Stream s vývojáři Q a A
Zpracovala jsem pro vás nejzajímavější Q a A ze streamu z vývojáři.
Q: Jak jste vybrali tanky do „sběratelské“ sekce a ti, kteří si je vyjeli, chtějí kompenzaci. – Kompenzace nebude. Pokud hráč má tank delší dobu, mohl s ním hrát. Zkoumali jsme možnosti kompenzací pro dané možnosti (jako 0 odjetých bitev atp) – nikdy jsme neřekli, že to hráči musí honem rychle vyjet, nikdy jsme jim neříkali, že tanky zmizí, říkali jsme, že se pouze převedou do „sběratelské“ sekce. Mimochodem, když byl Sandbox, tak jsme ani nevěděli, že to budou „sběratelské“ tanky. Proto pokud dané tanky někdo vyjel dříve, pak s nimi hrál. Pokud je hráč vyjel, protože se poddal davu, tak ho také má. Když jsme dělali revizi výzkumných stromů, tak jsme přemýšleli jestli si je ve hře ponecháme, nebo je úplně odstraníme. V případě odstranění – ano, zde by kompenzace byla. Pokud jsou dané tanky ale ve hře a nic se neodstraňuje, pak je hráči mohou používat. Pokud bychom chtěli kompenzovat, pak v tuhle chvíli ani nevíme, co dát jako kompenzaci. Pokud bychom chtěli každého kompenzovat, pak zde není žádný férový způsob, jak to udělat. Jak se vybíraly? Jsou to tanky, které se moc nehrají nebo se nehodí do této nové struktury výzkumných stromů. Další důvod, proč jsme se rozhodli pro „sběratelskou“ sekci, je, že je hodně hráčů, kteří tanky sbírají. Odtud to označení „sběratelské“.
Q: Víme, že máme hodně blogů a externích stránek, kteří psali, že je potřeba si dané tanky co nejrychleji vyjet, proč jste takové stránky nesledovali a nemoderovali? – Ohledně spolupráce s blogery atp. se je vždy snažíme upozorňovat na fakta. Pokud je nějaký dotaz, je vždy nejlepší se obrátit na oficiální stránky. Souhlasíme s tím, že komunikace z naší strany nebyla úplně dobrá, ale budeme se snažit, aby byla do budoucna lepší.
Q: Na portále, na YT atp. vycházely informace, že tato vozidla budou jako speciální, posádku nebude třeba přeškolovat. – Posádka se bude přepracovávat, není to hlavní důvod, ale i proto zde bude tato mechanika tak, jak je teď.
Q: Budou se „sběratelské“ tanky upravovat tak, aby byly zajímavější? – Krátká odpověď na to není, protože tyhle tanky budou procházet úpravami v rámci „velkého vyvážení“ také. Nejde tedy zatím o to, že by došlo k balancování kvůli jejich kategorii, ale hlavně proto, že je potřeba vyvážit všechny stroje. Určitě je budeme upravovat jako všechny tanky. Ale pokud jde o to, aby se upravily do speciální kategorii třeba jako klanové, tak to nebudeme dělat prozatím. To ovšem neznamená, že do budoucna nezměníme plány, jako např. že přidáme nějaké další sběratelské tanky. Třeba jako tanky na nízkých tierech, které bychom do hry nedávali, protože v herním ekosystému nepřežijí.
Q: Bude se pro ně měnit gameplay, aby byly zajímavější? – Prozatím se k tomu nijak specificky stavit nebudeme. Teď je na řadě „WoT3“. Hlavní jsou teď tanky, které budou ve výzkumných stromech i nadále.
Q: Mám všechny tanky, plány se konvertují na univerzální, někteří mají problém opačný. Půjde to dát na ruční výběr, abych si vybral, co chci? – Pracujeme na změně systému plánů, chceme dát hráčům na výběr. Ještě je ale brzy na to, abychom o tom mluvili blíže. Prozatím pracujeme s možností, že v prvé řadě si bude moci hráč vybrat to, co potřebuje. Co se týče plánů „do zásob“ – musíme to ještě promyslet.
Q: Sandbox – co jsme vyvodili. – Pokud si vzpomínáte, tak Sandbox měl mnoho updatů, snažili jsme se otestovat co nejvíce mechanik. Bohužel ne vše dopadlo a ne vše se líbilo. Proto jsme z toho vzali to, co bylo dobré a s tím dalším stále pracujeme a upravujeme. Něco se nelíbilo celkově, něco se nelíbilo bodově. Vše jsme vzali, udělali souhrn a přepracováváme.
Q: Proč neuděláte goldovou munici za goldy? – Protože pokud bychom to tak udělali, bude to klasický P2W. Za opravdové peníze si nakoupíš munici, která je lepší než ta klasická ve hře. Teď si si kupuješ lepší munici za stříbro, které si může každý vyjezdit. Proto jsme se přiklonili k variantě, že je potřeba to vyvážit tak, aby se nejednalo o goldovou munici, ale o munici s rozdílnými vlastnosti, které budou více záviset na zkušenostech hráče.
Q: BP – co toto speciální vybavení, bude se prodávat nebo nebude? – Prozatím je první sezona BP, ještě nevíme, jak to vypadá, zda se to bude hráčům líbit, nebude. Bude zájem či ne. Po skončení sezony vezmeme všechna data a vyhodnotíme je. Takže poté uvidíme. Do budoucna je možné, že to vybavení bude nějakým způsobem dostupné. Zatím ale nevíme jak.
Q: Munice, proč se neomezí munice? – Momentálně máme několik verzí, jak munici přepracovat, jedna z toho je, že bude „přednastavený“ soubor munice, řekněme 3 varianty a s tím bude hráč pracovat. Momentálně čekáme na video, kde bude rozebráno několik možností.
Q: Stun od artyn – je nutný ve hře? Stun na spojencích – co s tím? – Prozatím stun nezmizí ze hry. Ohledně stunu na spojencích uvidíme.
Q: Kolová vozidla a MM. – Budeme je upravovat, přesněji nerf. Určitě se hodláme podívat na to, když jde výstřel do koleček a poškození je zádné nebo minimální. Bude to v průběhu tohoto roku – nejspíše. Vzhledem ke karanténě a situaci ve světě to není konečný termín. Změna MM počítá s tím, že je potřeba omezit počet LT na tým, což testujeme v Hodnocených bitvách. Nejdříve si musíme ověřit, že LT MM nebude porušen. Stále to ale nezaručuje zatím to, že v jednom týmu bude EBR a v druhém ne.
Q: První tanky u kterých se vrhneme na úpravu jsou – IS4, E100, E5?, ? – Ve druhé vlně půjdou větve na E50, a následně další konkrétní tanky (T69). Vše bude na Sandboxu. Vln bude více, ale nejdříve se budeme věnovat těm starším. Doufáme, že se to povede ještě tento rok.
Q: Bude nějaká změna hodnocených bitev? Třeba podle tieru? – Myslíte jako v lodích? Je to možné, sledujeme to, projednáváme to.
Q: Mapy a vysoké tiery. – Není problém, aby se mapy upravily podle velikostí pro některé tiery. Proč některé mapy neodstraníme z rotace pro vysoké tiery? Protože pak si hráči stěžují, že dostávají pořád ty stejné mapy.
Q: Ban na mapy, proč to není pro všechny režimy? – Obáváme se, aby pak nedošlo k tomu, že se nesloží bitvy pro dané mapy.
Q:Chceme upravit vybavení tanků, máme několik typů stejného vybavení pro různé tanky. – Co plánujeme udělat je, že „označíme“ sloty. Například: první slot bude pro vybavení, které je spojené se střelbou, druhý slot bude pro vybavení, který je ochranné vybavení a třetí pro maskování. Takže pokud použijete sloty správně pro daný tank, jejich bonus vyroste. Vše se bude testovat na Sandboxu (první bude cca v létě). Příklad: Máme vybavení „maskování“ a my chceme udělat element na maskování, který bude dávat bonus pro LT – bude dostupné hlavně pro LT. Na Sandboxu bude hlavně mechanika pro dynamiku. Např. Maus a 50B budou mít rozdílné schémata slotů. Vše bude přizpůsobeno tankům. Samozřejmě platí, že všechno vybavení bude dostupné pro všechny tanky, ale pokud si zvolíš to, co je doporučeno sloty, pak dostaneš bonus. Žádné postihy za jiné vybavení nebudou. Doplníme nové vybavení, nic nebudeme odstraňovat, maximálně to upravíme.
Q: Posádka: – Na Sandboxu se objeví nová věc, řekněme, že se bude jmenovat „tankové rozdělení“ nebo „tankové schéma“, v němž se budou nacházet 4 členové posádky. Každá taková posádka se může naučit specializace na několik tanků – 1 posádka může být specializovaná na 4 tanky max a musí být ze stejné střídy a národu. Pro prémiové stroje to bude stejné jako teď. Např. ruské ST – 4 členové posádky, všichni mají nějakou svou úroveň, která určí, kolik skillu se může daný člen naučit. Takže tato posádka se může naučit ovládat 4 tanky z linie ST. Celkově posádka projde reworkem, bude více úrovní na perku, změní se potřebné xp, rozšíří se perky. Každá linie ze specializace vám otevře další 2 perky. Perky se budou upravovat a měnit, některé budou podobné jako jsou teď, přijdou „intuitivní perky“. .
Q: Kompenzace posádky: Vychází to tak, že velitelé „týmu“ mají hlavní perky a ostatní umocňují jeho potenciální růst. – Příklad hra Divinity Original Sin: Máte hlavní postavu a ta si může obléci 4 věci – Helmu (bonus k chytrosti), pancíř (bonus k síle), kalhoty (bonus k rychlosti) a boty (bonus k uhýbání). Oblečení jsou ty 4 členové posádky.
Klanové aktivity: brzy budou mise, které se budou dát plnit i v klanových aktivitách. V budoucnu dojde ke změnám dalším.
Proč se tak aktivně „doplňuje“ tier IX? – Prozatím se zdržím odpovědi, ale máme dobrý důvod.
WoT Classic: Pracujeme na tom.
Q: Halloween mod? Letos přijde do hry. Bitvy vypadají hodně dobře.
Q: Spoiler: Pracujeme na komunikaci týmu v bitvě.
Q: Jak vybíráte tanky, pro které děláte 3D styly? – Vybíráme je dle více faktorů, jako například oblíbenost, počet bitev, počet těchto tanku v garáži atp.
Jedná o mé osobní postřehy, na oficiální informace je potřeba si počkat, až to budou na webu WG.