enCore RT – Raytracing ve WoT?
Pokud se nějak aktivněji zajímáte o PC hry, určitě jste slyšeli o pojmu „Raytracing“, ať už z úst marketingového týmu NVIDIA, či například při projíždění nastavení ve hrách jako je např. Cyberpunk 2077.
Vzhledem k neustále se zvyšujícímu výkonu grafických karet toto vylepšení nejspíše uvidíme v blízké době i ve World of Tanks.
Wargaming totiž aktualizoval testovací klient enCore, který byl naposledy využit při přechodu na HD v aktualizaci 1.0.
Co je to Raytracing / RT?
Raytracing (RT) je technika vykreslování stínů využívající sledování trajektorie paprsků vycházejících ze zdrojů světla. Díky tomu se světlo může realisticky odrážet, lámat, a vytvářet tak věrohodnější stíny a celkové osvětlení. Bohužel tento proces je velmi náročný na výpočetní výkon, což může být problém z hlediska odezvy a výkonu hry.
Rozdíl mezi zapnutým / vypnutým raytracingem můžete vidět na tomto obrázku:
Vliv na výkon
Bohužel, jak již to s raytracingem bývá, výkon starších grafických karet zaostává – a to ostatně vidíte i na tomto grafu:
Dnes už low-endová GTX 1650 se se zapnutým RT nedostane ani na magickou hranici 60 FPS, a 3-minutový benchmark končí s průměrem 48 FPS.
S vypnutým RT se i této kartě povede dostat přes tuto hranici, a benchmark končí s průměrem 71 FPS.
Novější mid-range karta RTX 3070 nemá ani s RT problém udržet se na stabilních 195 FPS, a jeho vypnutí jí dokonce katapultuje k hranici 300 FPS (průměrem 291 FPS).
A co vy, uvítali byste raytracing ve WoT, případně používali byste jej?
Dejte nám vědět v komentářích.