OstatníWorld of Tanks

Co se to děje v lodích?

O lodičkách zpravidla nepíšeme, ale nyní nastala zvláštní situace, o které jsme se vás rozhodli informovat.

I když lodičky hraje výrazně méně lidí než tanky, stále jde bezesporu počítat World of WarShips k těm úspěšnějším titulům WarGamingu. Úspěšnějším jak herně, tak ekonomicky. Osobně jsem hru vyzkoušel a příliš mě neoslovila, ale věřím, že si svoje fanoušky najde. V tomhle ohledu počty hráčů online hovoří jasně.

V posledních dnech se ale razantně mění počty komunitních kontributorů. Směrem dolů, a to včetně těch nejznámějších, nejsledovanějších. Během doslova několika hodin prořídly řady WG:CC týmu opravdu výrazně. Mně osobně je známých jen pár jmen, ale pokud lodě hrajete, věřím, že vám jich bude povědomých více. K dnešnímu dni WoWs kontributorský program opustili:

AprilWhiteMouse (ENG – forum, nejváženější CC kvůli detailním rozborům, statistikám a práci pro komunitu obecně), Mighty Jingles (ENG – velmi známý youtuber, údajně má z lidí věnujících se hrám od WG nejvyšší počet sledujících na světě), Flambass (ENG – v pořadí třetí tvůrce WG obsahu podle sledujících), iChaseGaming (ENG – čtvrtý podle sledujících), Mr.Gibbins (ENG – šestý v žebříčku podle sledovanosti), Turry (RU – největší streamující CC v RU komunitě), DocBrighter (GER), ClydeTheMonkey, Yuzral, Athotek101 (GER), Malimoo, Privateer (RU), DobbyM8 (ASIA/Austrálie),  TheGrumpyBeard, ChaosMachineGR, Denarmo, Aetam, MageT, Evilseequ (PL), Turry (RU), BeardedGaming, PointyHairedJedi, kuroshiokai (NA), CharedeGaming, EdibleBug (WG moderator), Chobittsu (privateer),

Čeští a slovenští kontributoři a spolupracovníci nezůstali pozadu, program opustili: tomaslanger, Houmer_, dsbombastic (známý i “tankistům” například ještě z doby slavných BBB streamů), Ma_Ro, BL4CK_SK, Russi (CZ moderátor), Stratos_HF (CZ privateer).

Pokud jsem někomu popletl jméno, zapomněl na něj nebo u přiřknul špatnou funkci či národnost, omlouvám se. Lodím jsem se věnoval opravdu jen velmi krátce a okrajově.

A co bylo vlastně důvodem takového masového exodu? Asi by bylo velmi těžké popsat to zároveň přesně a stručně. Krátká verze – jsou dlouhodobé problémy ve hře, její úpravy a zejména chování WarGamingu ke kontributorům i běžným hráčům. Situace se údajně začala vyhrocovat po příchodu aktualizace 0.10.7, ale podle všeho napětí mezi WG a CC trvalo již delší dobu. Pokud vás zajímá ta delší – a přesnější – verze, dole pod článkem budou odkazy na zdroje.

Rozpoutaná bouře ukazuje, že nejen v tancích mají někteří hráči a CC pocit, že jsou ignorováni, jejich mínění a zpětná vazba zbytečné, protesty a námitky vyvolají jen pocit marnosti. Jedna pasáž mě ale při pročítání lodičkářského fora zaujala, a důrazně připomněla všechny věci, o nichž někdy WG spolupracovníci prohlásili, že “zatím nemáme panikařit, je to jen sandbox”. Narážím samozřejmě na “Posádky 2.0”. V debatě o přidání ponorek – po přidání ponorek, a důkladném vyčištění ENG části fora od “nevyhovujících” komentářů – na připomínky hráčů odpověděl WG WoWS komunitní manager YabbaCoe (cituji):

“Já myslím, že bylo jasné od samého začátku, kdy se oznámily, že prostě do hry příjdou – dříve či později. Je to další krok ve vývoji hry a vzhledem k tomu, kolik času a prostředků se na to věnovalo, jejich příchod byl jen otázkou: kdy. Jsme si vědomi zpětné vazby z PT a sesbírané názory jsme vzali v potaz. My neignorujeme zpětnou vazbu. Každopádně myslím, že je jasné, že když někdo napíše: “Nechci to ve hře”, tak že my nestopneme úplně všechno a prakticky nehodíme několik let vývoje jen tak do koše.”

Závěr si vytvořte sami. Lodičkářům přeji v jejich boji mnoho odhodlání, trpělivosti a vytrvalosti. Události u nás ve WoT ukázaly, že takové věci budou potřebovat. A samozřejmě mnoho štěstí. WarGamingu pak přeji, ať se podaří situaci zvládnout. Je škoda, když končí dlouhodobé spolupráce, obzvláště pokud se to děje ve zlém. Mnoho štěstí a diplomacie i jim.

ZDROJE  (je možné že některé příspěvky už nenaleznete, v ENG vláknech jich bylo smazáno hodně):

Vlákno na CZ/SK foru : https://forum.worldofwarships.eu/topic/153424-rework-cc/

ENG forum : https://forum.worldofwarships.eu/topic/153379-littlewhitemouse-leaves-the-cc-program/

Reddit : https://www.reddit.com/r/WorldOfWarships/

Twitter: https://twitter.com/iChaseGaming

Massively Overpovered: https://massivelyop.com/2021/08/16/the-soapbox-world-of-warships-aggressive-monetization-incited-a-mass-exodus-of-content-creators/

Mnoho narážek najdete v chatu u záznamu WG streamu turnaje, jenž se právě v době vrcholící krize vysílal: https://www.twitch.tv/videos/1118089008

Podrobnější vysvětlení situace od BL4CK_SK na youtube :

 

Poznámka od Rejnoka1:
Jak zmínil Vija na začátku, o lodičkách nepíšeme. Nicméně v tuto chvíli nastala situace, která v lodičkách připomíná to, co zmiňujeme i my, že se nám nelíbí v tancích. Naváži na Nedělní připínáček, ohledně zpětné vazby, a pak také problém, který je často zmiňován i ve WoT, a tím je monetizace. Chápu, že cílem každé společnosti je vydělat peníze, zaměstnanci potřebují mzdu, servery elektřinu a mohl bych pokračovat i dále, ale prostě všechno má své hranice. Moc bych si přál, aby si WG uvědomilo, že pořád jsou tady hráči, kteří mají hru rádi, ale nelíbí se jim způsob komunikace navenek. Většina problémů podle mě není ani tak způsobena hrou, jako spíše komunikací a přístupem, které dokáží spolehlivě odradit. Nepřísluší mi radit, ale co třeba vytvořit vizi na tři pět let a tu sdílet s hráči? Mít jasnou představu a tu komunikovat navenek. Přijde mi, že ani uvnitř WG neprobíhá výměna informací tak, jak by měla. Od vývojářů člověk něco slyší, ale ve hře se nakonec objeví něco jiného. Skvělý koncept multinárodních tanků jako Rudy se objevil a byl přijat velmi pozitivně a kde je teď?
Doufám a moc si přeji, aby došlo k urovnání situace ku prospěchu obou stran. tak, aby hráči hráli hru, která je baví a WG měl stabilní zázemí a jistotu příjmu, který pokryje jeho náklady a vytvoří přiměřený zisk tak, aby hra (hry) mohly pokračovat v podobě, která bude hráče bavit a bude jim přinášet radost. 

EDIT (11:33): Doplněn odkaz na Twitter

4.8 6 votes
Article Rating
70 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments