Buď dobrý!
Vijo, napiš pozitivní článek, řekl Doktor!
Ale kde začít? A čím?
Možná vzpomínkou na dětství, na učitelku chemie na základní škole. Ta, když žák řekl něco, co se jí tak úplně nelíbilo, říkávala: „Zkus to znovu a lépe.“ Takže ano, bude to druhý pozitivnější pokus o zamyšlení nad chystanými novinkami pro rok 2020. Druhá věc, co by se na úvod hodila, mě napadla, když jsem se rozhlížel, co budu dělat mimo hraní tanků přes vánoční svátky. Předělávám a opravuju baráček po rodičích. Těch oprav a úprav potřebuje dost. Pustil jsem se do spousty věcí a prozatím to vypadá neutěšeně. Pár věcí je hotových, pár tak napůl, spoustu jsem toho rozvrtal. Spousta práce přede mnou, spousta nepořádku všude kolem mě, Bůh ví, jak to celý dopadne, ale tak nějak to funguje a pomalu se to posouvá dopředu. Holt rekonstrukce za pochodu. Baráček bude jednou vypadat o dost jinak než kdysi. A najednou mě napadlo, že je to vcelku dobrej příměr k tomu, co se vývojáři snaží dělat s hrou. A v jaký fázi se ta jejich rekonstrukce nachází.
Takže se na to budu zkoušet dívat jako na rekonstrukci, a zkusím nevidět jen ty věci, který byly pěkný a najednou musí pryč. Protože se do nového stylu prostě nehodí.
Začnu pěkně popořadě.
Desáté výročí a plánované eventy. Jakékoliv zpestření hry může přitáhnout další hráče nebo vrátit zpět ty, kteří odešli. A pokud se splní to, co je popsané v článku na WG webu, vybere si nějaký event nebo akci snad opravdu každý. Totéž platí o odměnách a oceněních. Tanky jsou hra založená na masovosti, čím více hráčů, tím lépe. Bez velkého počtu hráčů celý koncept nebude fungovat, takže cokoliv, co hojnou účast podpoří, je pozitivní věc.
Pak tu máme balanc, posádky a vybavení.
A naprosto upřímě – ano, s naprostou většinou věcí, kterých se rekonstrukce týká, už opravdu chtělo něco udělat. A mám radost, že se do toho vývojáři konečně pustili, nebo chtějí pustit. U posádek bohužel stále cítím mnoho hořkosti. Každému, kdo se hře delší dobu věnuje, je jasné, že schopnosti posádek by si pozornost vývojářů zasloužily. Těch žádaných je omezený sortiment, a zatímco velitel neví, co se učit dřív, nabíječ už nemá co dělat. Při první zmínce o změnách posádek jsem z toho měl nefalšovanou radost, myslel jsem si, že prostě přepracují stávající schopnosti, těm opomíjeným přidají na atraktivitě a přidají další. Taková věc by se mi ohromně líbila. Obzvlášť kdyby třeba byla spojená s resetem schopností (ideálně nepovinným a zdarma), aby se staré posádky mohly bez komplikací přizpůsobit novým podmínkám. Až tak radikální krok, s jakým vývojáři přišli, jsem nečekal. Co k tomu dodat pozitivního? Snad příjemě překvapí. Nebo: žádná kaše se nejí tak horká, jak se uvaří. Nakonec uvidíme, jestli se celá záležitost nezadrhne na stejné věci jako úpravy premiové munice nebo (ne)blahé paměti Rubicon (pro připomenutí obsahoval mj. emblémy a nápisy spojené s bonusem v bitvě) – tedy na tom, že do posádek i jejich vzhledů mnoho hráčů investovalo goldy, tedy reálné peníze, a tak radikální změnou by o svou investici přišli.
Stran vybavení platí asi to samé jako u schopností posádek.
Je fajn, že zkusí posunout jej někam dál. Tady ze svého konzervativního pohledu nevidím žádné překážky. Vybavení zůstane vybavením a i kdyby si vzali inspiraci z WG letadýlek, kde je nutné poměrně velkým počtem bitev bez výbavy nejprve odemknout slot pro vybavení a pak jej dlouho a draze vylepšovat, tak bych to nějak přežil. Konečně k nabijáku nebo ventilaci nemám takový vztah jako k majoru Vogelsangovi, veliteli posádky, která mě provází celou dobu hraní. O majora a jeho posádku přijít nechci, zatímco nějaká vylepšená optika je pro mě lehce postradatelná.
Vybalancování si velká spousta tanků zaslouží, to rozhodně ano.
Budu tedy v rámci pozitivní nálady článku držet vývojářům palec, ať mají šťastnou ruku a bystré oko a ať jejich čísla hovoří jasně. A i když si myslím, že je lepší případné námitky podat včas, s konečným soudem si počkám až na konkrétní údaje. On ten sandbox je přeci jen sandbox, něco napoví, ale nejde ho brát jako konečnou verzi. A to, že když jsem na tom posledním sandboxu vyjel s čerstvě vyexpenou E-50 a v plný rychlosti mě francouzská tier 7 artynka flákla za 470 asi vteřinu po tom, co jsem se spotnul, byla prostě jen hloupá náhoda…
Frontová linie i Ocelový lovec
Mě ty to eventy prostě bavily, na téhle části původního článku už toho asi moc nevylepším. Pokud se podaří doladit detaily, užiji si oba eventy ještě víc. A že mi nějak nevyhovovalo válčení PvE v podání WG? Inu, každý si najde, co ho baví a každého nemusí povinně bavit vše. Konečně pokud jsem pozoroval správně, nouzí o hráče PvE režim nijak výrazně netrpěl. Takže nechám PvE těm hráčům, které baví a sám si zábavu najdu jinde.
Toho, co by se mi ve hře líbilo, by bylo docela dost. Sice často píšu, že mým osobním ideálem by byla verze 0.9.17 bez artyn, ale popravdě – pár věcí z novějších aktualizací by mi tam asi chybělo.
A když jsem začal tou rekonstrukcí – občas se prostě musím smířit s tím, že v koupelně budou obklady, který se mi zrovna moc nelíbí, nebo mi přijdou nepraktický. Ženě se líbí, tak tam budou – ona je u nás hlavní map-designer 🙂
Líbí se vám takováhle reakce na novinky 2020 víc, než ta předchozí?