Modifikace za hranou – díl 3

Pokračování seriálu o nepovolených modifiacích pokračuje 3. dílem. Minule jsme se podívali na Aimboty a laserová ukazovátka a dnes se podíváme na další nepovolené modifiakce.

Připomínám, že používání zakázaných modifikací je trestné, a pokud by někomu v jejich používání nebránily osobní morální zásady a smysl pro fair-play, stále je šance, že si jej časem najde WarGaming anticheat systém.

Padačky

Cheat pro zobrazení zničených objektů na mapě, zvaný „destructive object“ nebo zkráceně česky „Padačky“ vám ukáže, kde na mapě soupeř zničil nějakou rozbitelnou věc. To mimo přímý výhled legálně umí vidět jen dělostřelectvo ve svém satelitním pohledu, pokud se na konkrétní místo přímo dívá. Pracuje na principu zobrazování jinak skrytých informací. Server totiž klientovi odesílá data o zničení jakéhokoliv objektu na mapě, aby klient mohl zobrazit tento objekt jako zničený, až k němu hráč přijede. Už kvůli spotingu a střelbě není možné, aby někteří hráči viděli například nějaký domeček jako neporušený a jiní jako zničený. Pokud tedy soupeř někde na mapě zničí plot, domeček, shodí lampu na ulici nebo porazí strom, cheat o tom jeho uživateli dá vědět. Jednak zobrazením polohy zničené věci na minimapě, jednak přímo ve hře. Pokročilejší verze umí rozeznat a zobrazit i směr, kterým byla daná věc shozená a rozezná i to, jestli byla zničená samotným tankem nebo jen rozstřelená jeho dělem. Do jisté míry tedy umí odhalit i „klamné manévry“, kdy jeden tým předpokládá, že soupeř tento cheat používá a pošle na jednu stranu mapy jediného hráče, který má cestou za úkol zničit co největší množství věcí, aby tím vzbudil v cheaterech dojem, že tudy jede velké množství tanků a odlákal tak jejich pozornost, zatímco zbytek týmu se vydá jinou cestou a snaží se naopak pokud možno žádné věci neničit. Pokročilý cheat do jisté míry může rozeznat, že objekty během klamného manévru ničí jediný hráč.

ilustrační foto

Rozeznat použití tohoto cheatu jde opět nejlépe z replaye, ale pozorný hráč by to mohl stihnout i přímo v bitvě a následně si svůj postřeh v replay ověřit. Na užívání cheatu vás upozorní situace, kdy cheater reaguje na pohyb soupeře na mapě podle zničených objektů, které by bez cheatu neměl šanci zaznamenat. A výmluva, že hráč může mít vypnuté kompletně všechny zvuky ve hře, pouze zvuk prostředí má nastavený na nejvyšší hlasitost a odhaduje pohyb soupeře po mapě podle zvuku padající lampy nebo lavičky někde 300 metrů daleko, jak se nám snažili v rámci jedné kauzy namluvit, je směšná. Zkuste si s takovým nastavením zvuku někdy zahrát bitvu nebo si to vyzkoušet ve výcvikovém režimu s kamarádem. Nefunguje to.

Duchové

Ti umožňují vidět a střílet soupeře tehdy, když to hra bez modifikací nedovolí. Asi všichni známe situaci, kdy míříme na nějaký tank a on zrovna v té chvíli zmizí. Dobře víme, že ten tank tam je, jen není vidět. Stále na něj tedy jde střílet naslepo a mířit do místa, kde byl vidět naposledy. Tento cheat vám v tom dá více jistoty, protože po určitou dobu vykreslí poloprůhledně nebo barevně nepřátelský tank tam, kde byl vidět naposledy. Pokročilejší varianty umí zobrazovat i předpokládaný pohyb nepřítele.

ilustrační foto

To by možná nebyla až taková výhoda, všichni máme šanci střílet soupeře naslepo a odhadnout, kde se nachází. Problém takové střelby nastává v okamžiku, kdy nám to neumožní zaměřovač. Mluvím o starém známém problému s mířením na tanky na horizontu. Pokud jsou vidět, zaměřovač na ně mířit může, ale jakmile zmizí, zaměřovač nemá cíl, na nějž by mířil a proto se zaměří na bod daleko za hranicí mapy někde za horizontem. Jelikož střely ve hře létají po balistické křivce, nemáme pak šanci střílet těsně nad horizont naslepo. Při zamíření na horizont střela poletí obloukem a v místě, na které míříme, se tedy bude nacházet výš než bychom chtěli. A tady právě nastává nefér výhoda cheatu, protože vykreslí podobu nepřátelského tanku tam, kde byl naposledy viděn, tedy na horizontu, a umožní na něj mířit přesně. Podle toho jde také uživatel cheatu odhalit. Střílet naslepo můžeme všichni, ale jen uživatel tohoto cheatu může naslepo zasahovat tanky na horizontu, které by jinak střela poctivého hráče vysoko přeletěla.

Velké malé spotřební doplňky

Falešný automatický hasičák umožňuje zahájit hašení obyčejným ručním hasičákem aniž by hráč stiskl příslušnou klávesu. Samozřejmě neposkytuje výhodu nižší šance na zapálení, jako pravý automatický hasičák, ale při každém zapálení ušetří hromadu kreditů. Automatické opravy ihned opraví věc, která je u nich nastavená, nejčastěji pásy, motor nebo munici. Hra zakazuje v bitvě automatické provádění věcí, k nimž by jinak bylo potřeba stisknout nějaké klávesy. Je legální, pokud si přemístíte opravy nebo hasičák na jinou klávesu, například mezerník, ale pořád musíte tu klávesu sami zmáčknout. Nesmí to za vás dělat automat. Je sporné, nakolik je fér opravovat se jedinou klávesou oproti hráčům bez modifikací kteří musejí kvůli opravám stisknout klávesy dvě, ale hranici mezi legální či tolerovanou modifikací a cheatem nastavuje WarGaming. Identifikovat tento cheat je opět poměrně obtížné, jen těžko můžeme v bitvě rozeznat jestli blesková reakce je dílem programu nebo má hráč jen „rychlý prst“.

Falešné schopnosti velitele zobrazují informace, které by neměly být vidět. Patrně víte o schopnosti velitele vidět poškozené moduly a zraněné členy posádky nepřátelského tanku. Jen málokterý velitel má tuto schopnost naučenou. Tento člen posádky má spoustu jiných užitečných schopností, kterým hráči dávají přednost. To ovšem neznamená, že server informace o stavu nepřátelského tanku neodesílá. Ta informace se na stranu klienta dostane, ale zobrazí se pouze, pokud velitel danou schopnost má k dispozici. Cheat poškozené moduly zobrazí i pokud velitel tuto schopnost nemá. Odhalit takový podvod je jak v bitvě, tak v replay nemožné, jediným způsobem, jak podvodníka usvědčit, je sledovat jej přímo naživo při hře – a hádám, že nikdo nebude tak hloupý, aby streamoval s viditelnými cheaty.

Trasírky a poloha

Redball a podobné cheaty zobrazují trasírky a polohu nepřátel podle jejich výstřelů. Název Redball pochází od jedné z prvních variant cheatu, kdy se v arty pohledu zobrazovala červená výrazná tečka na místě, odkud trasírka vyšla, tedy z místa, kde v okamžiku výstřelu stála nepřátelská artyna. Bez cheatu jsou trasírky střel ve hře zřetelně viditelné pouze u dělostřelectva, trochu výrazněji se zobrazí v dělostřeleckém pohledu jiné artilerie. Střela ostatních druhů techniky se vykresluje jen jako projektil s krátkou žhavou stopou, která okamžitě mizí.

ilustrační foto

Podvodné modifikace dokáží trasírku zvýraznit, zřetelně jí označit a prodlouží dobu jejího zobrazení. Lze tak poměrně přesně určit polohu nepřítele, který vystřelil a není jinak viditelný. Nejčastěji to cheateři používají k likvidaci dělostřelectva dělostřelectvem. Cheat je obtížné odhalit vzhledem k tomu, že trasírky artyn jsou viditelné i v nemodifikované hře a zkušenější hráči často střílí naslepo do hojně používaných křoví a pozic. Nemůžete tedy určit, jestli to hráč prostě zkusil naslepo, zahlédl klasickou trasírku ze základní verze hry, nebo jestli mu pozici soupeře prozradila ilegální modifikace. (ilustrační foto)

Multiaccount je cheat, který dovoluje na jednom počítači spustit hru vícekrát. Je legální vlastnit více účtů, ale hrát na více účtech současně hra neumožňuje. Bez cheatu na tom samém počítači hru spustíte pouze jednou. Tohoto cheatu využívají podvodníci hlavně k plnění misí a zvyšování statistik, ale o tom bude řeč ještě později, v dalším dílu.

Co říct závěrem dnešního dílu přehledu zakázaných modifikací? Cheaty ve WoT můžou hru hodně znepříjemnit a ovlivnit. Neudělají ale z neschopného ňoumy skvělého hráče, takovou moc nemají. Nenahradí vaše rozhodování, neumí za vás vybrat to správné místo a čas, kde a kdy s vaším tankem hrát. Nejsou všemocné, RNG a fakt, že ty důležité výpočty se dějí na serveru, jejich vliv hodně omezují. Pokud víte, s čím se můžete setkat, můžete se proti nim trochu bránit i přímo v bitvě. Přesto před jejich existencí nejde zavírat oči. Otázkou je, co proti nim může dělat prostý hráč, když samotný WarGaming ty oči před cheaty často zavírá. Chování herní podpory, směšná situace, ve které se nacházel program komunitních kontributorů, zatajování nicků potrestaných hříšníků, nerušený provoz všech stránek, které nabízejí podvodné programy a mazání komentářů a banování hráčů, kteří chtějí na nějakou nepravost upozornit, důvěře v boj proti podvádění příliš nenahrává.

V příštím dílu se podíváme na zoubek cheatům, jejichž existenci nemám stoprocentně potvrzenou, a nějakým jiným způsobům podvádění.

Sdílejte na sociálních sítích
5 1 vote
Article Rating
guest
36 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
36
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x