Q & A z Asia serveru

Další ze série Q & A, tentokrát z Asia serveru. Na otázky hráčů odpovídal Maxim Chuvalov a Andrey Bilteskiy.

Polopásová vozidla (halftracks)?

Nemáme v plánu přidávat, sloužila jako podpora pěchoty. Byla by moc slabá, nejsou tak rychlá jako lehké tanky a ani obrněné. Možná se ale objeví někdy v PvE modech.

Bude přidáno více “koleček”, máte nějaké plány?

Máme plány mnoha vozidel od mnoha národů, například britská. Je v plánu přidat do hry další, ale ne letos. Soustředíme se teď na britskou větev. Britové se snažili na kolovou platformu namontovat těžké zbraně. Bude to něco jiného než francouzští agresivní spoteři.

Každý rok se snažíme přidat mnoho nových strojů, ale ne vždy jsme schopni to provést a tak některá jdou do “šuplíku”. Čas od času jej otevřeme a něco vytáhneme.

Stálý PvE mod?

Ne, to nemáme v plánu. Stále se v této oblasti učíme a sbíráme zkušenosti v PvP modech, ale ne PvE. Předtím, než dáme do hry něco na stálo, chceme to udělat dobré.

Budou zkušenosti z PvE použity pro boty na americkém a asia serveru?

Boti, které používáme v PvE, jsou zjednodušení PvP boti. PvE boti mají přesně naprogramováno, jak se budou chovat a co budou dělat. Oproti tomu PvP boti se snaží přizpůsobit svému prostředí a situaci na bojišti. Například se kryjí, když jsou ohroženi. Naše oddělení AI se zlepšuje a tím i PvP boti.

Vrátí se historické bitvy?

Zkoušeli jsme to a bylo to hrozné. Hlavní důvod selhání byl, že nikdo nechtěl hrát Pz. III když byl k dispozici Tiger a to samé s BT-7, když byla k dispozici IS.

Budou přidána japonská TD do hry? 

Ano, momentálně jsou ve vývoji, ale letos se na ně netěšte. Prohlížíme archívy, není toho však mnoho. Víme, že komunita je chce. Když budou nějaké informace budeme vás informovat. (poz. redaktora – zajímavé je, že ve WoT blitz jsou.)

Budou ve hře funkční kouřové granáty, kouřové clony a kulomety?

Kulomety – ne. Měli jsme funkční prototyp mechaniky, kdy kulomety poškozovaly pásy a prorazily pancíř, ale nikdy jsme je nedali ani k internímu testování. Tím ale neříkáme, že se nebudeme touto mechanikou někdy v budoucnu zabývat. Kouřové granáty jsou ve hře, podívejte se na Frontovou linii, nejsou to sice granáty vystřelované z děla, ale kouřová clona. Nejsou tak populární, ale plánujeme je dát do náhodných bitev. Zatím nevíme, zda je dostane většina tanků, nebo jen vybrané. A jakou metodu clony použijeme, jestli z FL nebo jako granát? Může se stát, že budou možné oba způsoby najednou. (pozn. redaktora – tady si nejsem jist že jsem to správně pochopil. Neodpustím si jednu připomínku. bude fine když poletí EBR a když už se ho podaří předměřit, najednou zmizí v kouři. Nádherná představa.)

Ve hře je mnoho map s vodní plochou, neplánujete obojživelná vozidla?

Mnoho map nemá moc vody, proto by nebyla vlastnost těchto strojů využitelná. Prozatím nic takového neplánujeme.

Co modernější tanky z Války ve Vietnamu nebo Studené války?

Ve hře jsou, například M60, který měl hladký vývrt hlavně (horší přesnost ale výkonnější). Nechceme přidávat kompozitní nebo aktivní pancíř. Když přidáme něco bez slabin (“weakspotů”) a nebudete to moci probít, zkazí to zážitek ze hry.

 Pro přehrání záznamů hry musím vypnout klienta a pustit si záznam, je to nekomfortní, nemáte v plánu nějaký in-game prostředek pro přehrání záznamu?

Rozumíme tomu, že je to zastaralý způsob. Chceme to napravit, ale je to komplikovaný systém a je na něm mnoho práce. Není to teď naše priorita.

Plánujete noční bitvy, efekty počasí?

Máme noční bitvy na konzolích a osobně se mi nelíbí. Obrysy vozidel si pletete s ruinami. Letos pracujeme na eventu, kde si to vyzkoušíte. Počasí ovlivňující statistiky tanků nejsou dobrý nápad, protože bojiště je plné hráčů s jinými cíli, a vnášet do toho další prvek náhodnosti nechceme. Představte si, co by to udělalo třeba s odhalováním.

Omezení počtu SPG?

Omezení počtu SPG na tři v bitvě mělo za následek snížení počtu, kdy je hra bez arty a snížil se počet s jednou nebo dvěma na každé straně. Když povolíme jen dvě na bitvu, zvýší se počet bitev s SPG oproti nynějšku. Ano, bude jich méně v bitvě, ale budou v 95% z nich. Mohlo by to způsobit problémy jako v RB, kdy se týmy shlukly na jednom místě a čekaly tam do konce bitvy.

Zabudováním omezení SPG matematicky analyzujeme a zjišťujeme, že další omezení by způsobila “utrpení” ze hry.

Co problém jménem EBR?

To je otázka stejně jako RNG a SPG. Plánujeme změny, uvidíte brzy.

Plánujete omezení počtu prémiové munice na bitvu?

Ne, vysvětlím matematikou. Pouze 15% vystřelené munice je speciální. Omezením by se mohlo stát, že tanky nižší úrovně by neměly dostatek “goldů” na probití tanku vyšší úrovně.

Průměrně vystřelí hráči 33% zásoby munice v tanku a pouze 15% je speciální. Chceme hráče více motivovat ke střelbě standardní municí, ale ne cestou limitů.

(pozn. redaktora – není nad to potkat “Chiefa” full gold v “osmičce”, to by mi goldy fakt pomohly. To samé, když potkám “erko” – této části jsme se zasmál)

Přemýšleli jste o dalších modech, jako je střetnutí nebo obrana a útok?

Poslední dobou představujeme mnoho modů / eventů ve hře. Na nich testujeme nové mechaniky, třeba útok na děla jako ve FL.

Přidání dalších prvků personifikace, jako pláty, pytle apod.?

Snažíme se implementovat tato vylepšení. Nyní plánujeme přidat styly, které budete moci upravovat. Pracujeme na něčem velice dobrém, ale nebudu prozrazovat více. Chceme rozšířit možnosti úprav, narážíme na fyzické problémy (HD modely spotřebovávají mnoho výkonu). Když tyto limity překročíme, musíme změnit hru a její nakládání s výkonem PC.

Něco kolem 80% hráčů si tank neupravuje samo, ale používá připravené styly..

Vývojáři uvažovali o přidáni mnoha věcí, ale narazili na realitu. Téměř by to nikdo nevyužil, ale Černá vdova je hitem.

Chápeme omezení “customizace” a jejích limitů, můžeme se bavit o rozšíření, není to však nyní priorita.

Padající kusy tanků, povrchové lehké poškození (škrábance, důlky atp.) a jiné? 

Ano, existuje šance, že se na to podíváme, ale opět – není to priorita a nejde to hned. Není to snadné a existují překážky, s nimiž si musíme poradit.

Budou akce jen pro určité regiony?

Ano, jistě.

Dočkáme se mapy v japonském stylu?

Tento rok žádnou neplánujeme, možná 2021, ale nemohu to říci s jistotou. Zaměřujeme se teď na mapy pro eventy, to zabere mnoho času. Pracujeme taky na přepracování starých, ty jsou další v pořadí.

Budou mít jednotlivé servery různé úpravy (pravidla) pro eventy, například pro CW?

Ano je to již dnes, pravidla se liší a jsou přizpůsobena potřebám v regionu. Pokud máte nějaké návrhy, sem s nimi.

Existují však nějaká omezení. Více pravidel v CW a na GM znamenají více testování a více práce.

Vrátí se globální chat a troubení (možná na trvalo)?

Možná, někteří by to uvítali, jiní ne.

Zvýší se hlasitost klaksonu?

Bylo opraveno micropatchem a měl by teď mít správnou hlasitost.

Rozšíříte “malé” výzkumné stromy, jako jsou Italové a nebo Poláci?

Ano, letos plánujme italské těžké tanky, což zvětší strom dvojnásobně. Poláci i Čechoslováci dostanou nové stroje, ale později.

Přidáte mechaniku která by podpořila “countrování”?

Vznikaly by situace, kdy by SPG vyhledávalo nepřátelské dělostřelectvo a nevěnovalo se zbytku týmu. To by bylo špatné. (pozn. redaktora – jak pro koho)

Přidáte mechaniku, jak pomoci převrátit tank zpět na pásy, když je otočen na střechu?

Ano určitě, nechceme ale magický trik jako je zmáčknutí tlačítka. Přemýšlíme o něčem, co by více zapadalo do hry a také zlepšit komunikaci postiženého s týmem.

Chcete něco dodat závěrem?

Komunikace s hráči pomocí streamů je dobrá, chtěli bychom to dělat častěji.

Existují muzea která pomáhala s vytvořením hry? 

Nejméně tři. Kubinka v Rusku, Bovington ve Velké Británii a Saumur ve Francii. Stalinova linie u Minska byla také inspirací.

Spolupracujeme i s jinými muzei a soukromími sběrateli. Pomáhají nám s věcmi, jako je nahrávání zvuků.

Měli jsme problémy s japonským stromem. Mnoho dokumentace je v rukou královské rodiny, nakonec nám ale dovolila použití pro účely hry.

Jak dlouho pracujete ve WG?

Andrei šest let a Maxim přes deset.


Nemohl jsem si odpustit některé poznámky, a kdybych je nenapsal přímo pod otázku, tak by to ztratilo význam.

Mnoho otázek se v různých regionech opakují jiné jsou nové, nedivte se prosím, že některé věci zde padly již mnohokrát.

Sdílejte na sociálních sítích

DoktorKevina

Zakládající člen stránky HeatNews.cz, vášnivý hráč WoT a jiných her.

2.5 2 votes
Article Rating
5 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments