Karavana – (ne)řešení problémů
Dostaly se nám do rukou screeny komunikace hráče s podporou
Hráč (zachováváme jeho anonymitu) měl narozdíl – například ode mě – to pomyslné štěstí, že mu event alespoň fungoval. Já osobně jsem z eventu viděl jediné – to, co je v úvodním obrázku. Jak je ale podle zdokumentované komunikace s herní podporou vidět, je na zvážení, kdo z nás dvou z eventu nakonec vyšel lépe. Já alespoň zbytečně nepřišel o miliony kreditů.
Kde je jádro problému?
Jediná drobná zmínka o tom, že každá nabídka má jen limitovaný počet kusů, je v oficiálním článku – pěkně zastrčená do záplavy ostatního textu, takže ani to mizivé procento hráčů, kteří čtou oficiální články, si toho nemusí všimnout. Zato upoutávky na nejatraktivnější nabídky přímo bijí do očí a hrnou se ze všech stran – přestože už jsou dávno vyprodané. A na skutečnost, že daná nabídka už nejde žádným způsobem získat, WarGaming hráče celé dva dny od začátku eventu nikde transparentně a viditelně neupozornil. Až teprve 17.2. se v oficiálním článku objevilo rozbalovací menu s výpisem nezískatelných položek.
Takže jsem viděl desítky stížností hráčů, že v eventu už utopili spoustu milionů kreditů na protáčení a nabídka obsahující vytoužený tank stále nikde. Prodávali vybavení, prodávali zásoby spotřebních doplňků, prodávali tanky z garáže a točili a točili – a přitom neměli sebemenší naději na to, aby jim nabídka padla. Někteří na to nepřijdou ani do ukončení eventu a zůstanou jim „vybílené“ účty bez jakéhokoliv výsledku. To je zkrátka efekt výrazného prvku gamblingu, který akce obsahuje. Jenže gambling znamená, že máte alespoň hypotetickou šanci na výhru – a u některých nejatraktivnějších položek šance je získat nebyla už pár hodin od začátku eventu. Což ale nebránilo WarGamingu dál hráče lákat na jejich nabídku.
Absenci jakýchkoliv informací od WarGamingu jsme zkoušeli alespoň částečně nahrazovat na našem discordu a v TOMTO článku. Zde bych rád upozornil, že úprava oficiálního článku WarGamingu se neaktualizuje, takže není záruka, že odpovídá skutečnému stavu. Ale konečně my neaktualizujeme také, bohužel nemáme přístup k oficiálním informacím.
Ovšem…
Ne každý si nechá takové věci líbit, klamavá reklama je jeden z mírnějších termínů, s nimiž jsem se v debatách o eventu setkal. Někteří použili i silnější slova jako „podvod“ a podobně. A hráč, který nás kontaktoval, neváhal oslovit herní podporu a začít situaci řešit s nimi. Jak celá komunikace probíhala a jak úspěšný byl v žádosti o kompenzaci za nefér vylákané kredity, můžete vidět v galerii. Pokud je mi známo, pokračuje v komunikaci dál a nemíní se nechat jen tak odbýt. Uvidíme, kam se tato kauza bude dále vyvíjet, má naši plnou pozornost a budeme vás informovat. A jak jste s eventem dopadli vy? Fungoval vám? Ukořistili to, co jste chtěli? Nebo jste také viděli jen některou chybovou hlášku, případně zbytečně přišli o miliony kreditů? Komentáře jsou vám k dispozici.