Common TestNázorWorld of Tanks

Zápisky nekňubákovy aneb zkušenost z testserveru

Tak jak to s tím CT 1.7.1 je? To se vám dnes pokusím prezentovat.

Stručně o CT 1.7.1

Testserver je zvláštní místo. Složení techniky v týmech se tu řídí v podstatě dvěma věcmi. Zaprvé tím, co je právě nové a zadruhé tím, co si hráči chtějí zkusit a na herním serveru v dohledné době mít v garáži nebudou. Ten současný je tedy plný dvoudělových tanků a FV4005. Druhá zvláštnost je ve složení munice. Pravděpodobně jsem byl jedním z mála, který si chtěl vyzkoušet chování tanků se základní municí. Ostatní neváhají střílet munici speciální. Na současném testu s tím jde počítat. Tier 10 dvouhlavňový ST-II má totiž jako premiovou munici HEATy, které vcelku spolehlivě zastaví pásy. Totéž platí i pro premiové HESHe FV4005. Osobně doufám, že si s takto zkreslenými údaji dokážou vývojáři poradit.

 

A teď už k novinkám a změnám. Bohužel se mi zatím nepodařilo hrát střetnutí na změněných mapách, a prozatím těžko soudit, jaký vliv na hru budou změny mít. Demontážní sady beru jako pozitivum. Sice moc nerozumím, proč se Wargaming zbavuje jedné drobné možnosti monetizace hry, ale pro neplatící hráče je to zajímavá a přínosná novinka.

Dvoudělové tanky

Tím, co naprostou většinu hráčů bude zajímat nejvíc, jsou ale samozřejmě nové tanky. Zaznamenal jsem dost poznámek o tom, že dvoudělové stroje jsou vymyšlené blbiny. Není to tak docela pravda, konstruktéři zkoušeli instalaci dvou i více děl na některé standardní stroje jako KV-1, T-34, nebo projekt ST-I/II, který máme nově ve hře, mimo Sovětský svaz jsem dohledal dvoudělového Shermana u Američanů nebo pokus o montáž dvou 75mm houfnic do australského Sentinelu a podobně. A to mluvíme jen o situaci, kdy se montovala dvě děla vedle sebe do jedné věže. Vícevěžových tanků a vícedělových vozidel různých koncepcí bylo v historii dost a dost. Dá se říct, že všechny tyto konstrukce u všech národů byly opuštěny z podobných důvodů. Zvýšená palebná síla nevyvážila všechna negativa, jako vyšší hmotnost a s ní spojené konstrukční problémy, poruchovost, obtížnou obsluhu děl, zmenšení bojového prostoru posádky a zásob munice pro jednotlivá děla, a podobně. Jedná se tedy o slepou vývojovou větev, ale bezesporu zajímavou a zvláštní.

Jaké jsou nové tanky

Na pohled jsou tedy dvouděloví Sověti atraktivní. Na tank se ale většina z nás nechce jen dívat v garáži a tak vás bude jistě zajímat moje zkušenost z boje. A ta začíná jízdou na vhodnou pozici. Mobilita je u všech nových strojů obstojná. Nejsou nijak rychlé ale ani příliš pomalé. Co už je slabší, je rychlost otáčení korby, zejména u tier 10 ST-II. Co se pancíře týká, řekl bych, že splní to, co se očekává od těžkého tanku, který vývojáři posunuli o tier výše, než původně byl. A pravda, v některých místech posílili. Vyplývá z toho, že na pancíř podvozku se opravdu spoléhat nemůžete, ale věže zepředu něco málo vydrží. U ST-II samozřejmě víc, „kameňák“ je konečně pancířem čela věže pověstný a mnohý hráč ho bere na plnění misí na blokování pancířem.

Systém palby

Konečně se dostávám k tomu nejzajímavějšímu, dvěma dělům a jejich systému palby. Poctivě jsem si zkoušel a podle potřeby střídal všechny tři režimy. Jednotlivé výstřely, „zásobník na dva granáty“ i salvu. Zatímco první dva způsoby jsou všem pravděpodobně důvěrně známé, salva tu ještě nebyla. Instinktivně se proto každý snaží hledat situace, kde půjde použít, a trochu tak kompenzovat dost slabé poškození na jeden výstřel u použitých děl, ve srovnání s novější konkurencí. Dělo původně z IS-4, použité na tier 10 stroji, nemá mezi hráči nejlepší pověst. Mně k dosažení průměrných výsledků jeho parametry bohatě dostačovaly. Lepší hráči na to ale, předpokládám, budou mít jiný názor. Co mě vcelku překvapilo, je dobré chování děl. Na Sověty se příliš nerozměřují a dá se s nimi zasahovat i bez pečlivého doměřování – občas.

Herní styl

Na čem tedy podle mě stavět herní styl nových strojů? Předně bych důrazně doporučil nastavit střelbu salvou na jiné tlačítko než LMB (levé tlačítko myši). Pokud necháte střelbu na stejném tlačítku, hra bude při jednotlivých výstřelech čekat až na konec stisku tlačítka a střelba tedy bude mít zpoždění. Různé režimy střelby se hodí pro různé situace v boji a odhad, kdy který použít, vyžaduje trochu zkušeností a cviku. Salva má svou dobu přípravy a hodí se tedy na cíle, které vám nevěnují pozornost, na situace, kdy by k dorážce nepřítele jeden granát nestačil. Přípravu salvy můžete zahájit ještě před vyjetím z krytu a načasovat dvojitý výstřel tak, abyste mimo krytí byli co nejmenší dobu. Sekvenční palba může například udržet znehybněného protivníka na místě o trochu déle, málokterý stihne pásy opravit. A na ostatní běžné situace je tu střelba klasická. Ale každý si svůj způsob využití této mechaniky jistě najde sám.

A na závěr

Jaké vidím v nové mechanice problémy? Ve sniper režimu kamera po výstřelu změní pozici na aktuálně nabité dělo. Je to logické, ale může to vzbuzovat dojem, že do vás ve hře někdo strká, což u nervóznějších jedinců může vést ke konfliktům se spoluhráči. Pokud je dvoudělový stroj vaším nepřítelem, je potřeba opravdu pečlivě sledovat, jakým režimem střílí, protože jinak nikdy nevíte, jestli má nabité jedno či dvě děla, o odhadu doby jeho nabití nemluvě. Z toho vyplývá obtížnější odhad, kdy a jestli vůbec si od něj můžete nechat dát ránu a získat tím nějakou výhodu. Jinak mi stroje připadají dobře vybalancované a myslím si, že by dost hráčů mohly zaujmout.

0 0 votes
Article Rating
2 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments