NázorWorld of Tanks

Skill4ltu – 6 důvodů proč neplatit za hru

Dlouho se diskutuje o tom, že WoT už není, co bývalo. Teď se se svým názorem přidal i Skill4ltu

Často se setkáváme s názory, že hra už není, co bývala, a směřuje někam, kam si mnozí nepřejí. Nechci a nebudu nic hodnotit, je to na každém z nás, jestli se mu hra líbí, nebo nikoli. Co mě ale zaujalo je fakt, že známý youtuber Skill vydal video, ve kterém se snaží podívat na případné problémy hry svýma očima. Rozhodl jsem se tedy vám zmíněné video přiblížit. Nechci a nebudu prezentovat své názory, jen se pokusím ze zmíněného videa vytáhnout ty nejdůležitější věci. Jen pro pořádek doplním, Skill vytvořil dotazník, kde se můžete podělit o svůj názor na hru. Dotazník je v angličtině. Pro ty, kteří anglicky neumí moc dobře, se vám jej na našich stránkách pokusíme přeložit tak, abyste věděli, nač se ptá. Zároveň poradíme, jak jej s pomocí překladače vyplnit.

Pojďme se tedy podívat na Skillovy důvody:

Prvním uváděným důvodem je velmi špatný matchmaking a tvorba týmů. Tuto věc považuje za nezvládnutou ze strany WG. Jako příklad ve videu uvádí obrázky, kde je mimo jiné tým sestaven ze tří artilérií a sedmi lehkých tanků. Na jiném obrázku ukazuje, že v bitvě potkal Objekt 279 (r) a Chieftain na straně jedné, a proti nim stojí Type 5 Heavy a WZ 111-5A. Pokouší se nabídnout i řešení: Pokud se v jednom týmu objeví tanky typu 279 nebo Cheiftain, měl by je mít i druhý tým. Omezil by lehké tanky na maximálně tři na jeden tým a možná by podle něj stálo za zvážení snížit i počet dělostřelectva. Špatné losování týmů přináší bitvy s výsledky 1-5:15 a naopak. Rychlé hry nejsou zábavné ani pro vítěze ani pro poražené.

Problém spatřuje také v tom, že lidé zaměstnaní ve WG, kteří mají na starosti vyváženost hry, neznají přesné fungování vybavení a schopností posádky. Jako příklad uvádí svou diskusi se zaměstnanci WG, kdy řešili vylepšenou rádiovou sadu. Možná zajímavá informace i pro vás. Aby toto fungovalo, musíte mít směrem na objevené vozidlo namířené dělo. Ve videu se jedná o pasáž začínající kolem sedmé minuty. Podle WG není třeba na vozidlo mířit. Nicméně dle zmíněné ukázky ze hry je míření nezbytné.

Dalším problémem, který Skill vidí a který částečně souvisí s losováním bitev, jsou kolečková vozidla EBR. Zmiňuje, že se na svém streamu ptal na největší problém ve hře a 70 % odpovědí znělo EBR. Myslí si, že řešením by bylo mít maximálně jedno kolové vozidlo na bitvu a tým. A opět vyrovnaně EBR proti EBR. Problémem EBR je také to, že je velmi obtížné je poškodit. To je věc, kterou by měl WG podle něj taktéž řešit.

Nelze taky nezmínit problém tří artilérií ve hře. Tři artilérie ve hře na každé straně je moc. Řešením by bylo zrušit mise, které se s nimi plní. Předpokládá, že pak by část hráčů artilérie přestala hrát, takže by došlo ke snížení jejich počtu ve frontách na hru.

Dále zmiňuje jako problém prémiovou munici. Podotýká, že pro něj osobně to takový problém není, ale ve hře to problémem je. Navrhuje řešení, kdy prémiová munice bude mít vyšší poškození, ale nižší průbojnost, případně naopak – vyšší penetraci, ale nižší poškození. Dále navrhuje zmenšit rozdíl ceny mezi základní a prémiovou municí, což by umožnilo rozumnější použití munice i pro neplatící hráče.

Dalším bodem, o kterém mluví, jsou mapy. WG se podle něj zaměřuje na vytváření nových map, ale neřeší nevyrovnanost současných map. Zmiňuje videa Clause Kellermana, který v sérii „Hloupé rozbité mapy“ rozebírá nevyrovnanost stran. Pokud jsou hráči na obou stranách plus mínus stejně dobří, vítězí strana, která má mapovou výhodu. Zde zmiňuje opět nutnost vytvářet týmy nejen podle tříd tanků, ale také podle zkušenosti a schopností jednotlivých hráčů.

Nezanedbatelným problémem jsou také skryté parametry tanku. Na příkladu tanku CS -63 uvádí pancíř na věži, který je dle dat v garáži. Uváděný pancíř na věži je 260 mm. Což ale ve skutečnosti není pravda. Při využití stránek třetích stran (protože WG toto v garáži nemá) zjišťuje, že věž má zcela jiné parametry. WG nelže, kolem děla je opravdu 260 mm, ale vedle už jsou hodnoty, které probije i tank na páté úrovni. Řešením by bylo umožnit v garáži náhled podobný, jaký nabízí třetí strana. Zde zmiňuje, že nejlepší částí WG je tým, který prodává, protože se mu prodeje daří. Používá, dle Skilla, zavádějící metody, třeba již zmíněný pancíř na věži, ale přesně toto prodává. Dojí z hráčů peníze a jde mu to velmi dobře.

Zde zmiňuje asi jedinou věc, kterou mohou hráči udělat. Pokud jste s hrou tak, jak vypadá a jak je hratelná, spokojeni, kupujte si tanky, zlato a vše ostatní a podporujte ji. Pokud však spokojeni nejste, neplaťte. Nekupujte si věci do hry a nepodporujte něco, co se vám nelíbí. Zde uvádí příklad s jídlem. Byli jste zvyklí chodit na nejlepší kebab ve městě. Chodili jste tam rádi a rádi jste jej jedli. Jednoho dne ale dojde ke zhoršení kvality a jídlo vám přestane chutnat. Budete i nadále platit za něco, co vám nechutná? Půjdete a koupíte si ten kebab znovu? Rozmyslete si dvakrát, jestli budete platit. Jediný způsob, jak můžete prosadit svůj názor, je ten, že přestanete platit. Zde není žádná demokracie, jediný způsob, jak můžete ovlivnit další změny, jsou peníze.

Dále ve videu ukazuje na to, jakým způsobem se prodávají prémiové tanky. Zmiňuje tank na páté úrovni Pz. IV hydro, kde jej marketingový tým vychvaluje jako tank s vysokou mobilitou a rychlým otáčením věže. Reálně patří mezi nejpomalejší tanky. Ne vše, co WG při prodeji říká, je pravdivé.

Závěrem shrnuje, co považuje za největší problémy hry:

  1. Matchmaking
  2. Artilérii
  3. EBRy
  4. Prémiovou munici
  5. Mapy
  6. Skryté statistiky
  7. Lenost společnosti a zaměstnanců

Zdůrazňuje, že hru miluje a chce hrát i nadále, ale chce, aby ho hra bavila a užíval si ji. Doufá a věří, že se největší problémy podaří vyřešit, a je ochoten WG pomoci.

Celé video v původním znění najdete zde:

Celá věc má pokračování, které zmiňujeme již na začátku, a tím je dotazník, který Skill vytvořil. Ten má pomoci nasměrovat hru opět tak, aby byla zábavná a bylo motivující ji hrát. Dotazník naleznete v angličtině zde. Jak jsme ale psali na začátku, přineseme informace o dotazníku a poradíme vám, jak vyjádřit váš názor a dotazník vyplnit.

Vše výše uvedené je jen překlad nejdůležitějších bodů z videa, které zveřejnil jeden z nejznámějších hráčů Word of Tanks Skill4ltu. Článek zveřejňujeme proto, abyste i vy, kteří neovládáte angličtinu, mohli vidět, že ani známým osobnostem není budoucnost WoT ukradená. Redakce Heatnews žádným způsobem neupravovala a nezasahovala do názorů uvedených ve videu. Pokud najdete nesrovnalost, dejte nám vědět do komentářů, článek upravíme.

A co si myslíte vy? Jsou výše uvedené problémy opravdu ty nejpalčivější? Souhlasíte se Skillem a pokusíte se vyplnit zmíněný dotazník? Věříte, že se hra může na základě hlasu komunity změnit?

 

Rejnok1

Starý a nerudný dědek, kterého ale přes to všechno pořád ještě WoT baví. Hraji ho pro zábavu a kvůli kamarádům, kteří jsou nejlepší motivací ke hře.

4.4 7 votes
Article Rating
28 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments