Věřte nevěřte
Dnes bych rád napsal něco, o čem váhám prohlásit, že je to reálné.
Jedná se o sérii dvou videí jinak velmi dobře informovaného ruskojazyčného youtube kanálu. Co mě zaujalo natolik, abych vás s obsahem videí zkusil seznámit?
Operace „Expanze“
Zábavný „for-fun“ herní režim, který má být podle autorů plánovaný jako aprílový event na rok 2021. Nezní to moc důvěryhodně, což? Tak to dnes vezmeme jako odpočinkové čtení, třeba si za rok a půl na tenhle článek vzpomenete.
Připusťme ale na chvíli, že budeme tuhle informaci brát vážně. O co tedy jde? Vesmírné „tankové“ bitvy, se zapojením získávání surovin pomocí obrovských „harvesterů“ na planetách v klanové globální variantě eventu. Jakási obdoba vlaku se zásobami během některých klanových kampaní. Trošku bláznivé, nicméně autoři tuto myšlenku rozvádějí dál. Dokonce až k možnosti, že se harvester dokonce fyzicky pohybuje po mapě a bude možné jej přes olbřímí množství jeho HP i zničit. S patřičnou odměnou a odznáčkem pro toho, kdo to dokázal. Také jste si vzpomněli na halloween event s leviathanem? Ano, v podstatě vše, o čem ve videu mluví, už v některé hře Wargaming v nějaké obdobě měl.
Dále se mluví o třech druzích map, pouštní, měsíční a vulkanické. Velmi zajímavou myšlenkou je variabilnost map, kdy na jednom základu se náhodně na mapě mohou vyskytovat různé objekty, skály, vraky, harvestery, navíc jde mapa obzvláštnit barevným filtrem osvětlení. Takto jde získat poměrně velké množství variant bez nutnosti vytvářet každou zvlášť v její finální verzi. Počasí sice prozatím ve hře nemáme a ani pro nejbližší dobu se neplánuje jeho přidání, to ale autorům videa nebrání teoretizovat o písečných bouřích, které by rapidně snížily dohled a nebo bouřích magnetických, které by „vypnuly“ rádiovou komunikaci a tedy minimapu. Tohle všechno má zaručit vysokou variabilitu hry a tedy to že se hráčům tento hypotetický herní režim rychle neomrzí.
V druhém videu myšlenku dále rozvádí. Jako podkres zvolili záznam hry World of Warplanes, tedy Wargamingovská letadýlka, zřejmě jako důkaz toho, že i technologie válčení v trojrozměrném prostoru není nereálná, stačí si ji pro event z letadel „vypůjčit“. V rámci odpovědí na dotazy pod prvním videem upřesňují režim hry na boj 15 vs 15 nebo 10 vs 10 hráčů, zmiňují systém klanů, bojových misí a osobních odměn za ně, a přítomnost jakési arény pro hráče, kteří hrají sólo a klan pro ně nemá smysl. Bezesporu zajímavá je zmínka o potřebě cca 10 měsíců práce na vývoji běžných zábavných režimů – pokud by někdo měl podrobnější informace o minulých eventech, mohl by tento bod potvrdit nebo vyvrátit.
Plánování eventu jde dokonce tak daleko, že mluví o jeho monetizaci přes 2D a 3D unikátní kamuflážní styly, nápisy, emblémy, unikátní členy posádek a podobně.
Dále opouští pozemní bitvy na planetách a věnují se těm vesmírným, leteckým. V jejich představě je vesmírná mapa ve tvaru krychle s naprosto volnou možností pohybu uvnitř. Zmiňují některé principy, které by pro tento účel šly použít právě z letadel. Mluví o radaru a jeho dosahu. Jednou z nejzajímavějších částí videí je rozebírání jednotlivých typů dostupné techniky. Jmenují tu rychlé a pohyblivé stíhače v herní roli lehkých tanků, s malým poškozením na výstřel, ale vysokou rychlostí palby, inspirovaných T-2 light tankem. Vzorem pro bitevníky mají být francouzské tanky, popusťte uzdu fantazii a představte si kombinaci AMX ELC a (ve hře) nechvalně proslulé „kachny“ AMX-40, to vše ve vesmírném sci-fi kabátku. Jako další třídu uvádějí dreadnought, tedy cosi jako bitevní loď s velkým dělem a odolností, kde inspirací měla být kombinace sovětského čtyřpásáku Obj.279 a americké T-95. BatChat.25t byl pro změnu vzorem pro třídu křižníků včetně zbraně se zásobníkem, sice méně odolné ale schopné vyprodukovat v krátkém čase velké poškození. Poslední třídou jmenují cosi jako dělové čluny, obdobu dělostřelectva, se schopností udělit menší poškození, ale zato ve velkém prostoru najednou.
Mají to, pánové, pěkně vymyšlené. Až v závěru druhého videa totiž uvádí, že se jedná o jejich nápady, a vše byla jen fikce. Nebo ne?