Supertest: ST-66
Supertestem se prohání nový sovětský tank ST-66.
Supertestem se prohání nový sovětský střední tank osmé úrovně. Při pohledu z boku vynikne nové uspořádání pásů.
Historické pozadí:
Vývoj předběžného návrhu NST (nový střední tank) byl zahájen v roce 1966. Jedním z rysů projektu byl čtyřokruhový podvozek s pohonem pro každý okruh. Hydraulický převod posuvu umožňoval regulovat množství výkonu přenášeného na každý pás. Tank skončil už ve fázi výkresů.
ST-66 je sovětský střední tank VIII. úrovně. Také má úctyhodný čelní pancíř: nominální hodnota tloušťky pancíře je 250 mm na věži a 120 mm na korbě. Efektivní hodnoty jsou mnohem vyšší, protože pláty pancíře jsou zkosené. Díky svému slušnému pancíři není tank rychlý, ale má dostatečnou pohyblivost (základní maximální rychlost jízdy vpřed činí 50 km/h).
ST-66 je vybaven 100mm dělem, které způsobuje průměrné poškození v hodnotě 300 bodů. Dělo má dobrý základní čas zaměření (2,1 sekundy) a standardní a speciální granáty mají slušnou průbojnost pancíře. Maximální úhel sklápění děla nepatří mezi ty nejlepší (-6°), což je pro sovětské tanky celkem typické. Základní doba nabíjení je 8,2 sekundy, což tanku zajišťuje úctyhodné poškození za minutu.
ST-66
Výdrž: 1 250 HP
Pancíř korby: 120/60/45
Pancíř věže: 250/100/60
Dohled: 370 m
Dosah rádia: 850 m
Palebná síla:
Poškození: 300/300/400 HP
Průbojnost: 217/290/50 mm
Úsťová rychlost: 1 180/840/840 m/s
Doba nabíjení: 8,2 s
Čas zaměření: 2,1 s
Rozptyl na 100 m: 0,37
Deprese/elevace: -6/15 °
Munice: 40 ks
Pohyblivost:
Max. Rychlost vpřed/vzad: 50/-16
Poměr výkon/hmotnost: 18 hp/t
Otáčení podvozku: 40 °/s
Rotace věže: 35 °/s
Posádka: velitel, řidič, střelec, nabíječ.
Zaujal vás svými pásy? Chtěli byste ho mít v garáži?