Speciální vs standardní munice
Před dávnou dobou jsem nastínil, že udělám test na munici a to bylo něco. Jdeme se podívat na výsledky.
Základní parametry testu
Účelem bylo zjistit, zda střílení goldové munice ze mě udělá lepšího hráče. Hrál jsem tedy gold na stromovém tanku.
Výběr tieru padl na osmu. Důvod? Spousta lidí, co jezdí full gold, napíše, co mám dělat proti „myši“, když jsem low tier. A taky proto, že je to poslední úroveň, co může potkat +2. Dále je zde nejvíce premiových tanků a některé se, dle komunity, řadí mezi OP stroje.
Střední tank byl zvolen vzhledem k univerzálnosti. TD jsem zamítl vzhledem k poziční hře, LT jelikož by mělo „svítit“ a ne tolik střílet. HT je celkem jednoúčelový tank. SPG nemá goldy v pravém slova smyslu a přesností je prostě úplně vedle a popravdě ani jsem nad tím nepřemýšlel. Takže jsem zvolil T-44.
Proč T-44? Splňuje všechny podmínky a vzhledem k mé oblíbenosti „modelky“ nebudu muset dostat do ruky jiný styl hraní. Hrál jsem jí se středním dělem, ne stou 122 mm, ale se 100 mm LB-1.
Všechny bitvy jsem odehrál bez spoluhráče v četě, který by mi pomáhal, což by mělo vliv i na ekonomickou stránku hry. Vždy jsem odehrál 5 bitev bez goldu a následně 5 bitev s goldem. Další série jsem otočil. To znamená 5 bitev s goldem a 5 bitev bez goldu. Série jsem odjel vždy ve stejný den v jedné seanci. Někdy jsem dal i více než jednu sérii. Celkem jsem odjel 100 bitev se speciální a se standardní municí, celkem tedy 200 her.
Záznam hodnot
Hodnoty byly zapisovány z poslední karty výsledků do tabulky a následně byla každá tabulka vyscreenována. Všechny screeny budou k dispozici k nahlédnutí.
Může se lehce lišit částka za kreditů za Pú vůči základním. Je to dáno zaokrouhlováním.
Vybavení a polní vylepšení
Standardní. Ventilace, nabíjecí mechanizmus, stabilizátor děla. Vybavení malé opravy, malá lékárnička a automatický hasičák. Bonové a trofejní vybavení nebylo použito, to první se mi nechtělo kupovat a to druhé nemám v takovém množství a demontovat z jiných vozidel mi nepřišlo výhodné.
Co se polního vylepšení týče, tak není použito, pouze odemčeno. Tím pádem mám pouze bonus k rychlosti.
Posádka
Po pravdě test jsem chtěl udělat již loni, ale vzhledem k času jsem se k tomu dostal až teď. Loňský termín mi přetrhla posádka 2.0, měl jsem již odehránou polovinu bitev, ale po změně posádky jsem to raději přerušil.
Tak tedy posádka je nyní sestavena za čtyřech žen s čtyřmi plnými a jednou schopností na 70%, Zkušenosti samo sebou přibývají, takže zakončil jsem na 77%.
Tady jsou holky moje
Sledované hodnoty
Primárně byla sledovaná hodnota probití ku počtu zasažených střel (v tabulce níže z/p) a s ním i poměr probití na počet výstřelů (v tabulce níže v/p). A samozřejmě zásahů ku výstřelům (v tabulce níže v/z)
Další důležitý sledovaný faktor je DPG (Damge per game). K tomu asi není co říct. Je to hlavně porovnávací faktor úspěšnosti spolu s efektivitou v bitvě. Ta je počítána z poškození a asistence a je vztažena k počtu HP (hit points) vozidla.
Ostatní údaje v tabulce jsou spíše porovnávající a když už jsem zapisoval data, co se týče munice, tak jsem zapsal i další, jako je odražený DMG (damage) či WR (Wining rating).
Dále je tu hodnota DMG/na náboj a taky RNG (Random number generator) odchylka od min a max. Ta však je trochu zavádějící, jelikož bych musel filtrovat DMG nábojů, které dobíjely tanky. Kredity a exp jsou počítány vždy základní.
Poslední věcí, která mě zajímala, byl ekonomický dopad. Počítal jsem základní kredity bez PÚ a bez záloh. Pomocí výpočtu jsem doplnil další hodnoty výdělku a to s PÚ i se zálohami.
Než začnu hodnocení
V prvé řadě je mi jedno, co střílíte a vám může být jedno, co střílím já a proč. Pokud chcete rozumně obhajovat vaše názory, co a jak ve hře děláte, můžete o tom sepsat článek a zaslat ho redakci. Nemusí to být nutně o munici.
Prosím, nechci hádky v komentářích, snažte se býti slušní.
Tabulka s daty a porovnání
Tabulka je dělena do tří bloků, v prvním jsou číselná data k jednotlivým typům munice, ve druhé, ekonomické části je záznam výdělků a nákladu na jednotlivou munici, a poslední je procentuální tabulka s hodnotami z obou výše zmíněných. První a druhá část tabulky má i porovnávací část. Třetí tabulka je jen doplňující pro lepší představu, jak test vyšel. Posuďte tedy sami.
Nejdříve dvě hlavní tabulky.
No a nakonec procentuální porovnání.
Legenda:
- Žlutá pole znamenají lepší výsledky s goldovou municí
- Šedá pole znamenají lepší výsledky se základní municí
- v – výstřely
- z – zásahy
- p – probití
Pozn.
- Znaménka jsou čistě pro účely podmíněného formátování, mohl bych to dát do vzorců tak, aby to nebylo záporné, ale to se mi nechce.
- Ekonomická část tabulky není z větší části zapisována, ale vypočtena. Fakt nechci plýtvat zálohy a kupovat PÚ. A to i přes to, že záloh mám do aleluja.
- Redukovaná cena za náboj odpovídá ceně za skutečný DMG za náboj za probití a za výstřel
Všech 200 výsledků bitev je k nahlédnutí zde i s kopií tabulky. Jsou tam i replaye. Nelekněte se, že tam najdete 201 soubor. Je to správně. Jednou jsem totiž po smrti na mapě tundra, omylem hru vypl a tím pádem jsou dva soubory.
Jen pro pořádek přináším ještě obrázek z tomato.gg za posledních 30 dnů. Prokazuje, že jsem s tankem odjel opravdu 200 bitev.
Jen pro zajímavost ještě přiložím první pokus, jenž proběhl před více jak rokem.
První pokus byl odjet stylem 100 bitev s goldem a 100 bez goldu. Což jsme s Rejnokem shledali jako nedobré pro srovnání, vzhledem k různým eventům a podobně. A také jsme se dohodli, že udělám detailnější rozbor. No snad jsem to s pokusem 2 moc nepřehnal.
Cíl splněn
Chtěl jsem zjistit, zda střílení goldů vylepší nebo nevylepší moje statistiky. A jaký to bude mít dopad na moji hru.
V mých rukách je specialní munice velice nevýhodná, jelikož moje herní výsledky se zlepšily, popřípadě zhoršily, tak nevýrazně, že vzhledem k ceně speciální munice se mi test vlastně vůbec nevyplatil. Je pravdou, že dlouhodobě hraji výhradně s AP. Tím pádem jsem prostě zvyklý mířit na slabší místa. A prostě gold mi nepomáhá, automaticky prostě mířím na věžičky na spodky tanků a další slabá místa. Dalo by se říci, že rozdíl v hodnotách by se dal považovat za statistickou odchylku.
Otázkou je, pokud by tento test nebo řekněme pokus dělal někdo, kdo hraje pouze zlatou nebo z větší se částí se zlatou, dopadne asi jinak.
Speciální munice mi zkrátka nepomohla. Je otázkou zda pomáhá vám.
Závěrem tedy nutno říct, že jsem asi herně na hranici mých možností vrátím se ke svým AP a budu hrát jak jsem zvyklý. Zlatá mě nepřesvědčila o nutnosti ji používat. Stálo mě to přes 3 500 000 kreditů. Co musím říct, je fakt, že mě to bavilo. A třeba si to někdy střihnu s premiákem, abych zjistil, zda je pravda, co občas někdo říká, že když střílíš goldy s premiovým tankem, tak vydělá každou bitvu. A asi pojedu s modelkou.
Ještě bych dodal, že pocitově jsem měl prvních cca 50 bitev s goldem lepší RNG. V jednu chvíli byl rozdíl DPG skoro 200 HP, ale pak jako by se to zlomilo a DPG na AP se začalo zlepšovat.
Zajímavá zjištění
Zajímavý je i vývoj MM. I to je jedna z vedlejších hodnot testu. Celkově jsem se ocitl ve více jak 50% bitev na top tieru. Potrava pro desítky jsem se stával pouze v necelé čtvrtině bitev.
RNG funguje. Když se podíváte, tak průměrný DMG na výstřel je sice o cca 15 menší než jmenovitý, ale jak píši výše, musel bych selektovat výstřely, které zničily nepřítele. V extrémním případě jsem zaznamenal dokonce jednou hodnotu 311 po výstřelu. Na druhou stranu nejnižší byla 198.
No a poslední zajímavostí je, že max DMG za bitvu během testu byla přes 4100 a byla s AP. S APCR to bylo pouze 3500.
Po dvou proběhnuvších testech mám na T-44 krásných 407k free exp. No teď jen někde nahrabat goldy na konverzi.
No a nakonec pár fotek, jak jsem si T-44 vytunil.
A teď do mě. Ptejte se, namítejte, ale tohle je výsledek podrobného testu po 200 bitvách. jestli nevěříte, zkuste si podobný test sami.
Aktualizace typu děla. Omlouvám se za nedorozumění.