OstatníWorld of Tanks

What-if švýcarský vývojový strom

Hned na začátek je potřeba uvést že se jedná o čistokrevnou fikci. Prozatím není k dispozici žádná zpráva že by se o příchodu švýcarské linie či linií byť jen reálně uvažovalo.

Při pohledu na velmi rozvětvený tech-tree ale musím uznat jednu věc. Tento národ by měl dostatek strojů na všech tierech  a to hned v několika třídách techniky. Tím se ve spekulacích, co by někdy možná mohlo přijít, stává jedním z favoritů. Jiným národům totiž chybí například stroje na nižších úrovních (například Izrael, dáno datem vzniku státu) , nebo naopak end-game technika tierů nejvyšších. Další národy by byly plné licenčních a kořistních tanků a nepřinesly by do hry příliš nového a pro hráče zajímavého obsahu. Mezi outsidery se ocitají i národy, kde zazářil jeden či dva stroje a zbylé tiery není čím zaplnit. V tom má Švýcarsko velkou výhodu.

Na toto téma vedl pátrání Mizutayio a VEROXX vydal před nedávnem článek na TAP, ze kterého vám zkusím poskytnout výtah zajímavých a důležitých faktů. Celý vývojový strom by měl být založen na reálných strojích a vyrobených funkčních prototypech. (1) Konečně i současný Mutz je vytvořen na základě prototypu Panzer 58,  KW 30 1957 (KW 30/57), s několika drobnými rozdíly.

Autor této studie na dotaz o sobě uvádí : „Moje herní jméno je Mizutayio, skutečné jméno Joris Peier. Hrdý Švýcar, 24 let. Už jsem napsal několik podrobných článků o jednotlivých švýcarských tancích na stránkách Tanks-Encyclopedia.com. Hraji World of Tanks od roku 2013 a nadšení pro švýcarské tanky přišlo zároveň s informací, že stavíme a používáme tanky. Myšlenka na vytvoření švýcarského výzkumného stromu je nedávná, verze 1.0 byla připravena do konce roku 2015. Ale vývojový strom byl zcela bez vlastního výzkumu, měl pouze 3 linie (stíhače tanků, střední tanky a dělostřelectvo) Byl založen na práci dalšího hráče, se kterým stále spolupracuji. “

V tomto návrhu technického stromu se odráží čtyřletá práce. V současnosti má každá třída svá vlastní vozidla a jsou tu i kolová vozidla jako samostatná větev. Nová podtřída lehkých tanků je docela kontroverzní, ale pro tuto fikci se hodí dobře. Možná by to mohla být cesta jak do hry dostat více „Swiss Tanks“, když kolová vozidla mohou mít Francouzi? A kde byste umístili švýcarský strom obecně ve srovnání s ostatními národy?

„Švýcarský strom by byl herním stylem směsicí několika národů.“ Lehké tanky by byly podobné Němcům, střední tanky by byly někde mezi Němci a Američany. Lepší pancéřování než Leopard, ne tak rychlé, ale rychlejší než vozidla linie na Patton, oproti které by měli zase slabší pancéřování. Stíhače jsou navrženy jako obdoba StuGů Německé TD linie, ale s lepší pohyblivostí a většími děly. Těžké tanky jsou podobné konceptům britských Chieftainů, ale s horším pancéřováním. Momentálně mohu srovnávat kolové tanky pouze s Francouzi a mohu jen říci, že švýcarské kolové tanky mají menší kola a větší vozidla, takže by měly být snáze zasažitelné. (2)


Současná herní novinka, dvoudělové stroje, ve švýcarském tech-tree nenajdou své místo. Jediný, který autor dohledal, je podobný německému stroji VT1 na fotografii níže. Co se týče nějakých speciálních herních mechanik, které by měl technický strom do hry přinést, nabízí se například raketomety nebo funkční koaxiální děla menších ráží.

Na dotaz „Pokud byste si mohli přát tank, který by měl přijít do hry, který by to byl a proč přesně?“ autor odpovídá:

Ze všech tanků v mém stromě je favoritem stíhač tanků Typhoon (na obrázku níže) a pokud to musí být konvenčnější, Panzerkanone 1

Prozatím ale Mutz zůstává jediným tankem tohoto národa ve hře, navíc v cizím tech-tree, a pravděpodobně to tak alespoň v dohledné době i zůstane. Každopádně mechaniku více národů u jednoho tanku už ve hře máme.


Své postřehy a poznámky uvádím zvlášť zde, aby co nejméně narušovaly text.

1 – Tím co do historičnosti převyšuje mnohý národ který už ve hře je. Historičnost ale už před delší dobou přestala být relevantním argumentem při vybírání strojů vhodných pro přidání do hry

2 – to je jedna z věcí, po které se u francouzských kolečkářů volá docela často

0 0 votes
Article Rating
5 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments