T32 puzzle a trocha historie
Dnes se opět podíváme za moře, do Spojených států amerických. Tam totiž vznikl těžký tank T32, měl nahradit M4A3E2 Sherman Jumbo.
T32 byla jen projektem toho, co mělo přijít po Shermanu a zároveň mělo pomoci tanku M26 Pershing. V roce 1945 začaly práce na T32, Američané vyrobili 4 prototypy, snažili se vyvinout těžší verzi Pershinga. První verze využila poznatky z prototypu T29, která měla experimentální 90mm kanon, APCR náboje a lepší převodovku. Kanon T15E2 účinkoval o dost lépe oproti kanonu na Pershingu, ovšem stejně jako u T26E4, jenž využíval kanon podobný, museli na zadek věže namontovat větší protizávaží kvůli vyrovnání váhy kanonu.
Na verzi T32E1 zlepšili slabá místa pancíře, z trupu šel pryč i kulomet. Vzhledem k tomu, že váha stroje díky věži vzrostla, museli Američané podvozek M26 rozšířit a přidat po jednom pojezdovém kole na každou stranu navíc, bylo jich tam tedy 7 místo 6. Snížili tím také měrný tlak na podklad. Po skončení války projekt zrušili a vozidla sešrotovali.
Technické údaje k T32:
Typ tanku: | těžký tank | Hlavní zbraň: | 90 mm L/73 dělo T15E2 |
Země původu: | USA | Max. rychlost: | 35 km/h |
Návrh, výroba: | 1945, 1945-46 | Sekundární zbraně: | 1× 12,7 mm těžký kulomet M2 Browning 2× 7,62 mm M1919 Browning |
Vyrobené kusy: | 4 | verze T32E1 sekundární zbraně: |
1× 12,7 mm M2 Browning 1× 7,62 mm M1919 Browning |
Posádka: | 5členná | Odpružení: | torzní tyče |
Délka: Šířka: Výška: |
10,84 m s kanonem, 7,07 m bez 3,77 m 2,81 m |
Pancéřování: | předek/bok/zadek věž 298/152–197/152 mm, strop 25 mm, mantlet 298 mm korba 95–127/76/51 mm, dno korby 38 mm |
Hmotnost: | 54,4 t | Pohon: | zážehový Ford GAC – vidlicový 12válec 770 k (570 kW) |
Poměr výkon/hmotnost: | 14.36 hp/tunu (10.71 kW/t) | Dojezd: | 160 km |
WoT:
WoTB:
Co myslíte, je škoda, že T32 byla jen prototyp a do ostré výroby se nedostala? Jaké s ní máte herní zkušenosti? A stojí ještě ve vaší garáži?
Jako vždy pište časy a náměty do komentářů pod puzzle a nebojte se pochlubit. Příští sobotu se sejdeme u medailonků jednotlivých parašutistů, tak se zatím mějte a užívejte konec června!