Doplnění Q+A plánů na příští rok
Otázky a odpovědi s vývojáři. Některé věci jsou shodné s minulém článkem od Mr_Missclik a něco je nové.
..se letos odehrávaly formou videokonference, stejně jako všechny podobné akce poslední dobou. Bohužel to s sebou přináší drobné technické problémy, výpadky a podobně. Přesto vše proběhlo velmi dobře a dozvěděli jsme se spoustu zajímavých věcí. To hlavní velice rychle shrnul svým překladem MrMissclick (Díky!) a na mě už zbyly jen takové drobky a doplnění, která jsem dohledal v ruskojazyčných zdrojích a v originálním záznamu streamu. Tak tady je máte:
Vývojáři slíbili, že se vyrovnají s hráčem, který tvrdí, že nezískal z 200 vánočních krabic ani jeden tier VIII stroj. Prostě nevěří, že je něco takového možné. Hráči na RU serverech nyní sbírají všechny podobné případy a chtějí je vývojářům předat.
Je možné, že se objeví událost, v níž půjde jako platidlo použít vaše přebytečné blueprinty. Pokud se takové řešení zbytečných blueprintů osvědčí, mohla by se akce opakovat nebo dokonce zůstat ve hře trvale. Mimo to se plánuje možnost konverze vašich nepotřebných blueprintů na ty, které se vám hodí.
BattlePass by měl mít v příštím roce tři sezony, jaro, léto a podzim, v zimě bude opět přestávka. Uspořádání BP se zásadně změní. Postup bude složitější, podle všeho by měl být rozdělen v každé sezoně do tří částí. Každá část odpovídá jedné třídě techniky, tedy středním a těžkým tankům a stíhačům tanků. Vybrat si, na který stroj budete chtít hlavní cenu – unikátní 3D styl – budete mít možnost hned začátkem BP, ale dostanete jen základní verzi, na které nebudou viditelné téměř žádné doplňky. Až teprve během postupu BP si budete tyto části stylu odemykat a až teprve po celém průchodu BP se vám styl zobrazí kompletní. Hráč bude mít více možností, co si vybrat jako odměny za postup BP. Body postupu půjdou získávat nejen v náhodných bitvách, ale nově i v hodnocených bitvách, frontové linii, ocelovém lovci a dalších eventech a misích.
Italským středním tankům se nebude přidávat vylepšení jejich dobíjecího mechanismu po vzoru italských tanků těžkých. Střední tanky zůstanou jak jsou. Nabíjecí mechanika italských těžkých tanků možná ještě projde úpravami, spíše ale jenom v uživatelském rozhraní. Důvodem má být lepší pochopitelnost tohoto principu pro hráče.
Odebrání možnosti vozit nabiják se na italských středních tancích výrazně nepodepsalo, stále se hrají v přibližně stejném počtu.
V roce 2021 nás čeká hodně iterací testovacího sandbox serveru. První by měl začít ještě v zimě. Prozatím není známo, v jakém přesně pořadí se budou úpravy testovat. Témata by měla být HE munice, dělostřelectvo a posádka 2.0. Rebalanc premiové munice je prozatím odložen na neurčito.
Plánují se úpravy frontové linie, proto příští rok přijde nejdříve Ocelový Lovec v první polovině roku, a Frontová Linie až později. V Ocelovém Lovci se objeví režim „pozorovatel“, budete moci bitvu sledovat po svém vyřazení. Spolu s plánem zavést v tomto eventu replaye je to skvělý krok proti podvodníkům s odpočty.
Plánuje se přizvat hráče k testování a zhodnocení nových map. Na jejich názor pak bude brán zřetel při dalších úpravách nebo i při rozhodování zda mapu do hry přidat.
Po nerfu kolových vozidel jich přibližně třetina zmizela z bitev a jejich udělené poškození kleslo v průměru asi o 20%. Také přežijí kratší dobu. Další úpravy tedy nejsou v plánu.
Týmové bitvy jako takové se nevrátí, ale uvažuje se o jiném formátu 7 v 7. Uvidí se, jak bude úspěšný a jestli ve hře zůstane.
Tanky vyšších tierů než 10 do hry nepřidají, ale přemýšlejí o nich. Možná ve speciálních režimech, úplně odděleně od náhodných bitev. Jsou určité plány jak přidat určitý pokrok tankové technologie.
Plánované změny posádek 2.0 : Posádka už se nebude skládat z jednotlivých členů, ale stane se jakýmsi vojenským útvarem, bez ohledu na to, kolik členů ji tvoří. Jako celek bude získávat vyšší úrovně. Podle úrovně posádky si pak hráč můžete vybrat bonusy a výhody. V podstatě se jedná o náhradu a doplnění dřívějších skillů a perků, některé odpovídají nynějším, některé jsou úplně nové. Posádku bude možné trénovat až na tři tanky současně a ve všech bude fungovat bez postihu. Plus premiová vozidla navíc, samozřejmě. Posádku bude možné posílit „instruktory“. Do těchto rolí chtějí umístnit současné unikátní ženské členky posádek nebo například tankisty z battlepassu, fotbalového a podobných eventů. Prozatím není známo co se stane s nadbytečnými posádkami pokud jich máte pro daný národ a třídu vozidel více, ani jak budou vývojáři řešit kompenzaci za free XP vložené do jednotlivých členů posádek, nebo ztrátu reálných peněz hráčů vynaložených na přeškolování posádek nebo změny jejich jmen a podob. Vývojáři tvrdí že konverze bude provedena tak aby na ní nikdo nebyl škodný. Vše si budeme moci vyzkoušet na sandbox test serveru.
Byla oznámena změna tvorby čet v klientu hry. Podle dostupných informací to vypadá jen na změnu grafickou, na pohlednější uživatelské rozhraní. Podmínky založení čety, třídy a tiery strojů v četě ani jiné věci by se neměly měnit. Pokud jsem rozuměl správně, budete mít možnost ještě před bitvou „naverbovat“ náhodné spoluhráče do čety a zvolit, jestli budete hrát s hlasovou komunikací nebo bez ní. Systém vám pak přidělí dva hráče s přibližně stejným WG hodnocením jako máte vy. Také se vám přímo v garáži graficky objeví tanky vašich spolučetařů.
Ve hře je přibližně 80 strojů (včetně strojů které nejsou v TOP konfiguraci a používají houfnice „nouzově“) které jsou herně závislé na použití HE munice. Mají být řešené individuálně, aby je rework HE munice zcela nezlikvidoval. Nový systém vypne možnost udělit nepříteli poškození tím že střelíte výbušný granát do stěny či skály vedle něj nebo do země pod něj a udělíte mu poškození díky rozsahu výbuchu. Aby HE munice poškození udělila, bude třeba trefit přímo tank. To se samozřejmě netýká dělostřelectva, ale jen ostatních tříd techniky.
Nejdůležitější věci které nás příští rok čekají – minimálně k vyzkoušení na sandbox test serveru – jsou pěkně vidět v tomto kratším doprovodném vide: