nevýhodu. Jakákoliv logika a snaha o balancování ale vzala za své s příchodem reverzního systému dobíjení. Po vystřílení celého zásobníku stroj dobíjí nejrychleji a bez jakéhokoliv postihu si drží nejkratší časy nabíjení děla. Jakákoliv snaha limitovat hráče rozhodováním, zda přebít nebo si nechat jeden či dva granáty, vzala definitivně za své. Jestli to je či není správně, nebudu soudit – konečně zase tak často tyto stroje v bitvách vidět nejsou. Jen je mi trošku líto, že původní myšlenka zásobníků dnes neplatí. Stejně jako spousta dalších věcí. Ale vývoj hry jde prostě dál, ať už se nám to líbí nebo ne.

Vývoj dobíjení

A v tom vývoji se nezastavily ani zásobníky. Nová italská větev těžkých tanků dělá další krok. Stále tu máme zásobník, tedy styl střelby, kdy v krátké době jde vystřelit větší množství granátů, a pak teprve nabíjet další. Zatímco ale první zásobníky nešly dobíjet vůbec, další pak byly trestány za více vystřelených granátů, a u posledních už omezení neplatí, tady je za výstřel „navíc“ dokonce časový bonus. Přímo od WarGamingu se o tom můžete dozvědět více v tomto videu od třetí minuty. Zkráceně: pokud vystřílíte zásobník a chviličku počkáte, bude se další granát nabíjet velmi, velmi rychle. Mechanika se stále testuje, řešení není definitivní. Přesto si nejsem zcela jistý, jestli větu „tanky budou balancovány tak, aby nerozbily hru“ myslel WarGaming vážně nebo jako žert…  A teď už k jednotlivým strojům.

Co nás tedy čeká

Můžeme očekávat čtyři stroje ve vývojovém stromu plus premiové tier 8 vozidlo. Společným znakem je na těžké tanky velmi solidní pohyblivost, nechají za sebou i hodně tanků středních. Větev začíná odbočkou ze stroje P.43bis na 6.tieru. Pokud chcete být na její příchod připravení, podle prvních odhadů si na tomto tanku můžete dopředu do zásoby najezdit něco mezi 50 až 60 tisíci XP pro vyzkoumání prvního heavy tanku.

Tím je Carro d’assalto P.88. Ještě u něj nenajdeme novou dobíjecí mechaniku, ale na výběr je ze dvou rychlopalných děl – v podstatě je na výběr mezi vyšší průbojností nebo rychlejším nabíjením, protože poškození na výstřel mají stejné. Celkově vzato vypadá jako velmi solidní přechod mezi středními a těžkými tanky a mohl by dobře navazovat na předchozí stroje.

Všechny další tanky už mají onu vylepšenou dobíjecí mechaniku, a více se o nich můžete dočíst v příslušném článku  – prozatím o nich příliš nových věcí nevíme. Jednou z chystaných změn je zvýšení průbojnosti a zlepšení úhlu sklopení děla u tier 9 Progetto C.50, o kterém se zatím neví nic podrobnějšího, další pak charakteristiky děla tier 8 premiového stroje Progetto 71, kde se lehce zhoršuje rozmíření děla :
během otáčení věže z 0,14 na 0,16
během pohybu vozidla z 0,23 na 0,26
během otáčení vozidla z 0,23 0,26
během otáčení věže při maximální rychlosti z 3,80 na 4,34
při maximální rychlosti vozidla z 11,50 na 13,00
při maximální rychlosti otáčení vozidla z 6,24 na 7,05

což jsou pouze kosmetické změny.

Prémiové vozidlo

Ale právě u premiového tanku bych se rád na chvíli zastavil na závěr. Na tanks.gg už je k dispozici jeho model pancíře. Pokud stránku neznáte, připomenu, že se údaje v tabulce platí pro místo na tanku v jejím levém horním rohu. Na stránce jde nastavit dělo tanku na maximální sklopení a podívat se, jakou část vám tedy ukáže jeho hráč v okamžiku, kdy bude chtít skrývat korbu a zároveň po vás střílet. Upřímně, 10 stupňů deprese děla mu dovolí opravdu hodně drzosti. Jelikož předpokládám, že tu všichni ví, jak funguje představný pancíř, nemá smysl se u tohoto stroje víc zaobírat HEAT nebo HESH municí. Velká část „speciálních“ projektilů mu tedy nemá šanci moc ublížit. Nebo jen výbuchem jako obyčejný výbušný HE granát. Zaměřil jsem se tedy na munici základní AP a podkaliberní APCR. Na prvním obrázku vidíte, jakou nejvyšší šanci jsem našel na probití sama sebe, tedy pokud na tank Progetto 71 střílí také Progetto 71 nebo jiný tank s podobnou průměrnou průbojností. Co budou dělat stroje s průbojností nižší, to si domyslíte snadno sami. Nic. Tier 8 premiáky s omezeným MM nebo stroje nižších tierů prostě nemají jediné místo, kde by byly schopné novému Progettu jakkoliv ublížit, a i ono samo sebe probije jednou ze tří případů, při pečlivém míření a štěstí.

Stroj ale samozřejmě nebude potkávat jen osmý nebo nižší tier. Bude se dostávat i do desítek. Pojďme se tedy podívat, jak si jeho pancíř na věži povede proti velkorážním dělům nejvyšších tierů – například proti základní munici na „hvězdě smrti“ :

Jak vidíte, ani nejvyšší ráže ve hře na pancíř nového premiáku nestačí ve všech případech. Probití není stoprocentní, a navíc – „hvězda“ není o základní munici, tam je použití speciálních střel brané jako samozřejmost … a o tom, jak se HESH chová na představném pancíři, už jsme mluvili. Takže na to musíme jinak – jaký tank má jednu z nejvyšších průbojností ve hře na speciální munici a přitom používá jako speciální munici AP nebo APCR? Například americká T110E3. A teprve s její průbojností 375mm se dostáváme k jistotě probití…

Pokud se ovšem trefí naprosto přesně. Zásah doslova o pár centimetrů vedle už totiž může vypadat o hodně jinak….

Jak se tedy na stroj, o němž se mluví jako o „tom nejlepším z Defendera, Progetta a Bourasque v jednom“ tváříte vy? Já osobně jsem na rozpacích, obzvláště ve spojení s naštěstí zatím nepotvrzenou informací, že by se mělo jednat o hlavní lákadlo vánočních „krabičkaes“

Za překlady anglických textů děkuju Rejnok1

0 0 votes
Article Rating
4 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments