HistorieWorld of Tanks

Náhled do historie: japonské tanky – Sumida AMP

Pokračujeme v historické sérii japonských tanků. Druhý na řadě je Sumida.

V roce 1929 japonská armáda zahájila vývoj vozidla, které je prvopočátkem samotného vývoje pásových obrněných vozidel. První prototyp, jenž Japonsko v roce 1930 postavilo, bylo experimentální vozidlo, které nese označení Sumida Amphibious Armored Car (zkráceně Sumida AMP). Vývoj měla na starosti firma Ishikawajima (dnes můžeme firmu najít pod zkratkou IHI Corporation). Mělo sloužit jako obrněné průzkumné vozidlo. 

Zdroj: http://aviarmor.net/tww2/halftracks/japan/ac_sumida_amp.htm

Jednalo se o hybridní podvozek v podobě 2 předních kol, jež byla schopna zatáčet, a zadních pásů. Zajímavostí je, že podvozek byl zkonstruován základě francouzského podvozku Kegresse. Prototyp byl tvořen “lodním trupem” umožňujícím pohyb ve vodě. V zadní části byla lodní vrtule, jež obsahovala 4 podpěrné kladky malého průměru, jeden podpěrný váleček, přední vodicí a zadní hnací kola. Na vozidle byla umístěna plně otočná věž, kde měl být usazen 6,5 mm kulomet Type 3. Vozidlo bylo schopno, jak pohybu po souši, tak i pohybu ve vodě, vpřed i vzad.

Zde je ukázka, jak vypadal podvozek Kegresse z roku 1925:

Zdroj:http://www.crossley-motors.org.uk/history/military/BGT1/BGT1.html

Byl vyroben pouze jeden až dva kusy (zdroje se liší). Na základě provedených zkoušek vozidla, které nedopadly příliš dobře, se zjistilo, že nemá takový výkon, jaký kavalerie očekávala. Prototyp vykazoval při pohybu ve vodě dobré vlastnosti, ale stroj samotný měl mnoho technických problémů.

Zdroj: http://aviarmor.net/tww2/halftracks/japan/ac_sumida_amp.htm



Od tohoto projektu bylo v roce 1932 upuštěno a rozhodlo se o vývoji pásových vozidel, která se budou pohybovat pouze po souši.  Začal vývoj nového tanku pod názvem Type 92 Jyu-Sokosha, který měl konstrukčně ze Sumidy vycházet. Na Type 92 se podíváme v dalším článku. 

 

Technické parametry:

Posádka: velitel a řidič
Výzbroj: kulomet Type 3 ráže 6,5mm
Pancéřování: maximálně 5 mm
Pohon: benzínový 4válcový motor Ford typ A 40 koní
Hmotnost: 4 000 kg
Rychlost: 45 km/h po souši, 9 km/h ve vodě
Dojezd: neuvedeno

Zdroj:

Prisma

Dlouholetý hráč WoT, blázen do historie, a tak vůbec do všeho :)

3.2 6 votes
Article Rating
3 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments