NázorRecenzeWorld of Tanks

Objekt 777 variant II

Dnes se podíváme na odměnu v podobě Obj. 777 V II

Historie ve hře

Práce na herní verzi Obj.777 začaly již ve verzi 0.9.9. Původně se mělo jednat o tank X tieru. Vydání tohoto vozidla bylo kvůli různým věcem odloženo o celých 5 let. V současnosti je po vcelku výrazném přepracování Obj. 777 vydán ve verzi II jako sovětský těžký tank tieru IX a stal se jednou z odměn za Frontovou Linii. Pro jeho získání je potřeba shromáždit 12 žetonů, tedy odjezdit všechny Frontové linie až na 15. úroveň – pokud jste tedy nedostali jeden bonusový žeton jako omluvu za technické problémy při začátku eventu. Určitě se hodí připomenout, že se jedná o tank odměnový, tedy speciální vozidlo, kde můžete použít bez postihu a bez přetrénování jakoukoliv sovětskou posádku těžkých tanků, ale nemá zvýšený příjem kreditů.

Historická zajímavost

Objekt 777 vychází konstrukčně z Objektu 752, o němž jsme psali před delší dobou například zde. Při vývoji konstruktéři sbírali zkušenosti novým způsobem, jak dosáhnout co nejlehčí a zároveň co nejúčinnější pancíř. Bylo toho dosaženo kombinováním a spojováním relativně velkého množství válcovaných a odlévaných dílů. Konstruktéři se též snažili o co nejnižší siluetu tanku. Negativním průvodním jevem bylo samozřejmě těsné uspořádání vnitřních prostor, ale v tu dobu a na tom místě se na pohodlí posádek až tak nedbalo. Obj.752 to dovolilo snížit výšku až na 2300 mm, a Objekt 777 šel ještě dál (tedy níž) až na 2100 mm – což znamená, že byl nižší než například T-64.

Herní zkušenost

Úplně na začátek se hodí konstatovat prostý fakt, že nejsem žádný unikátní hráč, prosím, berte tedy můj názor s rezervou. To, co vás u hraní s těžkým tankem zajímá nejvíc, je pravděpodobně pancíř a dělo. Dále zhodnotím mobilitu a na závěr nějaké to shrnutí.

Stran pancíře stroj dokáže splnit to, co od něj očekáváte, zejména věž zepředu a občas i z boku něco opravdu odrazí. Samozřejmě není nerozbitná, potkal jsem dost kouzelníků, kteří neomylně trefovali kopulky, a proti silnějším dělům tier X tanků nebo premiové munici se na odražení spolehnout nedá. Příjemně překvapil horní pancíř korby, ovšem spíš svým sklonem než samotnou tloušťkou. Vyhýbejte se tedy situacím, kdy na vás soupeř střílí z vyšší pozice a tím efektivní pancíř korby výrazně sníží.

Dělo je takový typický Rus ze staré školy. Jak poškozením na výstřel, tak chováním. DMG v dnešní době nijak neoslní, na výměnu “výstřel za výstřel” vám nedá žádnou výhodu. Na větší vzdálenost snad ani nemá moc cenu střílet, v tom se přesně drží pověsti sovětských děl – bohužel bez “Russia RNG”. Trefit něco z otočky nebo za jízdy se mi prozatím nepodařilo. Další slabinou je sklopení děla 6 stupňů, což, jak někteří říkají, je hranice hratelnosti. Na mnohých místech s tím můžete mít problémy, každý výraznější kopec je pro vás nepřítel. Jako pozitivní věc bych uvedl premiovou speciální munici, jež dokáže propálit kde co, jen opatrně na všechny nevýhody spojené s HEATy.

Na těžký tank je 777 dost svižný, na spoustu pozic se můžete dostat stejně rychle jako pomalejší střední tanky. Ani otáčení korby a věže není nijak frustrující. Nezaznamenal jsem snad jedinou situaci, kdy bych si na rychlost nebo pohyblivost stěžoval.

Celkově bych tank zhodnotil jako konkurenceschopný, ovšem nijak výrazně nevyčnívající a tedy pro spoustu hráčů nezajímavý. Těm, kterým plně vyhovují tanky jako T-10 nebo Obj.277, se bude líbit. Herně bych jej hodnotil jako křížence mezi těžkým a středním tankem, přičemž si z obou kategorií bere něco dobrého, ale i špatného. Podle mého názoru by se s ním mělo hrát spíš na bližší vzdálenost, ale ne vysloveně do první linie za účelem “tankování” nepřátelských střel. Je dobré se takovým situacím spíš vyhnout. Přes obstojný pancíř je podle mě lepší vyhýbat se i zbytečným zásahům zejména od děl s větším poškozením. Těsně za první linií jako podpůrný těžký tank můžete využívat situace, kdy soupeř vystřelil po někom jiném, případně vám rychlost dovolí občas soupeře i napadnout z boku. Věřím, že při správném uchopení dokáže tank v bitvě výrazně zasáhnout a podepsat se na vítězství. Rozhodně v rukách lepšího hráče než jsem já 🙂