Sandbox – Posádka 2.0, HN-2
Testování posádky 2.0 je v plném proudu. Podívejme se na srovnání přecvičování posádky ve hře a na SB
Minule jsme zveřejnili obrázek, který vám má pomoci se trošku orientovat v nových schopnostech posádky. Ted se podíváme na pár postřehů, které se objevily na našem redakčním DC.
Dnes zkusím popsat možnosti přeškolení posádky. Je super, že bude možné jednu posádku přeškolit tak, že bude zároveň schopna ovládat až tři stromové tanky. Také si to myslíte? Pojďme se tedy podívat na onu možnost detailněji. Vzal jsem posádku z Objekta 430, kterou mám na úrovni 75 a k tomu 4 instruktory. Vybral jsem si, že ji přeškolím na Objekta 140 a T54. Všechny tanky mají ve hře čtyři členy posádky. Při stanovaní počtu aktuálních XP jsem vycházel z následujícího grafu:
Pro přeškolení ve hře jsou tedy následující ceny (viz přiložené obrázky):
- přeškolení za zlaté, kdy posádka má 100 % základního perku – cena 200 zlatých za člena, tedy 800 zlatých na posádku,
- přeškolení za stříbrné, ztráta 10 % (což odpovídá cca 15 000 XP) – cena 20 000 stříbrných tedy 80 000 stříbrných a ztráta 60 000 XP na posádku
- přeškolení zdarma, ztráta 20 % (což odpovídá cca 30 000 XP), ztráta 120 000 XP na posádku.
Ve hře přichází posádka pouze o zkušenosti týkající se základní úrovně výcviku. (neřeším situaci, kdy má XP potřebné pro získání speciální kvalifikace a XP se odečítají nikoli ze základních, ale z nepřiřazených zkušeností). Pokud se budeme bavit o tom, kolik bitev bude člověk potřebovat bez prémiových tanků a bez zapnutých rezerv na doplnění zkušeností do 100 procent je to zhruba 25 bitev při využití přeškolení za stříbrné a cca 50 bitev při přeškolení zdarma.
Pokusil jsem se podobné přeškolení udělat na SB. Tam se jedná u výše uvedené posádky o následující situace (viz přiložené obrázky):
- přeškolení za zlaté, kdy zůstává 100 % všech XP a cena je 750 zlatých,
- přeškolení za stříbrné, kdy hráč tratí 10 % všech zkušeností, v tomto uvedeném případě ztrácí 793 563 XP a tento převod stojí 500 000 stříbrných.
- přeškolení zdarma, kdy hráč tratí 30 % všech XP, v tomto konkrétním případě 2 371 690 XP.
Tento postup jsem na SB nakonec udělal za zlaté, protože chci testovat složení posádek a nechci přicházet o zkušenosti. Takže jsem nemohl vyzkoušet za jak dlouho budu schopen mít posádku při přeškolení zdarma nebo za stříbrné na stejné úrovni. Možná se pletu, ale nemyslím si, že bych dokázal za zhruba 50 bitev vyjet 2,3 milionu XP, abych se dostal na stejnou úroveň jako před přeškolením zadarmo.
Při srovnání nákladů přeškolování posádky ve hře a na SB vychází následující:
- při použití zlatých hráč ušetří 50 zlatých
- při přeškolení za stříbrné hráč zaplatí na SB o 420 000 stříbrných více a zároveň přijde o 733 000 zkušeností ve srovnání se současnou situací.
- při přeškolení zdarma přichází na SB hráč o 2 251 000 zkušeností ve srovnání se současnou situací.
Na oficiálním fóru se v diskusi k posádkám píše:
Proč tak vysoké ceny?
Ceny jsou ve srovnání se starým systémem o něco nižší. Pro jakoukoli operaci, jako je např. resetování dovedností pomocí kreditů, ne goldů. Všechny takové operace, které jsou přeneseny ze starého systému na nový, jsou levnějšími, když je porovnáme s cenami za jednu operaci ve starém systému posádky vynásobenými počtem členů posádky a cenou za novou posádku.
Nechci být špatným prorokem, ale při porovnání všech výše uvedených čísel mi vychází jako jediná úspora 50 zlatých při přeškolování posádky za zlaté (skutečné peníze), všude jinde jsou v novém systému náklady pro hráče dražší a časově náročnější. Přijde mi to spíše jako další varianta, jak „donutit“ hráče utrácet peníze než zajistit jednodušší a přehlednější systém.
Pokud se pletu, prosím opravte mě, je možné, že jsem zjednodušení systému u Posádky 2.0 na Sand Boxu nepochopil a hráč opravdu při jakékoli operaci ušetří oproti současnému stavu.
Na oficiálním fóru jsou nejčastější otázky k Posádce 2.0, na které reagoval MakeMeSweat svými komentáři. Po dohodě s ním, sem dávám celý jeho příspěvek, jako námět k zamyšlení. Následující řádky jsou bez úprav převzaty z fora:
Vše je zmatené, musíme vynaložit spoustu času na převod posádky a vše trvá dlouho. Bude zde nějaké zjednodušení pro ty, kteří mají mnoho posádek a tanků?
Systém tipů pomůže vybrat ty nejlepší schopnosti. Pak, jakmile se se systémem lépe obeznámíte, nebude vám každé přenastavování posádky trvat již tak dlouho. Převody posádky budou prováděny manuálně pro každé konkrétní vozidlo zvlášť a do procesu budou zapojeni samotní hráči. Možná to nevypadá moc pohodlně a jednoduše, ale nechceme za vás činit rozhodnutí týkající se převodu vaší posádky. Pouze hráči sami by se měli rozhodnout. Při manuálním konvertu posádky se celková zkušenost všech členů posádky ve vozidle vydělí počtem všech členů. Výsledkem je, že nová posádka obdrží jejich průměrnou hodnotu všech zkušeností získaných starou posádkou. V závislosti na množství zkušeností získá nová posádka okamžitě určitou úroveň posádky a výhody, které této úrovni odpovídají. Tím je zajištěno, že zkušené posádky si udrží své zkušenosti i v novém systému
– Hlavne v ziadnom pripade nepouzivajte sysytem tipov. Aj na prvy pohlad to tvoril niekto neschopny. Pockajte a dufajte ze sa toho chyti niekto ako Svitman vybavy.
– Manualny prevod kvitujem. neviem si predstavit ze by ste mi tam nahadzali ten bodel z tipov.
– stvorskilova stara posadka FE obj 140 = 4×4 = 16 skillov. Nova = 50 bodov. 5+ ziarovka. Pri tych istych nakladoch na expy. EDIT aj ked pocitame opravy a bia za 4 a aj v pripade ze BIA nebola nutly perk tak je to 9 skillov postarom za 5 po novom.
Osobní výcvikový manuál s 850k XP byl převeden na 250k XP. Proč?
Bereme průměrný počet členů posádky, což jsou čtyři členi. Zkušenosti, které této posádce poskytneme, je více než 850 000 XP na jednoho člena posádky. To znamená, že v novém systému je jeden manuál s 250k XP lepší variantou pro celou posádku.
Moj standardny postup je. Posadka s nultym Bia Ked dam manual do velitela 850k dostanem 3 cele = 55 skillu. Ziarovka, Situation awareness, recon, Camouflage + 55% opravy. netvrdim ze by bolo fair dat 850K do novej posadky ale 250 nie je postacujuce. V starom syseme som ziskal ovela viac.
Je dobré mít tak velký počet sestav schopností? Není to RPG, ale arkáda.
Máme již zkušenosti s vybavením, které nemá takovou variabilitu jako nový systém posádky, ale když se podíváme na způsoby, jak ho hráči používají a kombinují, vidíme, že zde existuje mnoho různých sestav a hráči je používají odlišně dle svých preferencí.
Vezměme si například tank Bat.-Chat, se který můžete hrát několika způsoby. Existují zde asi tři standardní herní styly: ostřelování z křoví pomocí autoloaderu, hraní podpůrné role, kdy pomaháte týmu na různých částech mapy, nebo můžete útočit více agresivně. Každý z těchto herních stylů vyžaduje určitou sadu schopností a nový systém může v tomto pomoci a zvýraznit styl každého jednotlivého hráče.
Urcite to nie je dobre. Za 10 rokov ste neboili schopni vybalancovat ani hole tanky a teraz tvrdite ze ste schopni vybalancovat vsetky existujuce buildy tanku,styroch sad vybavenia, a skillov ktore sa dokazu situacne stackovat? V prvy den testov som videl rozne broken buildy na arty alebo EBR. Ak bol predtym EBR pain in the a** tak po tomto to bude jolokia. Nejde o tom ze by bol OP. Build sa nevybera vopred. Takze v meste je zbytocny ale EBR s 500 metrovym dohladom a 50+% camo za jazdy s odstranovacom krikov na Prochorovke bude zazitok.
Otázka týkající se instruktorů: když vytvářím instruktora, získá určité schopnosti, ale ty já nemohu sám změnit.
Tuto situaci a reakce na ní sledujeme. Naším hlavním aspektem změny bylo, aby zde byly náhodné vlastnosti instruktora, které pomáhají diverzifikovat sady schopností, aby naši hráči mohli vytvářet určité „předvolby“ schopností na základě schopností instruktora. Ale vidíme vaše reakce a budeme přemýšlet o tom, jak toto pozměnit a tak udělat instruktory hodnotnějšími a užitečnějšími pro hráče. Jsme si vědomi, že zpětná vazba na instruktory je jaká je a přemýšlíme o tom, co s tím můžeme dělat dál a jak je upravit.
Zvažujeme také další možnosti stran náhodného přidělení bonusových dovedností u instruktora.
Zvazujte. Lebo aktualny stav je jeden velky pruser.
Proč tak vysoké ceny?
Ceny jsou ve srovnání se starým systémem o něco nižší. Pro jakoukoli operaci, jako je např. resetování dovedností pomocí kreditů, ne goldů. Všechny takové operace, které jsou přeneseny ze starého systému na nový, jsou levnějšími, když je porovnáme s cenami za jednu operaci ve starém systému posádky vynásobenými počtem členů posádky a cenou za novou posádku.
Problem 1. V starom systeme som nebol nuteny preskolovat za kredity vobec. Ked som zvolil spravny manazment tak som stracal minimum expov a nic nekupoval.
Problem 2 V novom ma priamo nutite preskolovat existujuce posadky za 500K na tank a zaroven mi k tomu planujete zobrat pri stvorskillovej posadke priblizne 300 krat viac nahratych expov ako v starom systeme. Cize ma doslova oberiete a este si to nechate zaplatit
Jak se během převodu počítá nové množství ZK posádky?
Při manuálním převodu posádky se celkové zkušenosti všech členů posádky na daném tanku vydělí počtem jeho členů. Výsledkem je, že nová posádka obdrží průměrnou hodnotu všech zkušeností získaných starou posádkou.
Ide to na vsetkych urovniach. Ale napriklad v pripade 7 skilovej posadky ktoru mam na standarde [ 7 x 4 = 28 skillov ] dostanem 7,5 skillu. V pripade 4 skillovej na T30 [ 6 x 4 = 24 skillov ] dostanem 5 skillov. Vas vypocet ma niekde chybu
Jak funguje převod v případě posádky s nultým perkem?
Nultý perk neobsahuje žádné zkušenosti, a proto nepřidává žádné zkušenosti během převodu. Počítají se pouze zkušenosti, které byly skutečně získány v bitvě. Místo nultého perku získáte instruktora. Vemte prosím na vědomí, že toto je pouze pro aktuální testy na Sandboxu a může to být změněno v jeho budoucích iteracích a to na základě výsledků testu a zpětné vazby od hráčů.
Příklad:
1. Na tanku máte velitele Chucka s nultými perky a například se 2 naučenýma perkama a zbytek posádky je obyčejný. Co se stane při konvertu:
– V tomto případě se Chuck stane instruktorem a jeho zkušenosti za 2 naučené perky budou při tomto konvertu zohledněny při převodu zkušeností na body dovedností. Další v pořadí (sedící v tanku) se stává velitelem. Pokud velitel tanku není jedinečný, ale obyčejný tankista, stává se tento velitel novým velitelem v novém systému posádky.
2. Ve vašem tanku jsou všichni členové posádky jedineční s nulovými perky (například v tanku sedí všechny sněhové dámy se 2 naučenými perky). Co se stane při konvertu:
– V takovém případě se všechny dámy stanou instruktory a jejich zkušenosti za 2 naučené perky budou zohledněny při konvertu na novou posádku pro daný tank. V tomto případě vám velitele vygeneruje systém náhodně a vy můžete změnit jeho jméno, pohlaví a vzhled v jeho osobním záznamu.
Instruktoři jsou rozděleni do tří typů na základě určitých hodnot:
- pokud měl speciální člen posádky jeden nultý perk, bude z něj instruktor třetí třídy;
- pokud měl speciální člen posádky dva nulté perky bude z něj instruktor instruktor druhé třídy;
- instruktoři první třídy budou představeni později s více info.
Na základě aktuálního feedbacku na momentální pravidla při konverzi posádky s nultým perkem nyní zvažujeme i další řešení, která by mohla vzít v úvahu 0-perk do koverze xp.
Zvažujeme také další možnosti stran náhodného přidělení bonusových dovedností u instruktora.
Zvazujte. Toto bola dalsia kradez
Jaký to bude mít dopad na bitvy?
Podle našich výpočtů se vliv nové posádky na hru zvýší 1,5krát ve srovnání se starou posádkou. Dále bude přidána řada situačních dovedností a talentů.
Toto je hlupost na entu. Uz z logiky veci. Kedze su porovnatelne stare a nove skilly tak pri pouziti tretiny nemoze byt vysledok 1.5 krat vacsi. Aj ked je to ciastocne pravda. Tyka sa to vsak iba niektorych parametrov tanku a za urcitych specifickych podmienok. V pripade spravneho buildu sa niektore skilly medzi sebou umocnuju a paramentre tanku sa dokazu docasne vysplhat do neuveritelnych hodnot. V globale je to vsak loz.
Pokud budete mít jakékoli připomínky, náměty, napište nám je do komentářů. Rádi se k nim vrátíme, případně je sepíšeme do dalších článků a zpětné vazby.
Děkujeme.