Nová linie, nové herní mechaniky
Vývojáři se snaží s příchodem každé nové linie tanků přijít s něčím, co by nové stroje udělalo zvláštní a atraktivní.
Před rokem to byla mechanika dvou děl při příchodu nové linie sovětských těžkých tanků, dobíjecí mechanismus u italských středních tanků a jeho modifikace u tanků těžkých, nebo úplně zvláštní mechaniky kolových vozítek. Ta mají svou zvláštní fyziku a vlastnosti, u neprůstřelnosti kol, u průbojnosti HE munice a tak dále. U této zvláštní mechaniky „koleček“ se ale vývojáři nezastavili a plánují jít ještě dále. Dnes přinášíme zprávu o zcela nových herních mechanikách spojených se zcela novou linií.
Zvláštní situace si žádá zvláštní řešení. A ta pravá ruská zima je opravdu situací zvláštní, během války znamenala pro většinu vozidel zastavení jejich provozu. Extrémní mrazy a metry sněhu znamenají problém i pro pásovou techniku, natož pro nákladní auta. Takové počasí velmi komplikuje veškerou logistiku. Nastává obrovský problém kamkoliv cokoliv dopravit, ať už vojáky, zásoby, munici nebo něco jiného. Řešením se ukázal zvláštní dopravní prostředek a to motorové saně poháněné vrtulí. Konečně i u nás se podnikaly podobné experimenty, které si můžete podrobněji prohlédnout například zde https://cs.wikipedia.org/wiki/Tatra_V_855 . Takový dopravní prostředek si s hlubokým sněhem hravě poradí a i v nejhorších závějích zůstává rychlý a pohyblivý. A pokud je něco takového k dispozici, je jen otázkou času, kdy se armáda pokusí takovou věc využít vojensky, a to nejen k dopravě.
Historicky se tak objevily aerosaně, u nichž alespoň nejkritičtější části kryl plech – i když by si jen stěží zasloužil pojmenování „pancíř“- byly vyzbrojené kulomety a časem na řadu přišly i pokusy s těžšími zbraněmi. Zkoušky rudé armády efektivně používat aerosaně osazené starší tankovou věží s dělem se příliš neosvědčil, celková váha a tím pádem i rozměry už překročily mez praktické použitelnosti v akci. Ale jak se hlavně v posledních letech ukazuje, praktičnost, historičnost nebo fyzikální zákony nejsou věci, kterými by se vývojáři nechali nějak limitovat.
Linie ruských aerosaní tak bude začínat historicky podloženými typy na nejnižších tierech, které budou jen upravené, aby byly mezi ostatní technikou konkurenceschopné. Například aerosáně RF-8-GAZ-98 na šestém tieru tedy nepovezou kulomet, ale budou osazeny kořistním německým dělem 7,5cm KwK 42, které známe z tanku Panther. Na vyšších tierech nás čeká onen zmíněný prototyp s tankovou věží, a na nejvyšších čerpají vývojáři WoT, jak je poslední dobou zvykem, už jen z náčrtků a nebo tradičních ruských lidových pověstí.
Jelikož saně nenesly pancíř, a pokud už ano, tak zcela zanedbatelný, nepřátelské střely nemají téměř co zasáhnout a poškodit a tak budou aerosaním udělovat jen přibližně desetinu jmenovitého poškození, což vybalancuje jejich relativně nízký počet bodů výdrže. Zcela zvláštní herní mechanikou bude házení ručních granátů posádkou, zde si vývojáři vypůjčí herní mechaniku od dělostřelectva. Člen posádky samozřejmě nedohodí příliš daleko a tak lze účinek a dosah na vyšších tierech aerosaní přirovnat přibližně k britské FV-304. Vývojáři se vypořádali i s takovým drobným detailem, že ve hře nejsou jen zimní mapy a ne všude je k dispozici sníh. Místo lyží se v takové situaci objeví kolečka, která už své herní mechaniky mají a stačí si je jen vypůjčit.
Pokud půjde vše dobře, měli bychom se aerosaní dočkat 30.února na testserveru, kde budou nové herní mechaniky náležitě otestovány. Pokud to projde, a já věřím, že ano, protože tvůrci a manageři hry se nikdy nepletou, proběhne 1.dubna aktualizace, jež nám přinese celou linii této zajímavé techniky na herní servery.