Q & A z TAP
Odpovídal Rodinov
Kolová vozidla budou upravena – nejprve zvýšíme dopad zničených kol na mobilitu a když to nepomůže, tak zvedneme i odpor terénu. Pokud to nepovede k žádnému výsledku, zaměříme se také na jiné aspekty těchto vozidel.
Mechanika hoření – uhasí se oheň rychleji, když tank stojí? Ne, rychlost hašení se od takových věcí jako pohyb tanku vůbec neodvíjí. Kdysi to tak ale možná bylo… Nejspíš nějaká chyba ve wiki.
Balanc hry – proč úprava OP tanků trvá tak dlouho? Někdy čtvrt roku, jindy dva. Tři až šest měsíců je totiž moc krátká doba. Kdybychom se do úprav pustili po hlavě, mohlo by pak být zapotřebí další kolečko změn. U hráčů sledujeme poměr vítězství – pokud má polovina hráčů s daným tankem poměr výher někde mezi 48 až 52 %, tak je tank v pohodě. Pokud ale více než půlka hráčů s ním má výhry v 65 % bitev, tak je takový tank s největší pravděpodobností OP.
Nové sběratelské tanky – i když máme spoustu nápadů, tak jsou v tomhle ohledu i důležitější věci, které musíme vyřešit. Je zapotřebí promyslet jak kritéria, podle kterých by se přidávaly do hry, tak podmínky, za kterých by si ty např. argentinské či maďarské tanky mohli hráči odemknout. Ještě loni jsme uvažovali nad přidáním mezinárodního stromu, ale s uvedením kategorie sběratelských tanků tahle myšlenka padá. Otevřely se nám tím dveře k jiným nápadům.
Testy na Sandboxu a úpravy granátů – je jich hodně a je to složité, takže jsme se rozhodli to rozkouskovat a uvádět po částech v nových aktualizacích, kterým zároveň budou předcházet testy na Sandboxu. Samotný rebalanc granátů se potkal s velice kladnou odezvou, zato úpravy HE a SPG už nebyly přijaty s takovým nadšením. Momentálně se nám nechce měnit jedno bez druhého, musí se to udělat naráz. Změny jsme proto vrátili zpátky a k rozsáhlým úpravám ve vlastnostech granátů tak dojde až v budoucnu.
Změna rychlosti střel, jejich normalizace či RNG – tohle zatím nemáme v plánu měnit. Chceme, aby každý typ střely měl nějaký svůj stanovený účel, takže bychom to neradi ještě víc komplikovali měněním dalších parametrů.
Hraní na pořád stejné mapě – vůbec nic jsme neměnili, akorát jsme zajistili, že člověk nebude mít tu samou mapu v horizontu sedmi bitev. Tím drtivá většina stížností na opakování map ustala.
Proč speciální granáty stojí víc – tímhle stylem je vyjádřena cena za vyšší reálné DPM. Se speciálními střelami v praxi dosáhnete vyššího DPM, takže proto také vyšší cena. V budoucnu ji ale upravíme, protože poškození bude častěji udělováno obyčejnými granáty.
Změny Leoparda 1 a STB-1 byly přijaty dobře. Tak co změny E-50M, AMX 30B nebo T-62A? A co Objekt 430U? Máme v plánu si udělat čas i na ně. Úpravy E-50M by se měly objevit na Sandboxu ještě letos. Akorát co se s 121, toť otázka. Popřemýšlíme, jak ji zatraktivnit. Možná vyšší DPM, než má 430U?
Lépe upravit T110E5, aby ve všem nezaostával za Super Conquerorem? Tato informace bude předána dál. K E5 nemáme sice dost dat, ale vidíme to na změnu playstylu. A odstranit ten „hrnec“ na věži? Nepřipadá v úvahu, když ten tank takhle opravdu vypadal.
Změny Chieftaina a Objekta 279e, aby neměly oproti jiným tankům takový dopad na hru? Úpravy MM umožňují takové tanky vyloučit nebo je do obou týmů rozházet symetricky. Nechceme ale naštvat ty hráče, kteří věnovali hromadu času a úsilí tomu, aby je získali.
Hodnocené bitvy a klanové války – nebylo by od věci zavést nějaké limity na provincie, úrovně tanků či vlastněná území? Dlouhodobé plány na další vývoj klanovek má sice na starost jiný tým, ale tohle je zajímavý nápad.
Klanovky ve formátu 7v7 nebo 9v9? Co se CW týče, tak uvažujeme nad něčím trochu jiným. Na globální mapu bychom chtěli dostat i menší klany. Možná to posuneme víc směrem Crusader Kings, tzn. přidat tomu nějakou hloubku a politiku.
T-34-85M – co takhle přidat nějakou fyziku pro anténu nebo nějaké interaktivní prvky na tanky? Tuhle funkci chceme prozatím otestovat v menším měřítku, až pak to uvedeme globálně. Ale pracujeme na tom, ta vlajka na T-34-85M je koneckonců takový pokus.
Nějaké úpravy Minsku? Ano, na úpravu této mapy už jsme vlastně připraveni. I když změny prošly testováním, pořád máme určité problémy s jejími historickými prvky, které bychom ještě před vydáním rádi vyřešili. Už brzy ale vyjde Perlová řeka.
Klouzání pásů na kamenech – něco nového v tomhle směru? Ano, snažíme se to opravit pomocí enginu Havoc. Ten ale bohužel pracuje na nižším rozlišení než náš vlastní engine, takže se ho aktivně snažíme vylepšovat. Do verze 1.0 jsme jednotlivé kameny nemodelovali zvlášť, jenže teď už to děláme, a to je taky ten zdroj všech problémů.
Předělání map jako Ensk či Doly pro vyšší tiery? Návrat starých map? Je těžké si představit, že by Ensk nebo Doly vypadaly jinak, než jak vypadají teď. Není to snadný úkol, navíc se soustředíme na vrácení starých map, pak se pustíme do vytváření nových nebo budeme upravovat zase nějaké jiné. Letos přibude Berlín a Perlová řeka, plus Ocelový lovec taky dostane novou mapu. Cokoliv dalšího se plánuje až na rok 2021.
Přidání dalších zvukových efektů tanků, motorů atd? Ano, chystáme to. I když k tomu zatím není nic konkrétního, tak naši zvukoví technici plánují dál vylepšovat zvukový engine, který byl přidán právě ve verzi 1.0.
Přidání módů Battle Hits nebo armor viewer do hry? Módy nejsou tak stabilní jako náš klient a často různé věci zavádí do hry spoustou oklik. Některé módy je obtížné implementovat, přesto na tom v některých případech pracujeme. Jedním z nich pravděpodobně bude i Battle Hits. Možná teda i ten armor viewer, ale to je spíš otázka roku 2021. Jde už v pořadí o třetí takový pokus. Narazili jsme ale na problémy, kvůli kterým by herní klient dostával více informací, než je záhodno, takže by se tím otevřela cesta pro tvorbu lepších botů a cheatmodů. Musíme to dostat do hry tak, aby to nezpůsobovalo potíže.
Proč nezahrnout všechny módy? Proč je od tvůrců prostě nekoupit? Chceme je udělat od píky, aby byly stabilnější a fungovaly na všech podporovaných systémech. Jde o odchycení bugů a bezpečnostních děr.
Je v plánu přidat tanky ze zemí latinské Ameriky nebo z jiných zemí s méně tanky? Ano, formou sběratelských tanků z nových národů, které se nehodí do žádného stromu. Letos to budou tři země. Zbytek je tajemství. Ani japonské stíhače nejsou zatím na pořadu dne.
Nějaké plány na rozšíření Twitch Prime? Ano, máme v plánu přidat vícero balíčků, ale ještě se to musí dohodnout s Twitchem.
Event k 10. výročí. Na srpen máme v plánu něco fakt speciálního, ale zatím nebudeme nic prozrazovat. Styly, kamufláže, odznáčky… Toho všeho je, a ještě bude, dost.
Jak byl přijat anonymizér? S jeho implementací jsme na výsost spokojeni, streameři jsou z toho nadšení.
Battle Pass – bude v budoucnu možné, že by se do jeho postupu počítal i jiný režim než klasický 15v15?
Většina her, kde funguje BP, vůbec nemají nějakou formu prémiových účtů či předplatné. Nepřemýšlel WG, že by BP integroval do prémia? Implementovat něco takového není zrovna jednoduché, ale pokusíme se, aby bylo možné postupovat v BP i pomocí dalších herních režimů. Nemáme tedy na mysli režimy se speciálními tanky, ale např. Velké bitvy atp.
Ad cena – přemýšlíme, že bychom BP rozšířili a přidali další jeho varianty, které by si šlo koupit. Uvidíme, jak to bude na konci vypadat. Battle Pass 2 bude stejný, akorát se opraví pár drobností, u BP 3 už dojde k nějakým úpravám, ale podstatnější změny nastanou až v roce 2021.
Možnost zápůjčky prémiového tanku za kredity? Nebo udělat z obyčejného prémiový? Loňské Vánoce umožnily lidem aktivovat na běžných tancích bonusy. Ve skutečnosti šlo o test takové funkce… ale komunita to nepřijala až tak dobře, takže to teď není moc priorita. Nicméně nad konverzí na prémiák uvažujeme. A vyzkoušet si tank předtím, než si ho koupím? Tohle máme už ve Frontové linii, kde si ho můžete pronajmout a později případně koupit se slevou. Každopádně nějakou možnost, jak si tank vyzkoušet ještě před zaplacením, chceme přidat.
Novinky o italských HT? Zatím žádné.
Řada hráčů je zmatená ze změn v systému posádek, které se budou testovat na konci tohoto roku. Můžete nám říct něco specifičtějšího, jak budou fungovat velitelé, jednotky a mentoři/speciální jednotky? Jejich mechaniku jsme už vysvětlili během jiného streamu. Chceme předělat systém perků a mít jednoho velitele na jeden tank. Taktéž bychom rádi, aby tento velitel uměl řídit víc než jeden tank, aniž by bylo zapotřebí ho přeškolovat. Zmíněný mentor bude nějaká unikátní postava jako například Santa Claus (nebo George Patton). Tito mentoři budou mít speciální body, jež se budou vztahovat k určitým dovednostem, které díky tomu nebudete muset cvičit. Pro jednoho velitele budete mít vícero sestav, mezi nimiž snadno přepnete, a tím přizpůsobíte tank svému playstylu. Koncept jednotek jsme hodili do koše, byl moc komplikovaný.
Jak se Posádky 2.0 zavedou do hry? Budeme dbát, aby byl přechod na nový systém hladký, nikdo netratil a všichni byli spokojení.
Vtipný fakt ohledně posádek – jenom něco přes 1000 hráčů má 11perkovou posádku. To chce potlesk.
Něco ohledně třetí kampaně osobních misí? Ne, zatím nic, ani ň.
Dočkáme se nějakých úprav SPG? Dokud neproběhne další Sandbox, tak žádné změny. Dojde k nim až posléze, hráči budou mít možnost testu ještě před implementací.
Děkuji Vorthovi za překlad.
Q & A volně navazuji na Vijův překlad streamu.