SupertestWorld of Tanks

Supertest: M-IV-Y americký těžký prémiový tank

Možná jste zachytili informace o nové linii amerických tanků. Zatím jen na supertestu, ale kdo ví…

Pokud jste ještě neviděli, podívejte se na video na Youtube. Na videu si můžete zapnout i české titulky. My dnes přinášíme bližší pohled na připravovaný prémiový těžký tank osmé úrovně. Jedná se o tank s názvem M-IV-Y.

Co je na tomto tanku tak zajímavé? Je to zcela nová mechanika pásů. Tank je vybaven záložními pásy, které mu umožňují pohybovat se i poté, co jsou hlavní pásy zničeny. Tank se bude pohybovat sníženou rychlostí, ale měl by být schopen sjet třeba z vrcholku kopce případně se schovat za roh budovy. Záložními pásy by měla být vybavena všechna vozidla od sedmé úrovně výše. Ale pojďme se podívat na již zmíněný prémiový tank.

 

Toto prémiové vozidlo VIII. úrovně používá 105 mm dělo, které způsobuje poškození 360 HP na výstřel. Průbojnost základních AP granátů je stanovena 218 mm a speciálních APCR granátů – 247 mm. Doba zamíření činí 2,5 s a rozptyl děla je 0,4 m. Dělo se nabije za 11,3 s.

Tloušťka čelního pancíře odpovídá 279 mm na věži a 177 mm na trupu, ale nesmíme zapomenout na dobře skloněné pláty a tvar věže, které zvyšují ochranu vozidla. Tank disponuje 1 500 HP. Výkon na tunu tohoto vozidla činí 18,1 hp/t, což mu umožňuje dosáhnout rychlosti až 42 km / h.

Herně je M-IV-Y typický těžce obrněný těžký tank s průměrnou manévrovatelností a s dobrým dělem. Nesmíme však však zapomenout na náhradní pás – mechaniku, která ovlivní způsob hry stroje. Pro nové hráče bude tato funkce užitečná především při úniku z krizové situace a pro zkušené velitele kombinace pancíře a nových možností manévrovatelnosti i s poškozenými pásy umožní otevřít nové bojové taktiky, které však s sebou ponesou vysoké riziko.


Pojďme se na tank podívat blíže. Na první pohled je podobný stromovému tanku, M-IV-Y vypadá normálně, ale zdání klame.

Tento prémiový tank nedělá žádné kompromisy. Jeho podvozek připomíná T110E5 s dobrým pancířem a s charakteristickou „zástěrou“, ale věž je úplně jiný příběh. Za prvé, je válcová.

Z tohoto důvodu je velmi obtížné ji čelně probít a to i tehdy, pokud je mírně vytočená.

Za druhé, věž je chráněna poměrně silným krytem. Tento pancíř se může jevit jako štít, ale nefunguje jako clona. Štít a věž vozidla jsou považovány herní mechanikou jako jedna část. To znamená, že probití štítu způsobí poškození věže tanku.

Slabým místem věže a její konstrukce je velitelská věžička na vrcholu. Vypadá docela velká, ale asi nebude jednoduché ji na větší vzdálenost zasáhnout.

Dalším zranitelným místem je zadní část věže. tato část není zakrytá. Je zde slabší pancíř a tedy větší šance probití a způsobení poškození. 

Mezi slabá místa lze počítat také výřez pro dělo. Jedná se sice o relativně malé místo, ale pancíř zde bude z čelního pohledu nejslabší. Opět nebude jednoduché trefit ze střední a větší vzdálenosti přesně.

Velkou výhodou tohoto tanku jsou úhly deprese a elevace děla (-10/20), což předurčuje využití tanku v místech nerovností terénu. Při tomto způsobu boje bude výše zmíněné slabé místo u děla téměř neviditelné, což činí z M-IV-Y vysoce účinné bojové vozidlo.

A pokud si uvědomíme, že zde bude možno využívat již zmíněnou zcela novou, jedinečnou mechaniku doplňkových pásů může se toto vozidlo stát velmi silnou “bestií” ve hře.

O své názory na uvedený tank se s námi můžete podělit v komentářích, případně můžete vyplnit dotazník WG. V pravém horním rohu si vyberete češtinu a můžete vyplňovat.

Zdroj:

Rejnok1

Starý a nerudný dědek, kterého ale přes to všechno pořád ještě WoT baví. Hraji ho pro zábavu a kvůli kamarádům, kteří jsou nejlepší motivací ke hře.

0 0 votes
Article Rating
17 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments