Škoda T 17 podrobněji i historicky
Škoda T 17 je stále na supertestu, ale na světlo vyšly nové hodnoty a statistiky. Pojďme se na ně tedy podívat.
O této Škodovce jsme už psali, takže pro nás není velkou neznámou.
Škoda T 17 (Charakteristiky se 100% posádkou):
Úroveň: LT-7, Československo, stromový
Poškození:80/80/110 HP
Průbojnost: 142/188/38 mm
Rychlost střely: 900/1 090/680 m/s
Doba nabití: 12 s
Ran v zásobníku: 5
Interclip: 1,33 s
Čas zaměření: 2 s
Přesnost zaměření na 100m: 0,4 m
Rozptyl po výstřelu: 2,00
Rozptyl při poškození: 2,00
Deprese/elevace: -8/20 °
Kapacita střeliva: 80 ks
Maximální rychlost vpřed/vzad: 56/-19 km/h
Výkon na tunu: 24,7 hp/t
Otáčení podvozku: 40°/s
Rychlost otáčení věže: 40 °/s
Počet HP: 920
Pancíř korby: 20/15/15 mm
Pancíř věže: 30/20/15 mm
Dohled: 370 m
Rádiový dosah: 525 m
Maskování: 17,67/4,95 %
Posádka: 3 členná (velitel, střelec, řidič)
Po skončení 2. světové války plnily pestrý vozový park československé armády sovětské, německé, britské a americké tanky. To ztěžovalo jejich používání a přiřazení k jednotkám. A tak bylo rozhodnuto, že Československo bude pokračovat ve vývoji svých tanků. Přece jen – národ měl hodně zkušeností z předválečné doby. Kromě vývoje středních tanků začalo Československo i projekty lehkých tanků. Stavební kancelář Škoda zahájila v úzké spolupráci s Vojenským technickým ústavem práce na projektu tanku Škoda T 17. Měl korbu a věž, které připomínaly sovětský těžký tank IS-3. Vozidlo mělo mít dobré pancéřování pro lehký tank a 75mm dělo. Konstruktéři plánovali dodat výkonnější motor o výkonu 500 k, ale z různých důvodů projekt nedošel dále než k plánům. Prioritou se stal vývoj středního tanku.