Pokec s vývojáři
Docela zajímavá témata
Tentokrát nešlo o oficiální každoroční „Stream roku“.
Povídání mělo mnohem méně formální podobu, a během několika hodin zazněly i odpovědi na otázky z chatu, což nebývá zvykem. Podle názvu „Lesta Developers Visiting Granny“ se ani nemělo jednat o povídání s vývojáři WarGamingu, ale s jejich „neoficiální pobočkou, s níž nemají nic společného“ – Lesta studio, působící v Rusku a Bělorusku.
Na otázky odpovídali Andrej Lysak, produktový ředitel MT a bývalý ředitel vývoje pro WoWS, Anton Butrimov, bývalý hlavní designer systému, Vladimir Grisyuk aka kreativní producent, dříve pracoval na vyvážení lodi ve WoWS, a Boris (?), dříve pracoval na WoWS. Všechny odpovědi se týkají výhradně RU regionu, tak je prosím berte s rezervou. Přeloženo podle nejlepšího vědomí a svědomí, kráceno a upraveno, snad bez ztráty smyslu. Podle mě nejzajímavější části jsem si dovolil zvýraznit tučným písmem.
Hráči v současnosti nemají příliš důvodů se ke hře vracet.
Ve hře ubylo hráčů hrajících pod vlivem alkoholu. Celkově se zaměření hráčů výrazně posunulo k soutěživosti.
Chceme se na soutěživost zaměřit, včetně neformálnějších věcí a různých herních režimů. Chceme o dost jednodušší a příjemnější návrat hráčů zpět do hry. Pomůže to i úplně novým hráčům. Je velmi těžké vrátit se po delší pauze do hry, mnoho věcí vracející se hráči těžko pochopí.
Už pracujeme na nové větvi tanků pro rok 2024. Základ trvá cca 8 měsíců.
V aktualizaci 1.19.1 odstraníme některá prémiová vozidla z premium shopu, protože nevyhovují vyvážení v bitvách, nebo je jich v bitvách příliš. Například dominance ELC EVEN 90 na tieru 8. (premium shop LESTA obsahuje jiná vozidla než EU poznámka redakce)
Trade-In v našem kalendáři plánujeme, ale ne v blízké budoucnosti.
Určitě revidujeme podmínky současných osobních misí.
Otázka je, kdy, ale určitě ne v další aktualizaci.
Tvorba a zaměstnanci
Dnes nám ve World of Tanks velmi chybí zaměstnanci ve všech oblastech. Ze starého týmu zůstalo nějaké jádro, ale abychom na hře pracovali ve správném objemu a se správnou rychlostí, nám velmi chybí lidé. Zaměstnance velmi aktivně nabíráme, ale zatím tento problém není vyřešen.
Předběžný přístup testerů pro nová vozidla je skvělá věc (mluvíme o plně dokončených tancích).
Je téměř nemožné úplně přepsat hru, aby bylo možné jí přenést na jiný engine, například Unreal. Je to stejné jako vytvořit novou hru.
Mody
Právě teď připravujeme oficiální Modpack pro World of Tanks (podobný tomu, co je ve WoWS). Půjde o plnohodnotnou ModStation. ModStation je program, který obsahuje obrovské množství existujících modů, které můžete povolit, spustit hru, nakonfigurovat a všechno bude fungovat. Žádné mikroaktualizace mody neovlivní. A i když micropatch něco rozbije, program sám vše opraví, aktualizuje a nainstaluje. Nemusíte nic kopírovat a trávit nad tím čas. Také tento modpack (ModStation) může obsahovat unikátní, námi vyvinuté věci, které nemůžeme do hry plně přidat, protože neprojdou výkonnostním testováním (fungují správně jen na silnějších PC) nebo tyto věci mohou zvýšit MCT (minimální systémové požadavky), například: animace objektů na tanku, prohlížení pancíře v hangáru a další věci.
Stále máme lidi, kteří hrají s rozlišením 800×600.
Podpora
Podpora je nyní silně zahlcena, byly dny, kdy počet řešených incidentů dosáhl téměř sto tisíc, částečně to způsobil převod účtů RU/EU a tím, že si hráči nepamatují heslo ze svého účtu / mailu. Neaktualizujte váš ticket, při aktualizaci je zařazen zpět na konec fronty, určitě dostanete odpověď, ale ne hned.
Létající tanky se zatím neplánují, ale ve skutečnosti existovaly prototypy.
Vzdalujeme se od historie.
Dodržování historičnosti ve formátu arkádové hry je kravina, není to simulace. Důležitější je pocit ze hry. Je důležité, aby byly tanky realistické, abyste to cítili, věřili tomu. Spousta věcí, pokud je uděláme historické, prostě nebudou hratelné.
Na přidání tierů 11-12 je příliš brzy.
Mapy
Výběr mapy pro bitvu hráčem rozhodně nebude. Nebudete tomu věřit, ale Himmelsdorf a Ensk jsou nejvíce banované mapy. Hráči mají rádi otevřené mapy.
Určitě chceme něco udělat s klany. Jejich výhody jsou příliš silné. Díky klanovým zdrojům hráči dost rychle zkoumají nový herní obsah, mají velkou výhodu ve výdělcích kreditů, atd. Klany jsou teď víc o ekonomice než o hře. Dříve to bylo naopak a to chceme vrátit. Zatím nevíme, kdy.
Chystáme se vrátit staré stažené mapy.
Zajímavý fakt: jakmile vyjde jakákoliv nová mapa, okamžitě se dostane do TOP zakázaných. Běžný hráč prostě novou mapu zakáže, neví, co na ní má dělat. Navzdory tomu je potřeba mapy opravdu přidávat. Je to zásadní pro hru jako celek.
4 značky MoE na hlavni (100%) plánujeme.
Systémy
Podpora pro Mac OS (a Linux) je velmi drahá, a proto byla ukončena. Na Macech nebylo ani 1000 hráčů.
Z marketingového hlediska je mnohem levnější přivést zpět hráče, který přestal hrát, než si pořídit nového. Asi sedmi- až osminásobně. A také je levnější takového hráče u hry udržet.
Jako studio Lesta Games máme v plánech nové hry. Nemůžete žít z jedné, když ustrneme na místě, zanikneme.
Můžeme změnit výkonnostní charakteristiky prémiových vozidel. Například ve WoWS se parametry premiáků měnily. Fyzicky i právně můžeme. Wargamingu v tom bránila legislativa některých zemí, neumožňovala zhoršování vlastností nabytého majetku. V Ruské federaci/Bělorusku žádná taková legislativa neexistuje. Můžeme nerfovat prémiová vozidla, ale to bude hráči velmi špatně přijato. Určitě se zamyslíme nad tím, co s prémiáky. Pokud porovnáváme statistiky starých a nových strojů, tak zjistíme, že jsou prémiové tanky nerfovány každou aktualizací, každou novou linií tanků s lepšími parametry. Tím se ve srovnání s nimi výkonnostní charakteristiky prémiových tanků znehodnocují.
Pokud přijde nějaký nerf premiového vozidla, určitě nabídneme nějakou mechaniku náhrady, třeba goldy, jako se dříve stalo u T26E4 SuperPershing. (pozn.VijaCZ: Premiová KV-2, která doteď brečela v koutě po brutálním nerfu její primární HE munice, si významně odkašlala…) Vrácení peněz nepřichází v úvahu. Pokud změníme výkonnostní charakteristiky prémiových vozidel, je podle našeho názoru jedinou možností, jak se vyhnout naštvání hráčů, dát jim možnost vyměnit taková prémiová vozidla za goldy, v určitém časovém termínu, například během několika aktualizací.
Posádka 2.0 – co se s ní stane v roce 2023?
Samotný koncept posádky 2.0 je správný. Prostě to celé smazat a vytvořit úplně znovu je nemožné. Bylo v tom několik dobrých věcí, a některé věci tam byly upřímně řečeno špatně. Pokud nepřijde celá Posádka 2.0, určitě přidáme alespoň nějaké opravy / doplňky, v některé budoucí aktualizaci (například během roku), možná po částech. Vezmeme to nejlepší a přidáme to do hry, například jako jsme přidali „žárovku“ pro všechny. Úpravy budou postupné.
S obtisky a dalšími prvky přizpůsobení, které jsou kumulativní je teď spousta nepříjemností, kromě toho, že se hromadí, tak mají šíleně nepohodlné rozhraní. Chceme to řešit najednou, ideálně v rámci jedné aktualizace. Plánujeme to dlouhodobě, bohužel v nejbližší době to nepřijde.
Na rozdíl od WG Lesta vůbec nepracuje s outsourcingem. Najímání lidí do vaší kanceláře je efektivnější než outsourcing. Člověk v týmu bude dělat práci lépe, angažovaněji a rychleji, s mnohem větší radostí.
Máme pár velmi nestandardních nápadů jak trénovat nové hráče. Možná to pomůže. Chceme udělat učení přirozenější, hladší. Je příliš brzy o tom mluvit.
Amnestie po odchodu Wargamingu z RU regionu pro dříve zabanované se neplánuje. Nulová tolerance pro podvodníky. Možná u mírnějších prohřešků. Například pokud před pěti lety někdo prodal účet, můžeme o prominutí trestu uvažovat.
Připomínáme, že jde o rozhovor s vývojáři LESTY, vše se tedy nemusí vztahovat na EU servery, které ovládá Wargaming, ale přišlo nám zajímavé tento obsah sdílet.