Jaký je francouzský Burák?
„Burák“, jež se objevil v maratonu je v prodej, využiji situace a vydám recenzi v reedici.
Historie
Dle WG a teď cituji „Projekt francouzského tanku, který vyvinula společnost Batignolles-Chåtillon. Vozidlo mělo mít dvoumístnou věž vylepšenou tak, aby pojala 105 mm dělo. Existovalo v podobě plánů.“
Ještě něco málo ke jménu. Francouzské slovo „bourrasque“ je označení pro náhlý, divoký vítr. S dovolením jsem si půjčil z fóra, kde to napsala Sstyx.
Ve hře
Rychle si vozidlo zařadíme a představíme a poté přejdeme k nějakému porovnání. Takže – jedná se o prémiový francouzský stroj na 8. úrovni, i přes vlastnosti připomínající spíše lehký tank je zařazen mezi střední. Tím se dostávám k vozidlům, s kterými jej porovnat.
Jelikož je to dvouranný zásobník, zvolil jsem Škodu T27, Lorr. 40t, Proggetto m.46 a T69. Trochu osvětlím, proč. Nejvíce společného má tank se Škodou a Proggettem, „Lorka“ je další možná varianta z francouzských MT a T69 má s tímto vozidlem společného více, než se může zdát.
Výzbroj tanku tvoří 105 mm s penetrací 190 mm. Tady je to právě porovnatelné s T69, která má ještě o 9 mm méně. Ostatní vozidla jsou na tom o poznání lépe, počínaje „šáde“ přes „taliána“ či „špagetu“ a konče „lorejnou“ s 232 mm. Co je na tomto tanku ale excelentní, je poškození na výstřel. Alfa v tomto případě je 360 bodů. Tady ani druhý francouz s 300 nemá šanci a co teprve ostatní s 240 body.
I přes fakt, že je to jen dvouranka, tak díky výše zmíněnému poškození si drží na „zásobníček“ stejné poškození jako Proggetto a Škodovka, tedy celých 720 HP. Poškození na klip má nejvyšší hodnotu u „Lorrky“, poměrně rychlé přebíjení mu zaručuje i vysoké poškození za minutu, přes 1800 bodů, zde jej překonává jen Ital, hlavně díky nedávnému buffu. U DPM ještě chvilku zůstanu, nejnižší hodnoty má český zástupce a v těsném závěsu za ní se drží legendární Lorr s hodnotami lehce přes 1600.
Dalo by se říci, že doteď se jedná o skvělý, no, řekněme dobrý tank. Kámen úrazu jsou další statistiky děla. Kdy jej ostatní tanky strčí do kapsy, časem zamíření počínaje a depresí konče. Jen rozmíření za pohybu je slušné.
Mobilita tanku, dědictví po lehkých vozidlech. Francouzské tanky jsou všeobecně pohyblivé, respektive mají vysokou míru mobility. Tady si troufám říci, že je to závoďák mezi středními tanky. Rychlost 62 km/h, měrný výkon 22,77 hp/t, „dostatečná“ rychlost otáčení, a vynikající odpory terénu, kde jej překonává jen Proggetto.
Mobilita je samozřejmě vykoupena pancířem. Věž i podvozek jsou papírové a když se vám podaří odrazit, tak to bude jedině od tieru 6 nebo 7, od vozidel vyšších úrovní to bude pouze zázrak. V pancéřování je na tom „nejlépe“ T69, která sem tam i něco odrazí.
Neméně podstatnou vlastností tanku je maskování, tady je to jasné vítězství Bourrasque. Kde jsou hodnoty o ždibec vyšší, než na lehkém B-C 12t a o něco málo nižší než na Evenu. Neplatí to samozřejmě pro hodnoty za pohybu vozidla. Ale bavíme se o středních tancích. Zde prostě nemá konkurenci, i když se tak trochu na buráka dotahuje Škodovka s Lorejnkou, v těsném závěsu za nimi je i T69 a nakonec Proggetto. Tady je vidět druhá část odkazu lehkých tanků.
Přemýšlím, zda jsem něco opomněl. Ano, zapomněl jsem na HP. Tady je to bída, máte k dispozici jen 1250 HP. To je po pancíři a dělu další „Achillova pata“ tanku. Proggetto, když bude správně nakládat se zásobníkem, jste dole. T27, když jednou minete, jste dole, Lorr – ten vás sice na zásobník nedá, ale zbude vám tak málo, že raději zalezete. T69, ten se vás taky bát moc nemusí. Stačí jedna chyba při střelbě a 1 vs 1 s plnými životy jste prakticky nahraní. Pokud potkáte stejný tank, vyhraje ten, kdo vystřelí první.
Závěrečné zhodnocení
Jsem vlastníkem tanku, i když jsem ho nevyjel zadarmo, trochu jsem „zainvestoval“. Rozhodně je to přepadové vozidlo, které může nahradit spotera a dokonce čas od času být i odstřelovač, ale jen čas od času a ještě musíte dlouho čekat než zamíříte. Průbojnost na základní munici je slabá, ale pokud si dáte záležet, je použitelná. Pokud je 190 mm málo, můžete goldit s penetrací 240 mm, ale to už se může prodražit a shazuje to jeden ze smyslů prémiového vozidla, a to je výdělek. Druhým faktorem premiových vozidel je zlepšování posádky, tady by to měla být jasná volba pro vlastníky B-C 25t, kteří nemají Lorr.
Celkově na mne působí tank vyváženě. Dá se s ním zahrát, je zábavný. Až na to dělo, to prostě někdy, nebo dost často potrollí. Vzhledem k množství munice je lepší neplýtvat a doměřovat, a pokud to, byť jen jen trochu, situace dovolí, vybírat si cíle. Hlavně lehce pancéřované. A pokud možno udělat bum, bum a rychle pryč schovat se do krytu ke spojencům, dorážet cíle s pár životy. Prostě „přepadávat“.
Docela mne udivilo nastavení WN8 kdy i při nástřelu cca 1400 se hodnota pohybuje „pouze“ na 1300. Pro srovnání, u Škody je 1400 přibližně na hodnotě 2000 a Proggeto je na necelých 1600 WN8 při nástřelu 1390. Tady si nejsem jist, jestli je nastavení hodnoty WN8 úplně správně. MoE jsem zatím neřešil, teď to každý markuje a až opadne první vlna, budou hodnoty na marky smysluplné.
Dnes na závěr nedám galerii od Kipi, je bohužel zaneprázdněna.