Premiák je nedotknutelný – nebo ne?
Byli jste zvědaví jestli se plánovaný nerf Italských zásobníků a kolových vozítek dotkne i jejich premiových strojů? Díky test serveru máme na tuhle otázku odpověď.
Budeme-li upřímní, ano, jedná se o nerf premiových vozidel, zhoršení vlastností premiového obsahu hry za který hráči dali peníze. Na druhou stranu to WarGaming dělá „šikovně“ takže se nemnění přímo vlastnosti vozidel ale upravují se jejich herní mechaniky. Někteří hráči to komentují jako plivanec WarGamingu na platící hráče, nebo hodně nepěkný dárek k desátým narozeninám hry. Já osobně jejich rozhořčení chápu ale vnímám to trošku jinak.
Zejména u kolových vozítek, protože upřímně neznám příliš lidí kteří by nějak zásadně nadávali na Progetta. Italské zásobníky jsou pravda velmi silné, ale absence pancíře jejich dobíjecí zásobník poměrně slušně vyvažuje. Kolová vozítka jsou na tom stran popularity o poznání hůř. A podle mého názoru je na vině jejich velmi odlišná herní mechanika. A právě tyto odlišnosti se nerfem WarGaming snaží zmírnit.
Otázkou zůstává jestli si hráči vydupou nějakou kompenzaci nebo podobný způsob náhrady jako kdysi u nerfu SuperPershinga. Osobně bych o tom pochyboval, přeci jen u SP se upravovaly přímo vlastnosti samotného vozidla, u současného nerfu vlastnosti zůstávají a mění se nepřímo, přes herní mechaniku. Každopádně stále tu je fakt že se WarGaming původně snažil odstranění nabijáku u premiového Progetta utajit. Stejně tak nikde nepadla zmínka o P44 Pantera, kde dojde ke stejné úpravě. Mluvilo se v této souvislosti pouze o klasických tancích tieru 9 a 10, tedy o Prototipo Standard B a Progetto M40 mod 65.
Progetto M35 mod46
Stejně jako ostatní Italské střední tanky zachová svou herní mechaniku dobíjecího zásobníku, ale přijde o možnost vozit jako vybavení hydraulický nabiják pro střední ráže. Osobně to vnímám jako opravu chyby, protože ostatní zásobníky nabiják též namontovat nemůžou. Konkrétně se vlastnosti změní takto (údaje pro stroj se 100% posádkou a bez dalšího vybavení):
• Doba dobití prvního náboje se zvýší z 10,4 na 11,5 vteřiny
• Doba dobití druhého náboje se zvýší z od 7,8 na 8,6 vteřiny
• Doba dobití třetího náboje se zvýší z 6,9 na 7,7 vteřiny
• Dobití celého zásobníku tedy bude trvat 27,8 vteřiny ( dříve 25,02 vteřiny )
• Průměrné poškození za minutu tedy klesne z 2086 na 1877 dmg/min
EBR
U premiového kolového vozidla je nerf ještě nenápadnější, protože jde jen velmi obtížně dopátrat a doložit konkrétní čísla jak se jeho vlastnosti změní. Alespoň já jsem zatím nikde konkrétní změny rychlosti a pohyblivosti s různým počtem poškozených kol neviděl. Zde ale změnu vnímám jednoznačně pozitivně, přesto že od majitelů a fanoušků kolových drandítek za to patrně schytám nějaké to nepěkné slovo.
V minulosti už WarGaming několikrát zasáhnul do vlastností premiových strojů, ovšem až na SuperPershing se všechny takové úpravy ukázaly jako chyba a byly opraveny na původní hodnoty – alespoň podle tvrzení WG. Změnu vlastností premium vozidla nepřímou metodou přes vybavení nebo herní mechaniky tu tedy máme v podstatě poprvé a uvidíme jak se s tím hráči i WarGaming popasuje.