Plány WG na příští rok
Tak nám v Moskvě proběhl „Stream roku“ kde nám vývojáři a šéfové Wargamingu přednesli, co mají v plánu na příští rok. A bude toho hodně. Tedy těch plánů, jaká bude realita, to teprv uvidíme.
Předně, příští rok nás čeká desetileté jubileum hry. Eventů a akcí kolem toho má být dost, konečně v herním průmyslu je deset let obdivuhodný výkon. Takže tady se máme jistě na co těšit. Asi. Možná.
Další novinky ovšem už tak radostné nejsou. Nebudou se řešit dlouhodobé problémy hry, naopak se přidají další. Pokud už se některé problémy řešit budou, tak velmi destruktivním způsobem.
Změn nás podle všeho čeká dost a budou velmi radikální. Začneme tím, co se letos dělo na sandboxu. Pokud budu velmi mírný, hráči přijímají to, co se tam testovalo, poněkud rozpačitě. Pokud bych to měl v rychlosti zrekapitulovat : Místo úprav premium munice se rozvrtá snad úplně všechno mimo ní. Změní se HP tanků a parametry munice základní. Místo jednoduchého řešení se půjde cestou rozsáhlých úprav. Zde se myslím patří připomenout před rokem inzerovaný rebalanc tier 10 tanků, ze kterého nakonec vzešel buff čtyř tanků, jeden zrušený nerf a ty nejpotřebnější stroje na úpravu stále čekají. V té souvislosti se nejde vyhnout myšlence, zda Wargaming nepřeceňuje svoje síly. Konečně, kdo si sandbox vyzkoušel, ví, jakou cestou to WG zkouší. Nepopírám, myšlenka samotná je dobrá a zajímavá, ale provedení dává zbytečně obrovský prostor omylům a chybám, ať už úmyslným nebo opravdovým. Následná úprava HE granátů je pro dost tanků ve hře likvidační, a to včetně některých premiových. Jako perlička na závěr je parodie na rebalanc dělostřelectva, kterému zůstane zrychlené nabíjení, extrémní přesnost a otravný stun z aktualizace 0.9.18, ale navíc dostane zpět ještě AP / HEAT munici. Moskevský stream a související videa v podstatě potvrdily, že tohle je přesně to, co do hry vývojáři chtějí. Změny ze sandboxu se jim líbí a nám se prý musí líbit také.
Takže to by byla munice. Dál nás čeká likvidace posádek. Měli jste radost, když vaše posádka konečně měla „bratry“? Šlechtili jste si schopnosti vaší posádky, aby sedla naprosto přesně vašim potřebám a tanku, na kterém s vámi válčí? Těšilo vás, že je tu s vámi stále ta vaše první posádka, se kterou jste kdysi vyjeli do vaší první bitvy? Usmívali jste se, když jste viděli, kam až to ti 50% noobové dotáhli, kolik dnes mají schopností a zkušeností? Tak s tím bude příští rok konec. Celou posádku má reprezentovat jediný člen, velitel. Veškeré kombinování je pryč. Schopnosti posádek rozhodně úpravu potřebují, těch perků, které jsou v podstatě zbytečné, je tam dost a na druhou stranu u některých potřebných zase nevíte, který dřív. Ale místo vymýšlení nových a upravení starých schopností prostě zničí vše. Jeden člen, jedna sada schopností, konec. Vůbec z toho nemám radost.
O vybavení mluví poněkud neurčitě, takže tam si spíš nechám komentář na okamžik, kdy budou známy podrobnosti. Osobně mě těší, že padla zmínka o prýmcích v režimu Ocelový lovec, respektive o tom, že v dalších verzích už je nebudete moci ztrácet, jen získávat. To je podle mě obrovské pozitivum a z tohoto režimu to odstraní spoustu toxicity. Kéž by totéž zavedli i do Hodnocených bitev alias Ranked Battles.
Samostatnou kapitolou jsou PvE herní režimy. Kdysi jsem viděl ukázku PvE režimu z konkurenční hry s tankovou tematikou. Bylo to velmi zajímavé, akční, vypadalo to velmi zábavně, nabízelo to řadu variant, jak situace řešit, prostě přesný opak toho, jak si PvE režim představuje Wargaming. Po loňském halloweenu a letošním PvE eventu jsem v tomhle dost skeptický. U nás se prostě často zábavné režimy nehrají pro zábavu. Mění se v bezhlavou honbu za odměnami. A to je mi líto.
Velmi skromnou částí novinek je vydávání nových map a vozidel. Jedna staronová mapa a s velkou pravděpodobností zcela vymyšlená linie tanků – inu, i to nám bude muset stačit. O úpravách stávajících map a jejich návratu do zábavných verzí ani slůvko.
Uvidíme, kolik z toho opravdu do hry přijde a v jaké variantě. A budeme doufat, že po těchto „vylepšeních“ se hra dočká i svých jedenáctých narozenin. I vy to můžete ovlivnit účastí na sandbox test serveru a sdílením svých názorů na foru, facebooku, v komentářích pod WG youtube tvorbou. Nepatrně, protože hlas EU hráčů není brán příliš vážně, ale můžeme.
Článek je názorový, nemusí vyjadřovat názor celé redakce.