Sága Panzerkampf pokračuje
O kontroverzích ohledně hry Panzerkampf jsme nedávno psali. Pokud situaci nesledujete, osobně doporučuji si odkazovaný článek přečíst. Přes velmi tvrdou kritiku byl velmi pozitivně přijat, za což jsme v celé redakci vděční. Dnes se podíváme na to, co nového se od poslední aktualizace stalo.
Poslední aktualizace: 11.12.2024 – 11:30
Nedávný vývoj situace
Reakce na články
Dne 9.12. streamer marty_vole vyzval vývojáře hry e-mailem, jehož obsah sdílel i se svými diváky, k vysvětlení aktuální situace. Vývojářům dal šanci odpovědět na oficiálním streamu nebo e-mailovou korespondencí, k čemuž (naprosto nečekaně) nedošlo. Na platformách hry se ale vývojáři nechali slyšet, že se na dotaz serveru Spite k situaci vyjádří. Tak také v odpoledních hodinách následujícího dne učinili. Vyjádření je dostupné v celém, nepozměněném znění na tomto odkazu. V tomto vyjádření jednatel firmy Krieg Games s.r.o. Marek Petkov mimo jiné uvádí, že společnost provedla interní opatření pro zlepšení úrovně komunikace s hráči.
Streamer na oficiálním Twitch kanále hry uvedl, že první aktualizace Panzerkampfu vyjde již 13.12.. Dále zmínil, že přinese podporu dynamického času pro všechny mapy ve hře. Meďas dále uvedl, že v rámci beta verzí budou aktualizace hry přicházet na týdenní bázi, zatímco po vydání plné verze budou vydávány měsíčně.
Původ assetů ve hře
Komunitě okolo hry se postupně daří odkrývat nové zdroje assetů, které hra využívá. V minulém článku jsme informovali o několika tancích, k jejichž koupi se vývojáři následně i přiznali na platformách hry. Ve stejné zprávě také utvrdili tazatele, že mimo mapy jsou všechny data ohledně hry unikátní. Komunita toto tvrzení velmi rychle vyvrátila, vzhledem k existenci hry WAR ONLINE: Tanks vs Gunships, z níž se symboly mimo jiné objevily i v kódu Panzerkampf. Podívejte se na porovnání UI níže a udělejte si názor sami:
Zabezpečení hry
Přestože vývojáři tvrdí, že hra je maximálně zabezpečená, že síťový protokol je ověřen časem, že klient neobstarává nic důležitého a již čtyři dny od plného vydání zde máme první modifikace, které hru jednoznačně zjednodušují. Hra totiž mnohé věci počítá na straně klienta a server jí slepě věří. Nutno zdůraznit, že změny tohoto rázu se projevují nejen na straně klienta, ale opravdu fungují i v online hrách.
Ve spolupráci s anonymním vývojářem jsme identifikovali hlavní zranitelnosti v kódu hry:
- Možnost ovlivnění matchmakingu (vynucení MM tieru) – GameNetManager::GetDifficulty
- Možnost úpravy dohledu – konstruktory jednotlivých tanků
Vyjádření Martyho
V úterý 10.12. se streamer marty_vole své komunitě omluvil za svou propagaci hry. Uvedl také, že se hrou si již nepřeje mít nic společného. Dále v reakci na aktuální situaci zprivatizoval původní video z roku 2023, ve kterém hru představoval. Video bylo neveřejné již od začátku kauzy, ale po jeho využití na webu Panzernet, kde bylo (bez Martyho vědomí) prezentováno jako recenze hry, jej Marty kompletně znepřístupnil. Komunita streamera omluvu přijala velmi kladně.
Video můžete nalézt zde:
Na závěr
Hra s vývojem pokračuje, a kauza již na veřejnosti pomalu opadá. Mohu-li doporučit nějaké další čtení na toto téma, zvažte oba články na serveru Spite.cz – zde a zde. Situaci budeme nadále sledovat, neočekáváme ale žádné drastické převraty.
Je jen otázkou času jak se hra vyvine a zda-li i po této kauze zaujme nějaké širší publikum. Aktuálně ale hra slouží pouze jako odstrašující případ pro jakékoliv PR oddělení. Řada hráčů také zmiňuje, že Panzerkampf je naučil opět mít rád Wargaming, který se i přes některé diskutabilní rozhodnutí k hráčům chová daleko lépe.
Nakonec je asi záhodno říct, že minimálně na našem rybníčku to budou mít budoucí nezávislé české hry velmi těžké a to právě kvůli špatné reputaci, kterou Panzerkampf utržil v prvních pár dnech po vydání.