World of Tanks

Podrobnosti a zajímavosti aktualizace 1.13

Čeká nás toho víc než jen HEčka a artiny

Mimo již známé změny by aktualizace měla přinést dříve inzerovaná vylepšení některých, méně atraktivních, odměnových a premiových vozidel. O všech jsme tu v minulosti psali. Konkrétně se jedná o

  • Tier VIII M41D
  • Tier VIII FV1066 Senlac
  • Tier VIII T92
  • Tier VII T23E3
  • Tier VIII Chieftain/T95
  • Tier VIII KV-4 Kreslavskiy
  • Tier VIII IS-5
  • Tier X M60
  • Tier X 121B

Další zajímavostí by měl být příchod nové funkce nazvané “Recon Missions”. Po odehrání stanoveného počtu bitev v Recon Missions bude hráčům nabídnuta možnost otestovat a vyzkoušet si nové chystané mapy v pozdních fázích vývoje. Zároveň vám to má dát možnost zprostředkovat svůj názor na tyto mapy vývojářům a hlasovat, zda mapu ve hře chcete nebo ne. Kromě toho by hráči měli za testování obdržet odměny jako kompenzaci za čas a snahu vynaloženou na testování. Jistě zajímavá funkce. Uvidíme, jak bude vypadat v reálu, a hlavně jak velký zřetel bude na zpětnou vazbu braný.

Mapa Minsk by se měla změnit na jednu z nedávno testovaných verzí, s nižší hladinou vody v řece a rozšířením mapy o část dvorů za památníkem. To má být spojené s vytvoření nových hratelných oblastí. Další změny by měly být v oblasti parku, možná konečně zmizí zídky bránící v pohodlné střelbě a podobně. Nechme se překvapit. Bohužel nové a změněné mapy na veřejném testu nemívají vyšší pravděpodobnost že si na nich zahrajete, takže je otázkou, zda novou verzi neuvidíte až na herním serveru.

Rozhraní hry se obohatí o ukazatel spojeneckých a nepřátelských HP v seznamu hráčů i na minimapě. Dále padla zmínka o režimuVelitelská kamera“, bohužel bez dalších podrobností. Osobně se přikláním k možnosti volně se pohybovat nad mapou buď ve speciálních herních režimech jako jsou klanové války, což je možné vidět například v přenosech z některých klanových turnajů, nebo možnost sledovat bitvu volnou kamerou po vlastním zničení tak, jak to známe například z Frontové Linie.

Měla by přijít možnost výměny národních blueprintů za jiné. Má to ovšem mít několik zásadních omezení. Předně se blueprinty mají měnit v kurzu 6:1, tedy potřebujete šest blueprintů jednoho národa na to, abyste je mohli vyměnit za jediný blueprint národa jiného. Dále nemá jít měnit mezi národy libovolně, ale jen v rámci jakýchsi bloků. Tady si vývojáři vzali inspiraci z druhé kampaně osobních misí. Pokud jsou informace správné mělo by se jednat o :

Aliance: Polsko, Velká Británie, USA

Blok: Německo, Japonsko

Koalice: Československo, Francie, Itálie, Švédsko

Unie: Čína, SSSR

Budete tedy moci vyměnit například šest blueprintů polských za jeden americký, ale už ne za Československý. Podle mě malý krůček správným směrem, jen definitivní řešení zbytečných blueprintů je stále ještě daleko, zdá se.

Velkou změnou by měly projít Hodnocené bitvy. Pro sezonu 2021/2022 bychom se v nich měli střetávat už ne v klasickém počtu 15 vs 15, ale už jen 10 vs 10. Je možné, že to tento herní režim oživí a na X tieru to vzhledem k velikosti map poskytne nové možnosti. Hry už nebudou tak přehuštěné tanky, ubyde situací, kdy si hráči navzájem překážejí a “kradou” spot a dmg. Zároveň by měl být snížen limit SPG na tým na jednu jedinou artinu. Pořád je to o jednu víc, než by bylo pro Hodnocené bitvy správné, na tom, že hráč dvakrát za minutu stiskne tlačítko myši, není co hodnotit, ale rozhodně posun k lepšímu.

Do hry by měl být vrácen režim Frontová Line – sezona 2021, včetně upravených map.


Ze SuperTestu máme už nějaká konkrétní čísla, jak budou upravené stroje závislé na HE munici. Ano, je to supertest a parametry se ještě můžou trošku měnit, ale směr a princip úprav už je pravděpodobně definitivní. Stručně jde říct, že většina tanků nižších tierů existenčně závislých na výbušné munici přijde o důvod je hrát, a to bez jakékoliv kompenzace. Pokud k vašim oblíbeným tankům, nebo strojům, které používáte na odreagování zábavnou relaxaci, tak máte pár posledních týdnů na to si je zahrát. Hetzer, Jumbo-Sherman, BT-7art a další stroje se na program úprav nedostaly. A u obou KV-2 si nejsem zcela jistý, jestli je drobné zlepšení mobility a mikroskopické zlepšení chování děla dostatečnou náhradou za ztrátu toho jediného, proč se hrály, za ztrátu jejich smyslu ve hře. Pamatujte, že nově nebudou mít žádné tanky ani TD splash, žádný rozsah výbuchu. Zároveň si nejsem zcela jistý, co budou říkat například hráči amerických tanků s jejich pověstně slabším pancířem boků, až je kolová vozidla budou probíjet skrz jejich pásy v podstatě automaticky a dávat jim maximální poškození, včetně následků na modulech a posádce. O artinách se, vzhledem ke svým krajně negativním názorům na ně, ani nebudu rozepisovat.

Prozatím známe parametry úprav devíti tanků a většiny artilerií. U některých strojů se změnily i základní moduly, výčet berte, prosím, s rezervou. Jeho základ jste již mohli vidět na oficiálních stránkách.

A-44 SSSR, ST-7

Motor 2 – B-5  zvýšen výkon z 600 na 640  hp, měrný výkon stoupl z 15,54 na 16,58 hp/t

A-43 SSSR ST-6

Motor 2 – B-5  zvýšen výkon z 600 na 640 hp, měrný výkon se zlepšil z 21,62 na 23,06 hp/t

KV-3 SSSR, TT-7

Tank má na supertestu základní motor lepší než topový.

Motor 1 – B-5 zvýšen výkon z 600 na 640 hp, měrný výkon zlepšen z 8,80 na 9,38 hp/t

T-150 SSSR, TT-6

Motor 2 – B-5 zvýšen výkon z 600 na 640 hp, měrný výkon se zlepšil z 11,05 na 11,79 hp/t

KV-2 SSSR, TT-6, nejpopulárnější konfigurace s TOP věží ve spojení se 152 mm houfnicí M-10

Rozměření děla za pohybu zlepšeno z 0,28 (9,80) na 0,26 (9,10)

Rozměření děla při otáčení korby zlepšeno z 0,28 (5,26) na 0,26 (5,42)

Rozměření děla při otáčení věže zlepšeno z 0,16 (2,67) na 0,15 (2,66)

Rychlost otáčení věže zlepšena z 16,69 na 17,73 º/s

Čas zaměření snížen z 3,84 na 3,64

Výkon TOP motoru zlepšen z 600 na 640 hp, měrný výkon tím stoupl z 11,30 na 12,05 hp/t

Rychlost otáčení podvozku zvýšen z 18,77 na 20,86 º/s

KV-2 (R) SSSR, TT-6, premium

Měrný výkon zvýšen z 11,32 na 12,08 hp/t (premiová KV je z nějakého důvodu lehčí než obyčejná, přestože je ověšená spoustou “doplňků”)  

ostatní úpravy jsou stejné jako u nepremiové verze

XM551 Sheridan USA, LT-10, alternativní dělo 152 mm Gun-Launcher XM81

Rozměření děla při otáčení věže zlepšeno z 0,40 (17,94) na 0,35 (15,70)

Rozptyl na 100 m zlepšen z 0,51 na 0,49

T49 USA, LT-9 152 mm Gun-Launcher XM81

Rozměření děla při otáčení věže zlepšeno z 0,16 (2,67) na 0,15 (2,66)

Rozptyl na 100 m zlepšen z 0,58 na 0,55

Panhard EBR 105  Francie, LT-10

Rozměření děla za pohybu zhoršeno z 0,08 (5,60) na 0,09 (6,30)

Rozměření děla při otáčení korby zhoršeno z 0,08 (2,84) na 0,09 (3,19)

Rozměření děla při otáčení věže zhoršeno z 0,04 (2,75) na 0,05 (3,44) 

Průbojnost vysoce výbušného HE projektilu snížen z  105 na 75 mm

Panhard EBR 90 Francie, LT-9

Rozměření děla za pohybu zhoršeno z 0,08 (5,20) na 0,09 (5,85)

Rozměření děla při otáčení korby zhoršeno z 0,08 (2,84) na 0,09 (3,19)

Rozměření děla při otáčení věže zhoršeno z 0,04 (2,75) na 0,05 (3,44)

Průbojnost vysoce výbušné HE munice zhoršena z 90 na 75 mm

Panhard AML Lynx 6 × 6 Francie, LT-8

Rozměření děla za pohybu zhoršeno z 0,08 (4,64) na 0,09 (5,22)

Rozměření děla při otáčení korby zhoršeno z 0,08 (2,84) na 0,09 (3,19)

Rozměření děla při otáčení věže zhoršeno z 0,04 (2,50) na 0,05 (3,13)

Průbojnost vysoce výbušné HE munice zhoršen z 90 na 75 mm

Type 5 Heavy Japonsko, TT-10 a stejně tak Type 4 Heavy Japonsko, TT-9

dělo-houfnice 15 cm / 45 typ 41

Rozptyl na 100 m zlepšen z 0,48 na 0,45 (z 0,50 na 0,47 u Type 4 Heavy)

Průbojnost základní munice zlepšena z 240 na 252 mm, na vzdálenost 500 m je to zlepšení z 216 na 227 mm

Dělo 14 cm / 50 3year type

Rozptyl na 100 m zlepšen z 0,40 na 0,38

Dělostřelectvo – změny od poslední verze sandbox testu

Objekt 261 je jediným dělostřelectvem 10. úrovně, u kterého se parametry nezměnily a zůstaly stejné jako na SB testu

212A  SSSR, ART-9 – Poškození na výstřel u průbojného AP projektilu zvýšeno z 550 na 600 dmg

SU-14-2 SSSR, ART-8 – Poškození na výstřel u průbojného AP projektilu zvýšeno z 550 na 600 dmg

SU-14-1  SSSR, ART-7  sběratelská – Poškození na výstřel u průbojného AP projektilu zvýšeno z 550 na 600 dmg

S-51  SSSR, ART-7 – Poškození na výstřel u průbojného AP projektilu zvýšeno z 550 na 600 dmg

SU-8 SSSR, ART-6 – Poškození na výstřel u průbojného AP projektilu zvýšeno z 330 na 380 dmg

SU-122A  SSSR, ART-5 – Poškození na výstřel u průbojného AP projektilu zvýšeno z 330 na 380 dmg

SU-5  SSSR, ART-5, sběratelská – Průbojnost u AP projektilu snížena ze 130 na 100 mm, Poškození na výstřel zvýšeno z 280 na 300 dmg

G.W. E 100 Německo, ART-10 – Poškození na výstřel u průpalného HEAT projektilu zvýšeno z 570 na 640 dmg

G.W. Tiger Německo, ART-9 – Poškození na výstřel u průpalného HEAT projektilu zvýšeno z 570 na 640 dmg

G.W. Tiger (P) Německo, ART-8 – Poškození na výstřel u průpalného HEAT projektilu zvýšeno z 570 na 640 dmg

G.W. Panther  Německo, ART-7 – Poškození na výstřel u průpalného HEAT projektilu zvýšeno z 380 na 400 dmg

Hummel Německo, ART-6 – Poškození na výstřel u průpalného HEAT projektilu zvýšeno z 380 na 400 dmg

Grille Německo, ART-5 – Poškození na výstřel u průpalného HEAT projektilu zvýšeno z 300 na 340 dmg, Poškození vysoce výbušného granátu sníženo z 600 na 580 dmg

Sturmpanzer II Německo, ART-4, sběratelská – Poškození na výstřel u průpalného HEAT projektilu zvýšeno z 280 na 300 dmg

Sturmpanzer I Bison Německo, ART-3, sběratelská – Poškození na výstřel u průpalného HEAT projektilu zvýšeno z 280 na 300 dmg

T92 HMC  USA, ART-10 – Poškození na výstřel u průbojného AP projektilu zvýšeno z 650 na 750 dmg

M53 / M55 USA, ART-9 – Poškození na výstřel u průbojného AP projektilu zvýšeno z 550 na 600 dmg

M40 / M43  USA, ART-8 – Poškození na výstřel u průbojného AP projektilu zvýšeno z 550 na 600 dmg

M12   USA, ART-7 – Poškození na výstřel u průbojného AP projektilu sníženo z 450 na 420 dmg, poškození vysoce výbušného HE granátu sníženo z 800 na 750 dmg

M44 USA, ART-6 – Poškození na výstřel u průpalného HEAT projektilu zvýšeno z 330 na 360 dmg

M41 HMC  USA, ART-5 – Poškození na výstřel u průpalného HEAT projektilu zvýšeno z 330 na 360 dmg

Bat.-Châtillon 155 58  Francie, ART-10 – Poškození na výstřel u průpalného HEAT projektilu zvýšeno z 450 na 460 dmg

Bat.-Châtillon 155 55  Francie, ART-9 – Poškození na výstřel u průpalného HEAT projektilu zvýšeno z 450 na 460 dmg

Lorraine 155 mil. 51  Francie, ART-8 – Poškození na výstřel u průpalného HEAT projektilu zvýšeno z 450 na 460 dmg

Lorraine 155 mil. 50  Francie, ART-7 – Poškození na výstřel u průpalného HEAT projektilu zvýšeno z 380 na 420 dmg

AMX 13 F3 AM Francie, ART-6 – Poškození na výstřel u průpalného HEAT projektilu zvýšeno z 380 na 420 dmg

Conqueror Gun Carriage Velká Británie, ART-10 – Poškození na výstřel u průbojného AP projektilu zvýšeno z 620 na 720 dmg

FV3805  UK, ART-9 – Poškození na výstřel u průbojného AP projektilu zvýšeno z 520 na 560 dmg

FV207  Velká Británie, ART-8 – Poškození na výstřel u průbojného AP projektilu zvýšeno z 400 na 480 dmg

Crusader 5,5  SP UK, ART-7 – Poškození na výstřel u průbojného AP projektilu zvýšeno z 360 do 400 dmg

5 2 votes
Article Rating
11 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments