Karavana – (ne)řešení problémů: vyjádření hráče
Nedávno jsme psali o Karavaně a sní souvisejícími problémy. A celý případ pokračuje.
Slíbili jsme, že se budeme popsanému případu věnovat i nadále. Přinášíme neupravené vyjádření hráče, který si na podpoře stěžoval.
Tady je:
„Ahoj všem,
nedávno jste si tu na odkazu – https://heatnews.cz/2022/02/karavana-nereseni-problemu/ – mohli přečíst moji kompletní komunikaci s podporou ohledně eventu Obchodní karavana, kterou jsem poté dal k dispozici redakci webu Heatnews. Není těžké říct, že tento event byl „problematický“ – jak po technické stránce, tak po stránce obchodní, kde jsem se dostal do křížku s Wargamingem já.
V zásadě, jak se můžete z předchozího článku a mých tiketů dočíst – myslím si, že jsem byl jednoduše obelhán a podveden Wargamingem. Nemyslím si, že bych byl hlupák. Ano, vím, s kým mám tu čest, Wargaming nemá nejlepší reputaci a „chyby“ jsou u dané společnosti docela běžné. Co mě ovšem tentokrát donutilo jednat bylo, že z mého pohledu se vyloženě jednalo o podvod na hráčích.
Přišel jsem zde večer v den začátku eventu, Wargaming velice lákal na nový Kirovets a jiné nabídky a ano, v popisu eventu psal, že nabídka je omezená – toho jsem si byl dobře vědom, ale právě proto jsem postupně „promíchal“ nemalé množství kreditů. Měl jsem jednoduše za to, že – jak známe tyto eventy – šance na padnutí nabídky s Kirovets (potažmo T-22 a jiné raritní nabídky) je velmi malá a pokud bych náhodou něco nestihl, tak se mi objeví, že nabídka je vyprodaná, jak tomu v podobných eventech ve WoT bývá. Koneckonců Wargaming jasně psal, že tam bude i indikátor a dalo se rozumně předpokládat, že jednoduše pak bude indikátor prostě a jednoduše prázdný.. Ale omyl, bohužel, až jsem utratil za promíchání už nemalé množství kreditů a narazil jsem také na první výpadky eventu, pojal jsem podezření, že jsem něco „minul“.
Samozřejmě, když jsem pročítal komentáře na WoT webech a pod YT videi, tak jsem se od hráčů dozvěděl, že tank nebyl k mání už pár hodin po startu eventu. To vedlo k mé původní komunikaci s WG, kterou máte k dispozici právě v minulém článku, kde jsem myslím logicky vznášel své argumenty a jednoduše jsem chtěl uhradit škody – do „míchání“ bych se nikdy nepustil, jakkoliv jen tušit, že tank už není. V pokračující komunikaci jsem se ohradil i zákonem a nahlášením k ČOI, kde vím, že to zní poněkud stereotypně a spousta z vás začne „brblat“ 🙂 Nicméně mě k tomu vedlo, že Wargaming ještě následující den pilně a bombasticky lákal na Kirovets na hlavní stránce webu v článku, na sociálních sítích a o vyprodání tohoto tanku nadále ani zmínka – ta ze strany WG nastala až třetím dnem po startu eventu. To mě doopravdy začalo nutit vnímat celou věc jako promyšlený podvod maskovaný jako „neschopnost, na kterou jsou od WG hráči už zvyklí“. Ať se nikdo nezlobí, tři dny podvádět lidi lákáním na tank a až po třech dnech v článku v poznámce tedy milostivě uvést, že už není… To je docela silné kafe i na mě jakožto WoT veterána, relativně zvyklého na „chyby“ WG z historie.
Nu každopádně, další vývoj má redakce Heatnews v dalších screenech. Snažím se v této situaci být objektivní, snažil jsem se Wargamingu dávat každou pomyslnou šanci – viz minulá komunikace. Myslím, že kdybych jednal s libovolnou jinou společností, už dávno bych měl odškodnění i omluvu a možná ještě něco navíc jako kompenzaci. Zde na finální odpověď od Wargamingu, zatím čekám, ale na základě té nynější si myslím, že nebude pozitivní a dost dobře budu na podpoře nějakým způsobem zablokován a nakonec ještě budu za „padoucha“ a „potížistu“ já.
To, že jsem sběratel a WG tak, mimo jiné, jedná s dobře platícím a bezproblémovým zákazníkem, který nikdy necheatoval, neměl BAN a podobně v žádné online hře, to tomu jen dodává pomyslnou kapku. Tímto nemyslím, že by společnost měla mít dvojí metr, ale aspoň bych pochopil, kdyby se mnou v tiketech takto někdo jednal poté, co bych opakovaně vytvářel tikety se zbytečnostmi, byly plné urážek a podobně. To se ale nestalo, nemám důvod to dělat. Přechozí argument ČOI jsem do tiketu vytáhl s myšlenkou, aby se někdo na podpoře malinko chytl za nos, ale člověka to nutí doopravdy přemýšlet, jestli se na tu ČOI skutečně nemá obrátit – přeci jen paragraf 4 a 5 (nekalá obchodní praktika, klamavá konání), části druhé zákonu o ochraně spotřebitele – https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1992-634#cast2 na to vážně sedí. Jak kdyby Wargaming pokoušel těmito eventy hráčskou komunitu a zkoušel kam až může zajít, než se klika ulomí…
No a závěrem, já sice spěchal, ale vše jsem si poctivě pročetl. Pracuji v podobném oboru, částečně je mojí náplní práce podpora zákazníků a jsem i součástí marketingového týmu. Nespoléhal jsem se na Wargaming, nejsem hlupák a takto to dopadlo… Čert vem moje kredity, ale co lidé, kteří zašli dál? Podle mě jde především o princip a (ne)fungování eventu a podpory WG. Hráči si nepochybně kupovali balíčky z prémiového obchodu, jen aby měli dostatek kreditů např. na onen Kirovets a byli takto obelháni? Co ty případy, kterých také není málo, kdy hráč něco zaplatil, strhly se mu kredity, ale nedostal zboží? Ano, člověk si může myslet své a říkat „je to Wargaming, co jste čekali..?“… Je to ale doopravdy obhajoba podvodů a klamání zákazníků? Lze se skutečně posmívat těm, co si nepřečtou každý malý řádek nebo se spoléhají na běžnou technickou funkčnost či fair play? Za mě si tu někdo nepěkně nahrabal a ukazuje vztyčený prostředníček i slušným hráčům-zákazníkům. Mohu k tomu jen říct to, že např. narozdíl od incidentu s Konvalinou, je tento incident podložen důkazy a mnoha osobními zkušenostmi poškozených. Obrázek ať si udělá každý sám.
S pozdravem a přáním hezkého zbytku dne všem tankistům,
Makaan_89″
O celé situaci jsme se bavili ještě podrobněji než píšeme. Na závěr jsme se shodli, že akce jako taková se WG nepovedla. Problémy byly nejen technického rázu, ale pro spoustu hráčů také informačního. Ano, informačně to bylo řekněme hodně nepovedené. Vyprodané nabídky se objevily až se zpožděním.
Použiji ještě vyjádření dotyčného hráče:
„Rozhodně se třeba mohu mýlit, jsem jen hráč a zákazník, ale myslím, že mám určitou pointu a pro ostatní je to určitá informace. Nechci nikomu nic zlého, jen férovost, očekával jsem, že by mohli udělat aspoň rozumné gesto, třeba říct „Dobře, udělali jsme chybu, tady máte zálohy a 3 dny prémia.“ Cokoliv, co dá signál, že si nás nějak váží. Bohužel, to se nestalo a můžeme si o tom (opakovaně) myslet své. Wargamingu jsem řekl to samé a to samé jsem jim podal i do zpětné vazby po vyřízení tiketu.“
„Rozhodně se třeba mohu mýlit, jsem jen hráč a zákazník, ale myslím, že mám určitou pointu a pro ostatní je to určitá informace. Nechci nikomu nic zlého, jen férovost, očekával jsem, že by mohli udělat aspoň rozumné gesto, třeba říct „Dobře, udělali jsme chybu, tady máte zálohy a 3 dny prémia.“ Cokoliv, co dá signál, že si nás nějak váží. Bohužel, to se nestalo a můžeme si o tom (opakovaně) myslet své. Wargamingu jsem řekl to samé a to samé jsem jim podal i do zpětné vazby po vyřízení tiketu.“
Co se týče kompenzací uvedených v našem článku, připomínám, že kompenzace nejsou poskytovány za to, že vám nepadl vysněný tank, ale za to, že hra odečetla kredity a neobjevila se žádná nabídka ale chybová hláška.