Stream vybavení 2.0

Díky Mr_Missclick přinášíme výtah ze streamu ohledně vybavení 2.0. Tímto mu děkuji.

Pár připomínek na úvod

Pár věcí pro další QA – srovnat hlasitost moderátora a vývojáře. Eek oproti Georgovi docela řval. Taky pořádat to z hotelu, resp. z domova není úplně ideální… a věci jako stabilní internet a dobrý mikrofon by v roce 2020 mohly být samozřejmost. Každých několik vteřin byl zvuk hluchý jenom kvůli tomuhle. Už tak bylo špatně rozumět, protože ta angličtina není úplně nejlepší, ale za to se Georgij omluvil, takže to nechci myslet jako výtku vyloženě.

Níže soupis toho, co zaznělo, pro ty, co nerozumějí, nebo neměli čas to sledovat live, popř. nemají čas koukat na 2h záznam, který bude na YouTube. Nerozděloval jsem, co říkal Georgij a co eek – ten totiž ještě pak na konci řadu otázek zodpověděl sám. Ale většinou jenom stylem možná/nevím, takže to jsem vynechal. Taky jsem vynechal pasáže, kdy Georgij vesměs opakoval to, co se můžeme dočíst v článcích o jednotlivých změnách, co přijdou ve ver. 1.10. Dvě otázky jsem upřímně skoro neodposlouchal, ale pravděpodobně tam nic stěžejního nepadlo.

Vybavení 2.0

Vývojáři jsou s druhou iterací testů vybavení 2.0 spokojení, výsledky jsou o dost lepší než v předchozím testu. Nicméně pořád to není úplně dokonalé – budou se dělat nějaké úpravy v uživatelském rozhraní a drobný rebalanc některých kusů vybavení (nebylo specifikováno jakých). Výčet vybavení, jaký je teď na CT, se už nebude měnit, resp. z něj nebude nic ubývat – jedinou výjimkou, kdy se něco odstraňovalo, tak to byly ty mokré bedny aj., které se sloučily do jednoho kusu vybavení. Podoba systému vybavení 2.0 jako takového je zkrátka finální, až na to zmiňované dolaďování.

Hráči žádají přidanou výbavu dorovnat přidáním slotů, ale k tomu nedojde. Znamenalo by to plošný buff tanků – hráč by si vylepšil jak palebnou sílu, tak mobilitu, tak dohled. A tank by díky tomu byl celkově silnější. Nebo by si nasadil všechny kusy vybavení např. z kategorie palebné síly – vývojáři si jsou vědomi, že hráči upřednostňují DPM a gun handling před vším ostatní. Suma sumárum silnější tank, resp. větší palebná síla = rychleji vyřízený oponent = kratší bitvy, jak uvedl Georgij. Možná někdy v budoucnu přijde bonusový slot, na který bude možné nasadit speciální druhy vybavení, jež budou např. zkracovat cooldown spotřebních doplňků. Ale fakt jen možná.

Zavrhují ale variantu, že by nabiják a ostatní nejpoužívanější kusy vybavení odstranili, a o jejich bonus buffli všechny tanky. Důvod stejný jako u většího počtu slotů – rychlejší bitvy. Ideou je, aby to bylo něco za něco a nedošlo k tomu, že si hráč buffne všechny kategorie charakteristik tanku.

Vylepšenou rádiovou sadu, která prodlužuje dobu spotnutí o 2 vteřiny, berou vývojáři za nejkontroverznější kus výbavy a jsou si vědomi risku – spotting systém je sám o sobě složitý a toto ho ještě více komplikuje. Pokud by tato část vybavení nefungovala podle očekávání, jsou připraveni ji ještě rebalancovat.

Po aktualizaci dostanou hráči 30 demontážních sad, varianty jako demontáž zdarma, poslání veškeré výbavy do skladu aj. byly zavrženy. Nicméně spolu se zavedením nové výbavy přibude i možnost získávat demontážní sady i dál, na nějaké častější bázi… protože teď je prakticky není možné odkudkoli dostat. Také se v budoucnu může změnit poplatek za demontáž – ze zlata na kredity. A také se, opět možná, změní způsob demontáže bonové výbavy (že by to nebylo za bony).

U binokulárního dalekohledu a maskovací sítě byla odebrána možnost přemisťování zdarma z důvodu budoucích úprav v ekonomice – je v plánu možnost přímého prodeje, vybavení by se také mělo častěji dávat jako odměna. A o nic menším důvodem jsou samotní hráči – někteří používají maskovací sítě na těžkých nebo středních tancích ( zkrátka tam, kde se to nehodí ) jenom proto, že je to zdarma, a neobsazují sloty relevantnějšími kusy vybavení. Jednoduše řečeno, cílem je sjednocení systému, aby v nabídce nebyly typy vybavení, vůči kterým je zapotřebí se stavět jinak.

Speciální vybavení na stun není v plánu. Jeho účinky a mechanika se budou řešit zvlášť, při rebalancu SPG.

Doplňující zajímavost: Tanky, které jsou nyní na Supertestu, jsou už balancované podle vybavení 2.0.

Rebalanc tanků

Část hráčů si stěžuje, že komunita není do procesu úprav tanků zapojovaná, to ale Georg odmítá – změny se s předstihem oznamují, už když se dostanou na Supertest, a pak se ještě zkouší na Common Testu. Sice by mohli CT prodloužit, aby se mezi hráče víc dostal, ale pochybuje, že by to vedlo k něčemu rozumnému – uvědomuje si, že CT mají hráči hlavně na zábavu a zkoušení tanků než na testování, takže je zapotřebí to brát s rezervou.

Model kolových vozidel se upravovat nebude. Kdyby k tomu došlo, tak by byly nehratelné, proto volí cestu nerfu dynamiky a maximální rychlosti – cílem je zamezit taktice yolo najet mezi nepřátele – vystřelit – zmizet. Pokud to nebude stačit, přikročí i k dalším nerfům, ale nechtějí to přehnat. Upravování hodnot EBR je pohyb po hodně tenkém ledě – stačí některou vlastnost zhoršit o trošinku více a tank bude rázem nehratelný. Těžko se u něj hledá zlatý střed. Taky je – alespoň pro současnost – zavržená varianta, že by se jejich počet v MM omezil. I když to v rankedech docela funguje, na randomu by to vedlo k prodloužení čekání pro všechny bitvy a všechny hráče.

Jako další větve se s největší pravděpodobností budou vylepšovat tanky z linie E-50M a čínské střední tanky.

Italské střední tanky se nerfují z důvodu, že jejich celkové statistiky se pořád a pořád, každý měsíc zvedají. Je tedy zapotřebí je trochu “vrátit zpátky”, aby to nerostlo i dál. Progetto 65 je prý hrozbou pro rankedy.

Odměnové tanky jako Obj. 279(e), Chieftain nebo Obj. 907 se nebudou nerfovat. Ideou je spíše posouvat ostatní tanky blíže jejich úrovni, než naopak.

Doplňující zajímavost: Při rebalancování tanků se musejí brát v potaz jak lokální statistiky (EU, RU,… servery), tak globální. Na každém regionu hrají hráči úplně jinak, takže i výsledky s jednotlivými tanky se leckdy výrazně liší. Italové jsou ale nadprůměrně efektivní na všech regionech.

Rebalanc munice

Jelikož se nesetkal s velkým ohlasem, dělá se od píky. Nejprve se rebalancují HE granáty a dělostřelecké granáty. Jakmile se hra po tomto rebalancu usadí, tak přijde rebalanc goldové munice. ( Takže to hned tak nečekejme ) Poslední pokus byl pro vývojáře poučením, že nemůžou dělat hodně velkých změn naráz, takže už budou postupovat po malých krůčcích, které proloží vícero testy.

Bony

Mimo rankedy je všude jinde získávání bonů dosti nestálé a nepředvídatelné. Vývojáři chtějí, aby si hráč mohl vypočítat, kolik bonů dokáže získat za určité období ( aby tedy za stejný čas získával pořád cca stejné množství ), a podle toho se zařídil. Proto bude ten limit 50 bonů na týden na každý tier X tank. Hráči, kteří hrají desítky často, by na této změně měli prý vydělat. Není to ale poslední změna, která v tomhle duchu přijde.

Také pravděpodobně budou i speciální styly aj. za bony, ale tohle se bude řešit až poté, co se zajistí možnost pravidelného a předvídatelného přísunu bonů.

Komunikační systém

Vývojáři jsou s jeho novou podobou spokojení. Hráčům to znemožňuje ignorovat minimapu a taky to umožňuje taktizovat i ve spolupráci s cizími hráči –  „i když se k vám přidá jen jeden spojenec, pořád je hra zajímavější“. Akorát ho ještě momentálně dolaďují – zejména ten otravný zvuk, který se na diskuzních fórech ve všech jazycích hojně kritizoval.

Ostatní
  • Drastické úpravy rekrutačního programu se neplánují.
  • Dá se čekat, že i v budoucnu budou eventy omezené na určitou část dne, jinak by se s tím MM nebyl schopen dobře vypořádat.
  • Zálohy na počet bitev – sice nebylo specificky řečeno, jestli se na něco takového můžeme těšit, ale určitě v tomto směru dojde ke změně. Vývojáři si uvědomují, že např. hrát 2 hodiny je trochu moc, takže pak člověk zvažuje, jestli zálohu vůbec pouštět. Což je taky problém, který chtějí řešit. A to ne zkracováním délky záloh.
  • Placení za munici v týmovém výcviku – Neví se, proč to tak je, ale změní se to. Resp. se změní celý systém. Přijde nová možnost, jak si mapy osahat, naučit se na nich hrát. Jen to nebude v brzké době.
  • O několik aktualizací později přijde možnost konvertovat plánky mezi národy. Nějaké možnosti konvertování/prodeje plánků pro ty, kteří mají vše vyzkoumáno, ale nejsou v plánu. Takových hráčů je prý nula nula nic.
  • Možnost za malý poplatek ve zlatě změnit tech-tree tank na prémiový rozhodně nepřijde. V delší budoucnosti je v plánu přidat další úrovně postupu tanku (jako je např. nyní elitní, ale konvert z tech-tree na prémium ne. Změnilo by to zásadně skladbu MM – hráči by jezdili jiné stroje, než jaké jezdí nyní, a taky na jiných tierech.

Pokud to někdo bude chtít zkopírovat a předat dál (spoluhráčům, do nějaké info skupiny, na nějaký článek…) tak klidně můžete, ať jsem se s tím nesepisoval pro 5 lidí max. Uvedení autorství samozřejmě potěší, ale úplně na tom nelpím.


Záznam streamu

Sdílejte na sociálních sítích
5 1 vote
Article Rating
3 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments