Pankov odpovídá
Po velkém streamu s vývojáři má probíhat ještě celá řada menších, komornějších streamů.
První z nich vedl Pavel Sukhanov (na obrázku s kávou) známý spíše v RU komunitě na youtube a dalších platformách pod nickem Amway921, s Antonem Pankovem, produktovým ředitelem World of Tanks (titulní fotografie článku). Rozhovor byl údajně veden v milé, přátelské, takřka domácí atmosféře. Nás však spíše zajímají nějaké novinky a upřesnění předchozích informací. Redakčně upraveno a kráceno, snad bez ztráty původního smyslu.
Kvůli covid-19 poslední tři týdny pracují ti, kteří mohou, z domova. Ve třech hlavních vývojových centrech, Minsku, Kyjevě a Praze, jde vše podle plánu. Dokonce řada zaměstnanců tvrdí, že jejich výkonnost šla nahoru, odpadá cesta do práce, všechna zdržení a podobně, můžete pracovat v klidu doma u počítače ve spodním prádle. Všechny schůzky a jednání probíhají virtuálně. Virus nám pomáhá změnit pohled na některé priority stran vývoje. V těchto časech je lepší zůstávat doma a hrát tanky.
Je otázkou, jak současná situace ovlivní offline události. Jejich pořádání je v ohrožení. Uvidíme, jestli bude Den Tankistů a akce věnované desátému výročí hry v Moskvě, Petrohradu a dalších velkých městech. Uvidíme.
Poslední rok jsem tanky na svém hlavním účtu moc nehrál. Ale mám dva další a na nich hraju častěji. Jeden jsem vytvořil, abych viděl jak vypadá z pohledu nového hráče nový tutoriál, když vyšel. Tam mám 47% vítězství. A druhý tajný, pro klidnou zábavu, tam je 45%. Obecně se cítím uvolněnější na druhých účtech, kde můžu hrát normálně. Vyhnu se tam neustálým dotazům. Zkouším hru bez placení, bez pravidelného příspěvku 500 goldů za den který vývojáři dostávají, chci ji vidět jinak, než očima vývojáře.
Tanky budou žít ještě dlouho. Klidně dalších 10 let. Hráčská základna se aktualizuje, mění. Začínají více hrát mladší, studenti. Přesto nejvíce hrají dospělí, ve věku 25-35 let. Pokud by něco mohlo zničit World of Tanks, jsme to jen my sami, nějaká naše špatná rozhodnutí a chyby.
Kdo na nás nařídil nedávné útoky DDoS, nevíme. Je velmi obtížné najít dodavatele, natož zákazníka. Útoky byly velmi silné, museli jsme hodně investovat do rozvoje naší vlastní anti-DDoS infrastruktury. Hlavní věc je, že se to všechno zastavilo, že jsme se naučili, jak si s tím poradit.
V současné době jsou servery RU určeny pro přibližně 1 milion hráčů online. Teď nemáme s hardwarem problémy.
Amnestie pro hříšníky. To bylo dost špatně pochopeno. Neznamená to, že zrušíme bany všem. Neznamená to, že omilostníme podvodníky a notorické uživatele zakázaných modifikací. A už vůbec nezrušíme bany těm, kteří je dostali po tom velkém streamu. Stále diskutujeme o tom, jak a podle jakých bodů to proběhne. Amnestie bude, ale nejspíše jen pro hráče, kteří se do problémů dostali kvůli hloupostem, vlastní nevědomosti a podobně. Navíc budou pak pod neustálou kontrolou a další šanci už nedostanou. Měli jsme například jednu situaci: příbuzní jednoho zabanovaného hráče z Evropy se k nám obrátili a řekli nám o situaci s jeho zdravotním postižením. Dali mu nějaké mody – nepamatuji si jestli i zakázané – protože je pro něj velmi obtížné zaměřovat, ale chce hru hrát. A co dělat v tomto případě? Otázka morálky není tak jednoduchá.
Práce na dalším WoT Classic probíhají, ale velmi pomalu. Já osobně bych je chtěl urychlit, ale priorita je malá.
Nejčastěji si hráči zakazují mapy Himmelsdorf, Minsk a Ensk. Naopak nejméně Lakeville, Horský Průsmyk a Redshire. Každý měsíc se to ale mění a rozdíly jsou nepatrné. Městské mapy se zakazují více kvůli vyššímu počtu lehkých tanků ve hře.
Moderní tanky, neboli WoT 2.0 jako samostatná hra. Nápad je skvělý a dobrý, ale teď máme tolik práce s hlavním projektem, že ani nemáme čas zvednout hlavy a přemýšlet o něčem takovém.
Množství vystřelené speciální (premiové) munice se velmi různí, například statistika pro 10. tier má rozptyl 5-20%, podle třídy a konkrétního typu techniky. Silně se to liší i ve speciálních herních režimech, v hodnocených nebo klanových bitvách je speciální munice více, na Frontové linii naopak minimum. Jsou tanky které střílí z různých důvodů většinou speciální municí, i naopak na které je tato munice střílena. Nejméně se na 10 tieru střílí „goldy“ z Grille 15, IS-7 a AMX 13 105, naopak nejvíce se speciální munice používá u FV4005, T110E3 a Chieftain T95/FV4201.
Prodej 3D stylů probíhá, ale ne tak, jak bychom si přáli. Na to, jak je to zdlouhavá a náročná práce, že je v podstatě potřeba znovu vytvořit celý nový tank, je výsledek hubenější, než jsme čekali. Jde to dost pomalu, ale časem bychom chtěli 2-3 takové styly pro každý (více používaný) tank ve hře.
Prozatím nepracujeme ani na třetí kampani osobních misí, ani na další části recruit programu. Soustředíme se na Battle Pass, kde řešíme další úpravy, zejména kolem obsahu a ceny.
Zdá se, že velká většina hráčů, kteří žádají o reset účtu, chce začít od nuly kvůli statistikám. Statistika pro ně mnoho znamená. Tady nebudeme dělat nic nového, a nevidíme v tom žádnou zvláštní super hodnotu.
Obnovení bonového obchodu mimo jiné závisí i na tom, kolik mají hráči bonů na účtech.
T-22s za bony? Určitě ne.
Chieftain nepůjde do bonového obchodu, ani na Černý trh, ani nepůjde získat jinak, je to exkluzivní stroj za klanovou kampaň.
Momentálně nemáme žádné plány na návrat Waffentrager auf E 100. Prostě NE!
Děkuji za vaši zpětnou vazbu k Černému Trhu 2020, osobně si vážím vašich tisíců „dislike“ k videu, i když si to samotné video nezasloužilo, protože bylo velmi „cool“. Obecně jsme s černým trhem spokojeni, chápeme nespokojenost se sortimentem. Budeme to brát v úvahu do budoucna. Obecně platí, že koncept je v pohodě. Bude se opakovat.
Úpravy kolových vozidel.
Hlavním cílem je momentálně to, aby poškozené kolo více vozidlo zpomalovalo. Pokud to nepomůže, asi sáhneme na jejich statistiky, pohyblivost a dohled. Uvažujeme za přidělování bodů asistence za poškození jejich kola.
Kolová vozidla hrají mnohem více zkušení dobří hráči s WR kolem 55-60%, než je tomu u jiné techniky. Slabší hráči se na vyšší tiery kolových vozidel nedostávají. Platí tu víc než jinde, že čím lepší hráč, tím lepších výsledků dokáže dosáhnout. Někteří hráči s nimi mají překvapivě vysoký počet bitev.
Procento vítězství kolových vozidel je podle statistik velmi podobné lehkým tankům. Stejně tak doba, po jakou dokáží v bitvě přežít.
Zajímavá fakta o kolových vozidlech:
Jezdí téměř dvakrát rychleji než LT, přesto jeho jízdní dynamika je pouze o 20% lepší.
Poškozují více protivníků v bitvě – o 12% více než LT. Výše poškození je celkově přibližně stejná.
Nejčastěji se srazí se spojeneckými vozidly.