Supertest: Type 68
Na Supertest vyjíždí další japonský těžký tank z plánované větve: Type 68
Na bojiště Supertestu vyrazil další japonský těžký tank: Type 68, tank deváté úrovně. Stejně jako jeho bráška z vrcholku stromu disponuje mechanikou ochlazování děla. Bude jen na nás, hráčích, jestli budeme využívat vyšší rychlost střelby s nižší přesností nebo jestli využijeme raději přesnější dělo.
Stejně jako jeho větší bráška má také hůře pancéřovanou korbu (80/70/30), kterou ale bude moci ukrývat v terénních nerovnostech, protože může využívat hydropneumatický podvozek s jehož pomocí dosahuje zajímavých hodnot deprese a elevace děla (-8/20). Věž vzhledem k pancéřování nějakou tu ránu odrazí (300/80/40).
Dělo s průbojností 250, resp. 311 mm u prémiového granátu dokáže způsobit poškození 2 400 HP za minutu, ovšem jen tehdy, pokud nebudete čekat na ochlazení, které potřebuje o 4 sekundy déle než nabíjení. Daní za vyšší přesnost je tedy snížení poškození za minutu.
Vlastnosti tanku s posádkou vycvičenou na 100%:
Třída: HT-9, Japonsko, stromový
Výdrž: 1 950 HP
Výkon motoru: 1 000 HP
Hmotnost: 59 t
Výkon na tunu: 16,9 hp/t
Maximální rychlost vpřed/vzad: 35/– 14 km/h
Rychlost otáčení podvozku: 30 °/s
Rychlost otáčení věže: 35 °/s
Dohled: 390 m
Dosah rádiového signálu: 750 m
Pancéřování trupu: 80/70/30 mm
Pancéřování věže: 300/80/40 mm
Poškození: 400/400/515 HP
Penetrace: 250/311/60 mm
Rychlost střelby: 6 ran/min
Průměrné poškození za minutu: 2 400 HP
Doba nabití: 10 s
Doba ochlazení: 14 s
Rozptyl na 100 m: 0,42 / 0,28*
Doba zaměření: 2,2 s
Deprese/elevace děla: -8/+20 °
Čtyřčlennou posádku tvoří: velitel, střelec, řidič-mechanik a nabíječ.
* – lepší hodnotu rozptylu zapříčiňuje mechanika chlazení
Jen pro zajímavost uvádím srovnání parametrů věže u IX a X: 300/80/40 vs. 270/140/50. Takže dle údajů WG je čelní pancíř devítky silnější než u desítky. Další zajímavostí je fakt, že posádky u obou tanků jsou čtyřčlenné, ale devítka má nabíječe, kdežto desítka radistu. Uvidíme, jestli se jedná o záměr nebo o opomenutí.