Z archivu

Z archivu: AE Phase II

Na úvod

Vítám Vás u dalšího dílu této série. Nejprve bych vám chtěl poděkovat za pozitivní ohlasy u minulého dílu, moc si vaší podpory vážím.

V druhém díle této série si představíme tank AE Phase II – většího bráchu tanku AE Phase I, který máme ve hře. Navážeme rovněž i na minulý díl, protože se opět budeme točit okolo čtyřpásového povozku.

 

Z historie

V roce 1951 začal Chrysler v rámci výzkumného a vývojového programu vyvíjet nový čtyřstopý střední tank. Chrysler však nebyl sám, kdo zvažoval koncepci čtyřstopého středního tanku. Chrysler uzavřel smlouvu s „Associated Engineers, Inc.“ (AE) a udělali studii této myšlenky, jež poskytla podrobnější analýzu než jakákoli jiná předchozí studie.

Associated Engineers začali řešit problémy AE Phase I – původně zamýšlenou čtyřmotorovou konstrukci nahradily dva velké elektromotory a každý řídil jednu dvojici pásů na jedné straně tanku. Pokud by byl jeden z pásů poškozen, může jej řidič deaktivovat a druhý pás na této straně bude mít plný výkon. Plná tažná síla by byla zachována i při stoupání do prudkého kopce.

Elektrický pohonný systém však vážil více, takže vývoj druhého prototypu (AE Phase II) zahrnoval také použití hydraulické převodovky s měničem točivého momentu. Rovněž nahradili generátor a trakční motory převodovku XT-500-1. Uvažovalo se také o hydrostatické převodovce, ale další výzkum ukázal, že taková aplikace by s hydrostatickými součástkami dostupnými v té době nebyla možná.

Celková bojová hmotnost AE Phase II byla odhadnuta na 51 tun pro elektrickou verzi a necelých 49 tun pro model s hydraulickou převodovkou. Návrhy AE Phase II využily dostupný výkon efektivněji než AE Phase I.

Bohužel práce na AE Phase I a AE Phase II ukázaly, že ani jeden z těchto tanků nebyl tak účinný jako tank se dvěma pásy. Dalším problémem, kterému konstruktéři čelili, byla mezera mezi dvěma segmenty podvozku na každé straně. To vedlo ke zvýšení tlaku na zem a pohyblivost po ztrátě jedné stopy nebylo možné předvídat. Tím byl vývoj těchto tanků definitivně u konce.

Pro zajímavost ještě zmíním, že projekt nikdy nebyl nazýván AE Phase. Tato zkratka vznikla až později z názvu společnosti Associated Engineers.

 

Technické parametry

  • Typ: těžký tank
  • Dělo: 120 mm M58A
  • Motor: CONTINENTAL  –  900 hp
  • Váha: přibližně 51 tun
  • Přepočet koní na tunu: 17,64 hp/t
  • Věž: AE Phase II
  • Pancíř vany: podobný AE Phase I
  • Maximální rychlost: neznámá
  • Posádka: 4 členové – velitel (+radista), střelec, řidič, nabíječ

 

AE Phase II ve hře

U tohoto tanku se nám nabízí hned několik možností. Pravda je taková, že tank je velmi podobný tanku AE Phase I, takže by klidně mohl být na devátém tieru, to by však nedávalo smysl mít dva natolik podobné tanky ve hře.

Proto bych spíš odhadoval, že kdyby se WG rozhodlo přidat do hry tento tank, tak spíše jako desítku. Podobně jako je Conqueror devítka a Super Conqueror desítka, ač jsou to velmi podobné tanky. Stačilo by tedy AE Phasi II dát větší DPM a lepší gun handling.

 

Výsledné statistiky by pak mohli vypadat třeba nějak takto (inspirováno T110E5, jenž má stejné dělo):

  • Poškození: 400/400/515 HP
  • Průbojnost: 258/340/60 mm
  • Rychlost palby: 6,82 ran/min
  • Poškození za minutu: 2 727HP/min
  • Čas zaměření: 2 s
  • Přesnost: 0,35 m
  • Kapacita munice: 42 ks

 

Tak co myslíte? Budeme mít někdy ve hře AE Phase II? Chtěli byste ji? O svůj názor se můžete podělit níže v komentářích.

Zdroj:

MajBoss

Milovník těžkých tanků, velkých ráží a solidního pancíře.